به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی به دو مناسبت معنوی ۲۳ ذی القعده روز زیارتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و ۲۵ ذی القعده روز دحو الارض اشاره و اظهار کردند: توفیق سفر به مشهد مقدس را با توجه به شرایط کرونایی نداریم حداقل از راه دور زیارت حضرت را در روز ۲۳ ذی القعده در مساجد و مراکزی که تجمعات دینی برگزار می‌شود یا حتی در خانه را به جای آوریم؛ همچنین در رابطه با روز دحوالارض اولین رحمت الهی در این روز نازل شد و یکی از مهم ترین مناسبت‌هاست، روزی که خداوند متعال زمین را از زیر کعبه گسترانده است و این امکان برای زیست بشر فراهم شده که در این روز هم دعا و اجتماع برای دعا در جایی که منافات با دستورالعمل‌های بهداشتی ندارد مورد توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه به هفته حقوق بشر آمریکایی که از ششم تیر تا سیزدهم تیر ماه از حادثه ترور مقام معظم رهبری، ترور شهید بهشتی و یارانش آغاز می‌شود و تا شهادت چهارمین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی و حمله ددمنشانه ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در آب‌های خلیج فارس و ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و همرزمانش در لبنان به دست نیروهای صهیونیستی و آمریکایی ادامه پیدا می‌کند اشاره و تاکید نمودند: تاریخ آمریکا از زمان تاسیس تاکنون، سراسر مملو از جنایت‌های بسیار بزرگ و عجیب و غریب است چه نسل کشی‌هایی که در رابطه با سرخپوستان و بومیان آمریکا داشتند چه جنایت‌هایی که در جنگ جهانی دوم و در بحث حمله اتمی به ژاپنی‌ها و بحث ویتنام که در تاریخ هست و جنایت‌های دیگری که از حیث جنگی در زمان ما دارند در افغانستان، عراق، سوریه، کمک به تکفیری‌ها و حمایت و پشتیبانی از داعش و همه جنایت‌هایی که فصل مفصلی از جنایت‌های وحشتناک علیه بشریت است.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: وضع داخلی آمریکا هم معلوم است، هم شرایط اعتراضات مردمی، بحث انتخابات مفتضحانه‌ای که داشتند و کرونایی که با آن همه امکانات نتوانستند مدیریت کنند و در روزهای اخیر هم ساختمانی در آنجا فرو ریخته که هنوز نتوانسته‌اند حتی آواربرداری کنند تا جنازه افرادی که زیر آوار مدفون شده‌اند را بیرون بیاورند؛ این نوع مدیریت خودشان در داخل است و میبینید که حتی به مردم خوشان هم رحم نمی‌کنند چه رسد به بقیه انسان‌ها و کشورها!

ایشان با بیان اینکه آمریکایی‌ها در بعضی از کشورها در سالهای گذشته انقلاب‌های رنگی ایجاد کردند و حکومت‌هایی را ساقط کردند، افزودند: از طرف دیگر، هم آمریکایی‌ها و هم کشورهای غربی و اروپایی حمایت بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی و جنایت‌هایی که در طول تاریخ تا به امروز انجام داده است می‌کنند و هرجایی بحث محکومیت این رژیم کودک‌کش پدید می‌آید اگر یک وقتی هم موفق می‌شوند قطعنامه‌ای علیه رژیم صهیونیستی صادر کنند آمریکایی‌ها وتو می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه به بی‌اعتنایی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نسبت به نقض حقوق بشر در جاهای مختلف خصوصاً علیه مسلمانان اشاره و عنوان کردند: در بوسنی هرزوگوین نسل کشی کردند و نشستند تماشا کردند، داعش جنایت‌های گسترده‌ای در منطقه انجام داد که نقض آشکارای حقوق بشر بود اما توجه و اعتراضی نکردند و الان هم در رابطه با جنایت‌های آل‌سعود در یمن که حتی سازمان ملل تصمیم‌ می‌گیرد سعودی‌ها را به عنوان ناقضین حقوق بشر در کشتار کودکان در یمن معرفی کند با پول از دستور کار سازمان ملل بیرون می‌برد و فراتر از همه این‌ها مجموعه جنایت‌هایی است که مستقیم یا توسط رژیم صدام و گروهک‌ها و منافقین و سایر محدودیت‌ها و توطئه‌هایی که نسبت به کشور و ملت ما داشتند و نسبت به آنچه در ۸۰ سال اخیر انجام دادند بی‌سابقه بود که اینها یک مجموعه‌ای از کارنامه سیاه ننگین آمریکا و عمدتا کشورهای غربی و اروپایی در رابطه با حقوق بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: حاکمان دیوانه و وحشی آمریکا با این جنایت‌هایی که انجام داده اند و رژیم غاصب صهیونیستی و اروپایی‌های جنایتکار که هر کدام از این‌ها فهرست سیاهی در رابطه با نقض حقوق بشر در دنیا دارند، شده‌اند مدعی حقوق بشر در دنیا آنهم علیه جمهوری اسلامی و چقدر دنیا وارونه است که فقط و فقط جمهوری اسلامی در دنیا متهم به نقض حقوق بشر است و این مفتضحین برای ما قطعنامه صادر می‌کنند!

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: از این عجیب تر این است که این جنایتکاران و سیه‌روهای تاریخ که ننگ و افتضاحشان همه دنیا را گرفته، توسط عده‌ای از مرعوبان تقدیص می شوند و به ما و نظام اسلامی تعریض می‌زدنند که چرا زیر سلطه آمریکا نمیروید و گوش به حرف آنها نمی‌دهید! چرا نمیروید پای میز مذاکره توان هسته‌ای، توان موشکی، توان منطقه‌ای و هر چه آن‌ها می‌خواهند را بدهید و هر چه آنها میگویند بگویید چشم؟
این واقعاً خیلی عجیب است! یعنی یک عده آدم‌های غرب‌زده کر و کور سیاسی و وجدانی که اگر انسان وجدانش را قاضی کند می‌بیند چه جنایتی آنها در طول تاریخ کردند و چه مظلومیتی جمهوری اسلامی داشته است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: ما ناقض حقوق بشر هستیم یا این‌هایی که حمایت، پشتیبانی و امر کردند مباشرتاً و معاضدتا و معاونتا در همه جنایت‌هایی که منافقین در کشور انجام دادند و الان هم منافقین تحت حمایتشان هستند؟ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با این جنایت‌ها می‌شود مدافع حقوق بشر؟ با توجه به فرمایش سیدالشهداء(ع) اگر کسی دین ندارد و از قیامت هم نمی‌ترسد لااقل عرق ملی و ایرانی‌گری داشته باشد، اینهمه جنایت علیه کشور شده بازهم عده‌ای طرف جنایتکاران را می‌گیرند و سنگ آنها را به سینه می‌زنند و علیه جمهوری اسلامی حرف می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی پاک ترین و بهترین شرایط را نسبت به آمریکایی‌ها و اروپایی‌های جنایتکار داشته است، تصریح کردند: انتخابات آنها رو با انتخابات ما مقایسه کنید! علیرغم همه فشارهای داخلی و خارجی، کرونا، تحریم‌ها و ناکارآمدی و اخلال‌ها انتخابات خوب و چشمگیر با درصد قابل توجه برگزار شد که مقام معظم رهبری از آن تعبیر به حماسه کردند؛ انتخابات فرانسه را هم دیدید چند درصد آمدند!

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: به فضل پرودگار متعال کشور و انقلاب ما الهی و متکی به قدرت پرودگار متعال و حمایت مردم است آنهم مردمی که در طول این ۴۳ سال هر روز آگاه‌تر، مصمم‌تر و با انگیزه تر پای انقلاب حاضر شدند و این انقلاب از بین رفتنی نیست و آمریکا هم مجددا در این کشور سلطه پیدا نخواهد کرد.

ایشان در پایان متذکر شدند: متاسفانه شیوع ویروس منحوس کرونا در نقاطی از کشور مجددا افزایش پیدا کرده و در استان گیلان هم رنگبندی برخی شهرها تغییر کرده است و مسئولان بهداشت و درمان مکرراً توصیه و تاکید می‌کنند که مردم مراقبت کنند و نگذارند بواسطه اهمال کاری‌ها، تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته از بین برود و بی‌اثر شود؛ لذا مسئولان مربوطه در روز‌های آینده برای شیوع مجدد این بیماری احساس خطر می‌کنند که ان‌شاءالله همه سعی کنند تا این پیک را با کمترین خسارت و تلفات پشت سر بگذاریم و این بیماری با گسترده تر شدن واکسیناسیون برطرف شود.