امام جمعه بندرانزلی گفت: کسانی که انگیزه خدمت صادقانه و خالصانه به مردم و نظام را در خود می بینند پای به میدان گذاشته و خود را نامزد شرکت در انتخابات معرفی کنند.

 
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در اولین نماز سیاسی و عبادی جمعه سال ۹۶ با اشاره به انجام ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و حضور پررنگ آنان در پای صندوق های رای ، بی طرفی ، امانت داری ، قانون مندی و رعایت عدالت از سوی مجریان اتخابات یکی از الزامات این امر مهم و خطیر ملی است.

 
وی تاکید کرد: کسانی که حضور در انتخابات را برای دستیابی به امیال دنیوی و کسب جایگاه و سمت و رانت و سایر موارد در سر می پرورانند بدانند که اینگونه حضور ها علاوه بر کاهش مشارکت مردم در پای صندوقهای رای، ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پی دارد.

 

*اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد کشور است

 
امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال۹۶ به نام اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت : این نامگذاری بیانگر آن است که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به عنوان اساسی ترین مشکل کشور هنوز رفع نشده و باید در تحقق این امر اهتمام ویژه وجود داشته باشد.

 
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین تاکید کرد : اقتصاد مقاومتی تنها بر عهده دولت نیست و همه دستگاه های قانونگذار و مقننه و حتی عموم مردم باید برای رسیدن به استقلال اقتصادی و عبور از تنگناهای اقتصادی که دشمنان در هر برهه از زمان طراحی می کنند تلاش کرد و تنها راه نجات کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است.

 
وی با تاکید بر لزوم استفاده مردم از کالاهای ایرانی درراستای حمایت از تولید داخلی افزود: خرید کالای ایرانی از سوی هموطنان صنایع داخلی را بیمه کرده و اشتغال جوانان ایرانی را به دنبال دارد.

 

*خرید کالای ایرانی، ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی را به دنبال دارد / کالای قاچاق باعث ایجاد رکود و کاهش درآمد کشور می شود

 
امام جمعه انزلی افزایش تولیدات داخلی و خرید محصولات داخلی توسط هموطنان و همچنین جلوگیری و مبارزه جدی با قاچاق کالا را تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد:با وجود حمایت های انجام شده در بخش تولید و ارائه آمارها تا کنون اثر اقتصاد مقاومتی در زندگی و معیشت مردم نمودی نداشته و ورود کالاهای خارجی موجب ایجاد فرصت سوزی های بسیاری در اقتصاد مقاومتی شده است.

 
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین قاچاق کالا را معضل بزرگی در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان و اظهار کرد: کالای قاچاق علاوه بر عدم پرداخت حقوق گمرکی و کاهش درآمدهای دولت در بخش گمرک، به اقتصاد و تولید داخلی و اشتغال جوانان ضربه می زند.
وی درادامه با انتقاد از پخش موسیقی های نامتعارف از صدا و سیمای کشور در برنامه ها و سریالهای مختلف در ایام نوروز گفت: متاسفانه مشاهده می شود که صدا و سیما با استفاده از فضای نوروز موسیقی های تندی پخش می کند که اعتراض مومنان و خانواده معظم شهدا را نیز پدید آورده که امیدواریم مسئولان صدا و سیمای کشور و استان علاوه بر پرمحتوا ساختن برنامه های خود با دقت نظر بیشتری آن را پخش کنند.