به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: رعایت تقوا سبب باز شدن گره‌های زندگی انسان می‌شود.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به نزدیک بودن ایام‌الله دهه فجر و همچنین تقارن آن با ایام فاطمیه عنوان داشت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین علل و عوامل ماندگاری نظامی اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم تصریح کرد: بنا به فرموده امام خمینی(ره) کسی نمی‌تواند بگوید که پیروزی انقلاب کار او یا جریان خاصی بوده زیرا پیروزی انقلاب فقط لطف و عنایت خدای متعال بود.

ایشان با بیان اینکه مردم در سال ۵۷ برای بیرون آمدن از سلطه طاغوت تلاش کردند و خداوند متعال نیز به آن‌ها کمک و عنایت کرد خاطرنشان کرد: خداوند تنها زمانی به مردم عنایت می‌کند که مردم در مسیر الهی حرکت کنند.

امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه امروز برخی افراد برخی حرف‌ها را به نادرست به مردم نسبت می‌دهند افزود: اینکه بگوییم برخی از مردم خواستار امر نامشروعی هستند و باید این خواست آن‌ها را اجابت کرد یک حرف نادرست و غلط است و صرفاً اهداف انتخاباتی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین استقلال سیاسی را یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی برای ایران دانست و اظهار داشت: بنا به روایات تاریخی، شاه منافع آمریکا را به منافع ایران ترجیح می‌داد.

ایشان با بیان اینکه شاه در انجام تمام امورات گوش به فرمان کشورهای بیگانه بود تصریح کرد: در حکومت پهلوی حتی وزرای حکومت نیز با نظر آمریکا و انگلیس تعیین می‌شدند.

امام جمعه بندر انزلی قانون کاپیتولاسیون، کودتای ۲۸ مرداد و جدایی بحرین از ایران را بخشی از خیانت‌های حکومت پهلوی به ایران دانست و عنوان داشت: امروز شاهد هستیم که نظام جمهوری اسلامی دارای استقلال سیاسی است.

تصویب لوایح FATF عامل گرفتاری کشور می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اعلام اینکه امروزه عمده تصمیمات کشور توسط مسئولانی گرفته می‌شود که مورد اعتماد مردم هستند افزود: البته شاهد هستیم که برخی تصمیمات مانند برجام، CFT و پالرمو حاصل نفوذ دشمنان است.

ایشان تلاش برخی افراد برای تصویب CFT و پالرمو را امری تعجب برانگیز دانست و خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه با صراحت در مجلس اعلام کرده است تصویب این لوایح هیچ تاثیری در رفع تحریم‌ها ندارد اما برخی افراد اصرار بر تصویب آن دارند.

امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه امروز دشمن به دنبال ایجاد جنگ روانی در کشور است تصریح کرد: مردم و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام باید هوشیار باشند و تحت فشارهای موجود تصمیم‌گیری نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به نامه ۸ نفر از وزرا به مقام معظم رهبری برای تصویب لوایح CFT و پالرمو گفت: ما متاسف هستیم که امروز برخی نمایندگان مجلس نیز در تلاش هستند تا مجمع تشخیص مصلحت نظام را تحت فشار بگذارند‌.

ایشان با اعلام اینکه توافق‌نامه‌هایی مانند FATF و لوایح آن صرفاً سبب گرفتاری کشور و مردم می‌شود تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که در مسئله برجام، طرفین جمهوری اسلامی نه به تعداتشان عمل می‌کنند و نه گامی برای پیشبرد امور برمیدارند.

برخورد با مفسدان خواسته عمومی مردم است

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه امروز مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عدم تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی در کشور است گفت: امروز عموم مردم و مسئولان باید هوشیار باشند و در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری گام بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه امروز برخی مسئولان دم از لزوم توجه به خواست مردم سخن می‌گویند افزود: امروز همه مردم خواستار رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و گرانی‌ها هستند و مسئولان موظف به رفع این مشکلات هستند.

ایشان برخورد با متخلفان و مفسدان را خواست عموم ملت دانست و تصریح کرد: اینکه بنشینیم و نگاه کنیم که چگونه متخلفان از بیت‌المال سوءاستفاده کرده و به خارج از کشور فرار می‌کنند قابل قبول نیست.

 

انتهای پیام/