به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، مراسم تحلیف پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا صبح روز گذشته در سالن فرمانداری شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در این نشست با اشاره به مسولیت خطیر شوراها اظهار کرد: همه ما ملزم به تقوای الهی هستیم خصوصا افرادی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتی بر عهده می‌گیرند.

وی افزود: اگر تقوا داشته باشیم هیچگاه به بن بست در زندگی نمی رسیم و موجب صیانت روح آدمی می شود.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه در هر کاری سعی کنید اخلاص داشته باشیم خاطرنشان کرد: اخلاص عمل انسان را ارزشمند می کند و اعمال آدمی اگر با اخلاص باشد در درگاه خداوند به عنوان عبادت محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه مسئولیت ها را فقط به در مبحث عنوان نبینیم متذکر شد: اگر در مسئولیتی که داشته، کوتاهی کنیم باید در درگاه خداوند و قیامت پاسخگو باشیم.

شمس الدین ادامه داد: اگر اخلاص در عمل نداشته باشیم باید براساس مسئولیتی که داریم در دنیا و آخرت پاسخگو باشه و قطعا مورد حساب قرار خواهد گرفت این کار کاری پرثواب اما خطیر است.

وی با بیان اینکه مسئولیتی که بر عهده گرفتید هم می تواند مفید و هم می تواند مضر برای نظام باشد یادآور شد: شوراها دو ثواب می برند از جمله خدمت به نظام و دیگری خدمت به مردم که کاری با فضیلت ولی خطیر است.

شمس الدین با بیان اینکه هر فردی وارد هر شهری بشود و به آن شهرستان نگاه کند متوجه می شود که در این شهرستان کار شده است یا نه ادامه داد: شما شوراها واسطه ی بین نظام و مردم هستید ، اگر فعالیت های شوراها مناسب نباشد متاسفانه وجهه نظام خراب می شود نظامی که نتیجه خون شهیدان، ایثارگری ها، فداکاری ها و رشادت ها است.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی با بیان عده‌ای به دنبال منافع سیاسی و اقتصادی خود هستند گفت: مبادا آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشید ، باید مراقب این افراد باشید و نباید فشارهای بیرونی در تصمیمات مسئولین تاثیر بگذارد فذا از فرماندار می خواهم که از این موضوع جلوگیری کند.