به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های این هفته شهرستان ضمن تشکر از مردم، که در زلزله ی اخیر در کنار دستگاه های رسمی کشور حضور گسترده و چشمگیری پیدا کردند افزود: مقام معظم رهبری با شرایطی ساده و بدون تشریفات و پدرانه در بین مردم مصیبت دیده ی کرمانشاه حضور پیدا کردند و این اقدامشان مایه تسلای این عزیزان بوده.

وی با بیان اینکه همه ی دستگاه های مسئول در مقابله با این حادثه ناگوار تلاش کردند تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند، قانع نیستند از این تلاش ها، و این حضور مردم بخش قابل توجه ای از کمبود ها را جبران کرد.

خطیب جمعه انزلی همچنین خاطر نشان کرد: متاسفانه در کنار همه ی نوعدوستی ها و کمک های انسانی و ایمانی که مردم داشتند و مسئولین تلاش کردند، برخی از دستگاه ها، رسانه ها و افراد برای حرکت های خبیثانه و دروغ پردازی هایی استفاده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه آنچه امروز نیاز مردم زلزله زده کرمانشاه میباشد تامین مسکن و سرپناه مناسب برای مردم است و افزود: برای ساخت مسکن تدابیری اندیشه شده و در این بخش ۸ واحد مسکونی سهمیه کمیته امداد انزلی است که از تمامی مردم و خیرین شهرستان دعوت میکنیم که در این کار خیر مشارکت کنند.

وی در ادامه به هفته بسیج اشاره و تاکید کرد: بسیج یک نهاد بسیار مهم و فراگیر در انقلاب است که در تمامی تار و پود جامعه اسلامی ما تنابیده شده، یک نهاد و مجموعه ای که تمامی افراد و اقشار جامعه را دربرمیگرد.

خطیب جمعه بندرانزلی بسیج را دارای ویژگی های بسیاری برشمرد و اظهار کرد: تفکر و روحیه ی انقلابی از زیر ساخت های مهم بسیج است، و یکی از افتخارات مهم اش خدمت خالصانه و بی منت در هر عرصه ای که نیاز است.

ولایتمداری از دیگر ویژگی هایی فرد بسیجی بود که حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به آن اشاره و خاطر نشان کرد : مجموعه ای که کارآمد و توانمندی های بسیاری دارد و اقشار مختلف جامعه را پوشش میدهد از ویژگی ولایتمداری بهره مند است و مراقب حدود شرعی و دینی و اطاعت پذیری و ولایت مداری است.

وی تاکید کرد: بسیج  فرا جناحی است و هم فرا ملی و اخیراً هم فرا منطقه ای شده است و الگویی مناسب در کشورهای اسلامی بوده و پایه گذاری آن توسط بسیج و سپاه کشورمان میباشد.

خطیب جمعه بندرانزلی به ماموریتها و دستاوردهای اصلی بسیج اشاره کرد و گفت: حفاظت از انقلاب و دستاورد های نظام اسلامی از ماموریتهای اصلی بسیج است و همچنین از دستاورد های چشمگیر آن میتوان حضور در دفاع مقدس و اقدامات مهم و رشادت هایی که در ۸ سال جنگ داشته و حضوری که در عرصه های سازندگی بر اساس نیازهایی که کشور داشته است میتوان نام برد.

جهاد فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمنان از موضوعاتی بود که حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین آن را بسیار حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه برخی از دستگاه ها که مستقیماً مسئولیت در این عرصه داشته، از کاستی هایی برخوردارند و در واقع این بسیج است که در این صحنه حضور فعال و پر تلاشی دارد.

وی در ادامه گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیج فعالانه و پرتلاش اقداماتی را در این راستا انجام داد، اگرچه دولتمردان باید بیشتر و فعال تر وارد میشدند.

خطیب جمعه انزلی در ادامه سخنان خود با اشاره به ۷ آذر روز نیروی دریایی بیان کرد: نیروی راهبردی دریایی یک مسئولیت سنگین وخطیری داشته، که حفاظت از مرزهای دریایی در شمال و جنوب را به طول ۳۰۰۰ کیلومتر و همچنین دفاع از آب های ساحلی و منابع و منافع کشور را بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین نیروی دریایی را یک نیروی توانمند و مقتدر در نظام جمهوری اسلامی برشمرد و تاکید کرد: از ویژگی های این مجموعه برخورداری از نیروی انسانی زبده ی ولایتمدار با توان رزمی و معنوی بالاست و همچنین در جهت خودکفایی در صنعت دریایی، تعمیر و بازسازی تجهیزات خود، بومی سازی انواع سامانه های الکترونیکی ناوها و ناوشکن ها قدم های چشمگیری برداشته است.

وی همچنین از دیگر دستاوردهای این نیرو را حضور موثر در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: رشادت ها و ایثار گری هایی که این نیرو در زمان جنگ تحمیلی داشته و عملیات موفقیت آمیز مروارید و رویارویی با نیروی دریایی آمریکا همه از دستاوردهای این نیرو بوده و امروز شاهد این میباشیم که ناوهای آمریکایی در خلیج فارس نگران نیروی دریایی و شناور های سپاه هستند.

خطیب جمعه انزلی پیروزی عظیم و چشمگیر جبهه مقاومت را به مردم تبریک گفته و تصریح کرد: مقاومت ۶ ساله در سوریه و ۳ ساله در عراق به همه دنیا ثابت شد که با مقاومت کردن علی رغم تقابل با دشمنان و با توجه به کمبودهای موجود ،میتوان پیروز شد.

 حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین گفت: به قدری این پیروزی مهم و غافلگیرانه بود که هم دشمنان را در بهت فرو برده و هم  برای مردم کشورمان این پیروزی قابل انتظار نبود.

وی همچنین متذکر شد: متاسفانه یکی از اشکالاتی که وجود دارد آن قدردانی و جشن شایسته برای این پیروزی در کشور گرفته نشد در صورتی که برای کوچکترین دستاوردهای ساده میخواستند جشن ملی بگیرند.

خطیب جمعه انزلی نتیجه این پیروزی را تصمیم مدبرانه و هوشمندانه نظام اسلامی در مبارزه با تروریسم دانست و بیان کرد: رهبری حکیمانه آیت الله خامنه ای و فتوای مرجعیت عراق حضرت آیت الله سیستانی از عوامل اصلی این پیروزی بوده است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین دخالت آمریکا را در منطقه مشهود برشمرد و افزود: اگر دخالت های بیجای آمریکا نبود شاید زودتر از اینها این پیروزی رقم میخورد.

وی در پایان سخنان خود گفت: برای جبران تجلیلی که باید از مدافعان حرم انجام گردد و جشنی در حد واندازه ی این پیروزی برگزار شود ، مسئولین برنامه ریزی لازم را در نظر داشته باشند.

گفتنی است پیش از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان انزلی سرهنگ پاسدار جمشید اصحابی به مناسبت هفته بسیج سخنرانی کرد.