photo_2016-11-23_10-25-34امام جمعه بندرانزلی بی‌تعلقی به دنیا و ثبات قدم در ارزش‌های انقلاب اسلامی از ویژگی‌های بارز این انسان ارزشمند بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین صبح امروز در یادواره شهدای صالحین بسیج و یادبود مبارز نستوه مرحوم شجونی در حسینیه شهدای گمنام حضرت ابوالفضل(ع) اظهار داشت: در معارف دینی از باور قلبی به‌عنوان اصل ایمان یاد شده است و بر اساس آیات قرآن آنهایی که ایمان در باطنشان رسوخ نکرده مومن نیستند و تنها مسلمان هستند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه ایمان بر زبان انسان تاثیر می‌گذارد، گفت: این تاثیرات باطنی در عمل و رفتار و اعمال انسان مومن به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایمان درختی است که ریشه‌اش یقین و باور قلبی است، خاطرنشان کرد: بر طبق آیات قرآن انسان مومن انسانی است که دارای یقین است و این یقین سبب عبادت و عمل بیشتر می‌شود.

شمس الدین با بیان اینکه ثمره درخت ایمان زهد است، گفت: زهد یعنی وارستگی و عدم وابستگی به دنیا و تعلقات آن که خداوند در قرآن می‌فرماید “کسانی در مسیر خدا می‌توانند مبارزه کنند که از دنیا گذشته باشند و دنیا را به آخرت فروخته باشند”.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: کسانی که از ابتدای شروع نهضت اسلامی هم پای امام راحل در مسیر جهاد و مبارزه بودند دلبستگی دنیا نداشته و دنبال ذخیره کردن دنیا نبودند.

وی با اشاره به اینکه ثمره یقین در زندگی انسان مومن حقیقی به‌صورت عملی متاثر از آن است، افزود: مومن خودش و عمرش و اموالش را در مسیر اعتلای کلمهالله به‌کار می‌گیرد.

شمس الدین با بیان اینکه برای مومن استقامت در راه و هدف اعتلای کلمه الله جز با باور قلبی به‌دست نمی‌آید، گفت: جریانات روز و شب عاشورا به ما درس پایداری و استقامت در هدف می‌دهد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه آن کسی که در فراز و نشیب روزگار تغییر می‌کند مومن نیست، گفت: آنهایی که در دفاع از کیان اسلام از صدر اسلام تا به امروز تلاش کرده‌اند هیچ تزلزلی در رفتارشان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نطق و کلام انسان مومن هم سخن الهی و در جهت اعتلای کلمه الله است، خاطرنشان کرد: مومنان واقعی چه ترور شوند چه جانباز و چه در بستر از دنیا بروند اجر عظیمی نزد پروردگار خویش دارند.

شمس الدین بیان کرد: شهدای عزیز صالحین که این مجلس به یاد آنها برگزار شده در یک سفر زیارتی و در حمله تروریستی به شهادت رسیده‌اند و اجر عظیمی دارند.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به تعابیر زیبایی که مقام معظم رهبری در مورد روحانی مبارز حاج آقا شجونی بیان کردند، گفت: بی‌تعلقی به دنیا و ثبات قدم در ارزش‌های انقلاب اسلامی از ویژگی‌های بارز این انسان ارزشمند بود.

وی با بیان اینکه تا آخرین لحظه در اعتقاد حجت الاسلام شجونی به نظام خللی وارد نشد، افزود: این مبارز نستوه با زبان تبلیغ دین در همه شرایط انقلاب چه جنگ و چه فتنه ۸۸ به روشنگری می‌پرداخت.