به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت فخر کائنات، خاتم الانبیاء، حضرت محمد بن عبدالله و سلاله پاکش رئیس مذهب و مکتب تشیع امام صادق(ع) با استناد به این فرمایش رسول الله(ص) اتَّقِ اللَّهَ حَیْثُمَا کُنْتَ وأَتْبِعِ السَّیِّئَهَ الْحسنهَ تَمْحُهَا، وخَالقِ النَّاسَ بخُلُقٍ حَسَن، اظهار داشتند: حضرت می‌فرمایند تقوای الهی را پیشه کنید در هرجایی و هر شرایطی که هستید؛ توصیه‌ای که پیامبر اکرم(ص) در این روایت بعد از امر به رعایت تقوا می‌فرماید این است که اگر از شما خطایی سر زد آن را با یک کار خوبی جبران کنید یعنی بعد از وقوع آن کار ناشایست و خطا و گناه یک عمل خوب و صالحی پشت آن بفرستید تا در پرونده اعمالتان ثبت شود.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: توصیه دیگر رسول اکرم(ص) ابن است که با مردم با حسن خلق معاشرت کنید و در روابط با دیگران حسن خلق داشته باشید که این حسن خلق خودش پاک کننده گناهان در پرونده عمل انسان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه ضمن تشکر از برگزاری همه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان و همه عزیزانی که در این جهت تلاش کردند، افزودند: ایام بزرگداشت فرماندهان شهیدمان؛ شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو‌، کلاهدوز و جهان آرا هم مصادف با هفته دفاع مقدس بود و یادواره شهدای سرباز و چهل و دومین سالگرد شهید نامجو با حضور مهمان‌های استانی و کشوری بویژه امیر ایرانی؛ فرماندهی انقلابی و ولایتمدار نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصلی نماز جمعه بندرانزلی برگزار شد و از همه دست‌اندرکاران این مراسم باشکوه بویژه امیر سعادت؛ فرماندهی محترم ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که تلاش وافری برای برگزاری این مراسم به نحو شایسته داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه بندرانزلی ضمن تبریک روز آتش‌نشانی به همه عزیزان و تلاشگران و خطرپذیران خدمتگذار در این عرصه و آرزوی سلامتی و موفقیت برایشان، برای شهدای عزیز آتش نشان هم طلب رحمت و مغفرت داشتند و خاطرنشان کردند: از جهت سختی کار و اینکه همیشه آماده عملیات هستید، کار شما همچون کار رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه بندرانزلی ضمن تبریک هفته وحدت، عنوان کردند: هفته وحدت آثار و برکات فراوانی دارد؛ هفته وحدت یک ابتکار هوشمندانه و مدبرانه‌ای بود که امام(ره) در همان ایام پیروزی انقلاب اسلامی این هفته را از ولادت پیامبر اکرم(ص) به روایت اهل سنت تا روایت اهل تشیع نامگذاری کردند و این ایام در کشور ما بسیار ثمربخش بوده، چه در دفاع مقدس که حضور همگانی و همه‌جانبه ملت ما نه تنها شیعیان و اهل سنت بلکه حتی از سایر ادیان الهی هم در جبهه حضور داشتند و شهید هم دادند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه یکی از آثار هفته وحدت برای جامعه ما ایجاد آرامش و زمینه‌سازی برای پیشرفت و تعالی کشور ما بوده و هست، تصریح کردند: یکی از نقشه‌ها و توطئه‌های مستمر دشمنان بعد از پیروزی انقلاب تاکنون که خیلی علنی و واضح بیان می‌کنند ایجاد تفرقه و اختلاف مذهبی و قومیتی است و با این وحدت و انسجامی که در جامعه ما وجود دارد تاکنون نتوانسته‌اند به اهدافی که می‌خواهند برسند اگرچه رها نکردند و سال گذشته هم به اسم تجزیه‌طلبی آمدند و آسیب‌هایی به جامعه ما وارد کردند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: دشمنان امسال هم در سالگرد اغتشاشات بنا داشتند اقدامات بسیار خطرناک‌تری انجام دهند و فکر می‌کردند می‌توانند به همان راحتی ایجاد اغتشاش کنند و عده‌ای را کف خیابان بیاورند اما به فضل پروردگار متعال و تلاش همه نیروهای موثر در حفظ امنیت جامعه خصوصاً سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) همچون گذشته ناکام‌ ماندند.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) در طول دو ماه اخیر تاکنون به تیم‌های مختلفی ضربه زدند و آن‌ها را متلاشی کردند که هدفشان ۳۰ مورد بمب گذاری در تهران و ترور مولوی‌های اهل سنت و قضات دستگاه قضایی و اهل تشیع در سیستان و بلوچستان بود که اختلافی عجیب در آن استان حساس کشورمان ایجاد می‌کرد و بعد هم قاعدتاً عده‌ای از مرزها وارد کشور می‌شدند و قائله‌ای را درست می‌کردند که الحمدلله با تلاش این عزیزان نقشه‌شان نقش بر آب شد و این‌ها همه از آثار وحدت و انسجام در جامعه ماست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه با وحدت و انسجام در کنار هم می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم، تصریح کردند: سال گذشته بخشی از این التهاب آفرینی‌ها توسط این علمای وابسته اهل سنت بود که ایجاد تنش می‌کردند؛ وحدت در جامعه خیلی مهم است، اگر امروز دستاوردهای فراوانی در حوزه‌های دفاعی، هوافضا، علم و فناوری و بخش‌های مختلف جامعه داریم، همه حاصل وحدت و انسجام جامعه ماست‌.

خطیب جمعه بندرانزلی بیان کردند: در روزهای اخیر هم ماهواره نور ۳ با ماهواره بر تمام ایرانی در مدار قرار گرفت که همه و همه به دست جوانان و دانشمندان خود ما انجام شده که موفقیت بسیار بزرگی است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: همچنین سال تحصیلی جدید را علیرغم خواست دشمنان که می‌خواستند ایجاد اغتشاش کنند در شرایط عادی آغاز کردیم و دشمنان نتوانستند به اهدافشان دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: از سال گذشته تاکنون در ارتباط با مسئله کفش حجاب و ناهنجاری‌هایی که در جامعه هست تلاش‌هایی شده اما برای مردم مومن و انقلابی ما قانع کننده نیست و امیدواریم در این بخش هم بتوانند هرچه زودتر فائق بیایند و این ناهنجاری را از جامعه ما برطرف کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: مجموعه دستاوردها و موفقیت‌های جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف دشمنان ما را وادار می‌کند که آنچه که به آن علاقه دارند اما توانش را ندارند و در حد و اندازه آن نیستند اظهار کنند، رییس جمهور محترم امسال سخنرانی بسیار خوبی در سازمان ملل انجام دادند و مباحث بسیار مهمی مطرح کردند که یکی از این مباحث بحث خانواده است، و آن توطئه جهانی که برای فروپاشی خانواده نه تنها در کشور ما و کشورهای اسلامی بلکه در سراسر دنیا انجام می‌شود.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: توطئه صهیونیست‌‌ها و جریان‌های صهیونیستی در سراسر دنیا این است که بنیان خانواده را متلاشی کنند چون بنیان خانواده اگر متلاشی شد هرج و مرج خواهد شد و اگر هرج و مرج انتظامی و امنیتی پدید نیاید هرج و مرج رفتاری و فکری و ناهنجاری‌های مختلف در جامعه پدید می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: بعضی از این ناهنجاری‌هایی که از سال گذشته تاکنون یکی یکی خودش را نشان می‌دهد برای این است که بنیان خانواده این‌ها از هم پاشیده است؛ اگر خانمی یا دخترخانمی با پوشش نامناسب و رفتار دون شان انسانی و ایرانی در کوچه و خیابان ظاهر می‌شود اولین نشانه‌اش این است که خانواده ندارد و خانواده‌اش متلاشی است، یا خانواده طلاق است یا خانواده بی‌تفاوت است یا خود خانواده آلوده به فساد‌های مختلف است.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه دشمن دنبال این است که این فروپاشی خانواده را به همه جوامع خصوصاً جامعه ما تسری دهد و از این راه با نظام اسلامی مقابله کند، خاطرنشان کردند: دشمن می‌خواهد پسرها و دخترهای ما به فحشا کشیده شوند؛ بحث بحث روسری نیست خیلی عمیق تر از این حرف هاست، این مسئله را ریاست محترم جمهوری در سازمان ملل یک بحران جهانی عنوان کردند که باید مجموعه‌هایی همچون سازمان ملل ورود کنند و نگذارند این توطئه در دنیا اتفاق بیوفتد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: آن اقدامی که رییس جمهور محترم در سازمان ملل نسبت به قرآن بعد از اهانت‌هایی که به قرآن کریم شده انجام دادند و قرآن را بالا گرفتند و تعابیری که گفتند برای دشمنان ما سخت و گران تمام می‌شود؛ در همان ایام معاندین و وابستگان جریان‌های تجزیه‌طلب و استکباری چقدر به خود آمریکایی‌ها ایراد گرفتند که این‌ها تحریم بودند چرا گذاشتید هواپیمای این‌ها فرود بیایند و به اینجا سفر کنند!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: نخست وزیر مفلوک رژیم غاصب صهیونیستی هم هر سال یک معرکه‌ای می‌گیرد، یک بار نقاشی می‌برد با خودش، یک بار نقشه می‌کشد و یک بار هم عکسی نشان می‌دهد که ایران اینجا بمب هسته‌ای می‌سازد! امسال خبط بزرگی انجام داد و از تریبون سازمان ملل کشور ما را تهدید به حمله هسته‌ای کرد که هم ضد قوانین بین‌المللی است و هم اساساً در چنین مجموعه‌ای اینجور حرف زدن نشانه توحش کسی است که اینگونه فکر می‌کند، اگرچه بعدا دفترش حرفش را پس گرفت! خودشان هم می‌دانند و در تحلیل‌هایشان گفته‌اند که ما مشکلمان ایران نیست که به او حمله کنیم! مشکلی که ما داریم جریان مقاومت بیخ گوش ماست که اگر ما به ایران حمله کنیم حزب الله و حماس و همه مجموعه‌هایی که رژیم صهیونیستی را محاصره کرده‌اند و آن را به سرازیری زوال و نابودی سوق می‌دهند برای ما خطر هستند ولذا لاف بیهوده‌ای زد و باید پاسخ این گزافه‌گویی را بشنود و حتما گوشمالی محکمی در بخش دیپلماسی و بخش‌های دیگر به این رژیم غاصب صهیونیستی داده شود.