به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، جمعی از بسیجیان شاخص حوزه امیرالمومنین شهرستان به مناسب فرا رسیدن ایام ا… دهه مبارک فجر و سالروز گرامی داشت پیروزی انقلاب اسلامی با حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین دیدار و با آرمان های امام و رهبری بیعت کردند.

 
امام جمعه بندرانزلی در ابتدا سخنان خود با بیان اینکه بسیج مولود انقلاب اسلامی است تصریح کرد: قبل از انقلاب ، شرایط حاکم بر کشور و همچنین رابطه کارگزاران طاغوت با مردم را نباید فراموش کرد، اگر به این تغییرها فکر کنیم ، عظمت انقلاب برای ما روشن می شود.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین اصل نظام حاکمیت در نظام اسلامی را یک معجزه الهی خواند و افزود : چه بخواهیم و چه نخواهیم نظام اسلامی و کشور ما زمینه ساز ظهور حضرت (عج) است ، کم کاری ها و خودخواهی هایی است اما هیچ کدام مانع این زمینه سازی ها نخواهد شد.

 
وی با تاکید بر اینکه دهه فجر نباید به مراسمی نمادین و ظاهری تبدیل شود گفت: رسانه های بیگانه می خواهند طاغوت را بزک کنند ، دشمن در اجرای برنامه هایش عجله ندارد و چون نمی توانست به نسل اول و دوم انقلاب بگوید طاغوت خوب است حالا می خواهد بر جوانان این کشور اثر بگذارد.

 
امام جمعه انزلی تأمل در سابقه ی حکومت طاغوت را نیز ضروری برشمرد و تصریح کرد: اگر خودمان به دنبال این نباشیم که سبقه ی منحوس طاغوت را به دیگران نشان دهیم و در شرایط گذشته تأمل نکنیم پیروز نخواهیم بود.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین استقامت و ایستادگی را درس سرنوشت‌ساز دیگری از پیامبر اعظم برشمرد و با اشاره به تأکید پروردگار در قرآن مجید مبنی بر استقامت پیامبر (ص) و پیروانش خاطر نشان کرد: پیامبر اعظم، مسلمانان صدر اسلام را در مقابل تهاجم و تهدید و وعده‌های دشمنان بیرونی هدایت و رهبری کرد و امروز ما به چنین استقامتی نیازمندیم.

 

 
وی ایمان به اهداف را دیگر اصل تحقق اثر گذاری دانست و گفت : پیغمبر به چیزی که می گفت ایمان داشت به همین دلیل توانست پیروز شود ، اگر ما نیز مانند اینکه ایمان داریم آتش می سوزاند به اهدافمان نیز ایمان داشته باشیم دنیا را کن فیکون خواهیم کرد.

 
امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه انسان مومن نمی تواند بی حرکت باشد تاکید کرد: اگر به اعتقادها عمل نشود اثر ندارد ، تا گوینده خود به گفته اش عمل نکند در دیگران اثر نخواهد کرد.

 

 

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه بسیج باید مجموعه ای خلاق ، پویا و کارآمد باشد خاطر نشان کرد: اشکال در خود ماست ، خیلی چیزها را به شوخی گرفته ایم ، باید ضعف ها را شناسایی و آن را درمان کنیم ، برتر بودن حوزه ای از حوزه ی ما و یا پایگاهی از پایگاه ما نشان از تاثیر گذاری عملکردهاست.
وی دهه فجر را فرصتی مغتنم برای پالایش ، باورها و اعتقادات برشمرد و افزود: اگر این کار انجام نشد صرفا یک مراسم تکراری را برگزار کرده ایم که نتیجه نخواهد داشت.

 
امام جمعه بندرانزلی در ادامه تاکید کرد : بسیج باید بسیجی رو به تحول باشد ، کار دست من و شما سپرده شده است اگر نمی توانیم باید کنار رفته و کار را به دیگری واگذار کنیم اما اگر ماندیم و کاری نکردیم هر خسارتی از بی مسئولتی ما به جامعه وارد شد فقط عقوبتمان را بیشتر می کند.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در سخن پایانی خود خطاب به بسیجیان گفت : توقع من از شما به عنوان پایگاه های بسیج این است که بیش ازگذشته فعال باشید ، شما در بسیج مسئولیت شرعی دارید و اگر تمام تلاشتان را نکردید گرفتارید.

 
پیش از سخنان امام جمعه بندرانزلی ، هرمز عبداللهی ؛ مسئول حوزه امیرالمونین (ع) ناحیه مقاومت بندرانزلی به بیان گزارش از اقدامات و برنامه های آتی خود در دهه فجر پرداخت و دیگر بسیجیان حاضر در جلسه نیز نظرات و انتقاداتشان را با امام جمعه شهرشان در میان گذاشتند.