به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در محفل انس‌ با قرآن کریم نیروهای مسلح در بندر انزلی اظهار داشت: انقلاب اسلامی افتخار می‌کند که برپایه بهره‌مندی از قرآن و اهل بیت تشکیل شده است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید براساس آموزه‌های قرآنی و دستورات اهل بیت اداره شود تصریح کرد: خطبه فدکیه سندی بر اثبات حقانیت ولایت امیرالمومنین(ع) است.

ایشان با اعلام اینکه حضرت زهرا(ع) در خطبه فدکیه با استناد به آیات قرآن‌کریم از نفاق شورای ثقیفه پرده برمیدارد عنوان داشت: حضرت زهرا(ع) در خطبه فدکیه علت اقدامات شورای ثقیفه را عدم توجه به آیات الهی و پشت کردن به قرآن کریم می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر اینکه لازمه اسلامی ماندن انقلاب و جامعه، ملاک عمل قرار دادن قرآن کریم و سیره اهل بیت است افزود: عدم تفقه در قرآن کریم سبب می‌شود تا مفاهیم عمیق اسلامی را درک نکنیم.

امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه تفقه در قرآن سبب ایجاد نشاط در انسان‌ها می‌شود عنوان داشت: بهره‌مندی از آیات قرآن کریم سبب می‌شود تا انسان به جای شادی‌ها ناصواب، به سمت شادی‌های حقیقی و نشاط واقعی برود.

ایشان با بیان اینکه براساس روایتی از حضرت علی(ع) میتوان با آیات قرآن کریم به شفا و درمان دست پیدا کرد گفت: قرآن می‌تواند بیماری‌های روحی، فکری، ذهنی و اخلاقی انسان را درمان کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی در مجموعه نیروهای مسلح را از جمله برکات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بنا به فرموده امیرالمومنین(ع) قرائت قرآن کریم با صوت زیبا در اذهان و باطن انسان‌ها اثر می‌گذارد.

انتهای پیام/