به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در آئین الحاق شناور دروگر گیاه سنبل آبی اظهار داشتند: امیدواریم تحرکاتی که یک سال اخیر در کارهای محیط زیستی انجام شده تداوم داشته باشد و به صورت اصولی و مبنایی صورت پذیرد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: گاهی اوقات رواشناسان می‌گویند اگر نمی‌توانید فرزندتان را تربیت کنید آن را رها کنید او خود به خود به شکل صحیحی تربیت می‌شود؛ خداوند متعال نظام آفرینش را به گونه‌ای تنظیم کرده است که اگر انسان در آن دخل و تصرف و تخریب نکند به صورت طبیعی حفظ، پالایش و احیاء می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه تصرفات، رسوبات و سازه‌های نامناسبی که اکوسیستم تالاب را بهم زده و مختل کرده دخل و تصرف بشر در تدبیر خداوند متعال است که این مشکلات را پدید آورده است، خاطر نشان کردند: یک نگاه جامع طبیعت محور برای رفع آسیب‌های موجود لازم است تا این ذخیره ارزشمند الهی که بعد بین المللی هم دارد به بهترین وجه احیاء و حفظ شود.

ایشان تصریح کردند: زندگی مردم این منطقه وابسته به تالاب بوده و هست و هرچه این تالاب بیشتر آسیب ببیند امر زندگی، معاش و فعالیت مردم منطقه دچار آسیب خواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی اتکاء به توان داخلی در طراحی و ساخت اینگونه تجهیزات را با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان بسیار مهم و ارزشمند برشمردند و افزودند: با وجود نخبگان زیادی که در کشور، استان و علی الخصوص شهرستان بندرانزلی داریم نباید دست نیاز به سمت دشمنان دراز کنیم بلکه باید از این ظرفیت‌های علمی حداکثر استفاده را ببریم.

امام جمعه بندرانزلی در پایان با بیان اینکه امیدواریم این گام آغازی برای حرکت‌های بعدی احیاء تالاب بین المللی انزلی باشد، از مجموعه NGO های محیط زیست شهرستان و استان که در طول این دو سال نسبت به تالاب و آسیب‌هایی که به آن وارد شد نگرانی داشتند و تلاش کردند تشکر می‌کنم.