به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه بندرانزلی در جلسۀ هماهنگی برنامه‌های دفاع مقدس شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کردند: برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس همه ساله بر اساس تصمیمات کشوری و شهرستانی برگزار می‌شد اما امسال با توجه به شرایط کرونایی که بر کشور حاکم است و محدودیت‌های موجود، چهلمین سالگرد دفاع مقدس شرایط ویژه‌ای را اقتضاء می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به اینکه دستورالعمل برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از طریق ستاد فرماندهی کل قوا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده و باید بر اساس همان دستورالعمل و محتوایی که پیش بینی شده این برنامه‌ها در شهرستان اجرا شوند، افزودند: با توجه به اهمیت دفاع مقدس و علیرغم محدودیت‌های موجود باید همگان تلاش کنند تا در همۀ حوزه‌ها و بخش‌ها فعالیت چشمگیری را در بزرگداشت چهلمین سالگرد شاهد باشیم.

ایشان با تاکید بر اینکه بحث دفاع مقدس هم اعتقادی است هم اداری، خاطر نشان کردند: لذا پرداختن به مسئلۀ مهم دفاع مقدس باید هم به عنوان یک تکلیف اداری و سازمانی تلقی گردد و هم بحث اعتقادی در کنارش باشد تا شاهد نوآوری باشیم.

امام جمعه بندرانزلی به تشریح حال و هوای دوران دفاع مقدس، شور و اشتیاق، فضای معنوی، تلاش و جنب و جوش و مشارکت همۀ مردم بدون اینکه جناح و گروهی وجود داشته باشد اشاره و خاطر نشان کردند: بخشی از این بزرگداشت‌ها و مناسبت‌ها باید این حال و هوا را در جامعه زنده کند والا صرف یک کار معمول انجام دادن نمی‌تواند اثرگذاری لازم را خصوصا روی جوانان داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه متاسفانه ادارات شهرستان در مناسبت‌ها خیلی ضعیف عمل می‌کنند که اصلا شایسته نیست، تصریح کردند: در هفتۀ دفاع مقدس باید با تدابیری که فرماندار محترم اتخاذ خواهد کرد، کاستی‌ها برطرف شود و حضور مسئولان و کارمندان دولت در برنامه های دفاع مقدس پر رنگ باشد.

ایشان با تاکید بر اینکه برنامه‌ها باید بر اساس دستورالعمل های بهداشتی تنظیم شود، تاکید کردند: در عین حال باید با جدیت و اهتمام لازم برنامه‌های ویژه‌ای در شهرستان تدارک دیده شود که هرچه بیشتر اقشار و سطوح مختلف مردم را پوشش دهد.