به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید بعدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با استناد به آیه شریفه وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ، اظهار داشتند: در این فراز از آیه شریفه سوره بقره خداوند متعال همه انسان‌ها را امر به رعایت تقوا می‌فرماید، بعد می‌فرماید بدانید که خدا با انسان‌های با تقواست.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: قرآن کریم در جریان‌های مختلفی این را به انسان‌ها متذکر می‌شود که هرجایی خدا با هر کسی باشد او پیروز حقیقی است، در جریان حضرت موسی این جمله را در قرآن کریم دیده‌اید که وقتی قوم بنی اسرائیل به دریا رسیدند و در پیش رویشان دریا بود و پشت سرشال لشکر فرعون می‌آمد نگران شدند که الان از بین می‌روند حضرت موسی به بین اسرائیل گفت (کلاّ انّ معی ربّی؛ خدا با من است) وقتی خدا با انسان هست گره در زندگی انسان پدید نمی‌آید، مشکل پیش نمی‌آید و گره‌ها باز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکا اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید هر کسی اهل تقوا باشد خداوند متعال هیچ بن‌بستی در زندگی او قرار نمی‌دهد، اضافه کردند: اگر می‌خواهید در زندگی فردی و اجتماعی با مشکل و مانعی که شما را به هلاکت برساند و از مسیر دین دور نکند مواجه نشوید باید تقوا داشته باشید اگر تقوا داشتید خداوند متعال برای شما در کارها و امور مختلف‌تان گشایش قرار خواهد داد؛ ما در تاریخ انقلاب اسلامی این مطلب را در مقاطع مختلف بواسطه تقوایی که امامین انقلاب و انسان‌های مومن و انقلابی و اکثریت افراد جامعه داشتند به عینه دیده‌ایم و خداوند متعال این کشور و انقلاب را حفظ کرده و دشمنان را در دستیابی به اهداف شومشان ناکام گذاشته و راهی غیر از این وجود ندارد، یعنی اگر فکر کنیم که می‌توانیم جدای از راه دین با تجهیزات مادی می‌توانیم خودمان را قدرتمند کنیم این یک تصور اشتباه است.

خطیب جمعه بندرانزلی ضمن تسلیت شهادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، بیان کردند: این بانوی بزرگوار از بهترین الگوهای اسلامی برای زیست عفیفانه و متعهدانه و نقش‌آفرینانه بانوان در جامعه اسلامی است؛ می‌شود انسان در اوج عفت و حجاب بتواند نقش‌آفرین باشد و وظیفه‌ای که خداوند متعال برعهده اش قرار داده ذیل امر امامت و ولایت پیش ببرد و چیزی بیش از این در جامعه اسلامی از بانوان و همه مردم خواسته نشده، اینکه هرکسی وظایف و تکالیفش را در بهترین شرایط ذیل اصل امامت و ولایت انجام دهد، اگر کسی تکالیفش را انجام ندهد اما ذیل امامت و ولایت نباشد یا برعکس کفایت نمی‌کند.

امام جمعه بندرانزلی ضمن گرامیداشت هفته نوجوان که به مناسبت سالروز شهادت شهید نوجوان حسین فهمیده نامگذاری شده، افزودند: این هفته مبین تداوم تفکر و انتخاب آگاهانه راه شهادت و مقاومت در جامعه ماست؛ در دفاع مقدس همه با آگاهی و انتخاب و تشخیص و بصیرت به جبهه‌ها رفتند حتی آن نوجوانی که درس و مدرسه را کنار گذاشت و مخفیانه به جبهه رفت؛ این مهم باید در جامعه ما مستمر باشد و توجه داشته باشیم که این نوع آگاهی و رفتار و بینش و بصیرت و آگاهی باید در جامعه ما تداوم داشته باشد و باید دستگاه‌های متولی، خانواده‌ها و مراکز آموزشی و تحصیلی و ارگان‌ها و نهادهای دیگر مرتبط باید در صدر اولویت‌های برنامه‌های آموزشی و پرورشی‌شان همین مسئله باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: دشمنان ما در مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) همانطوریکه خداوند متعال در قرآن کریم در سوره بقره آیه ۲۰۵ بیان فرموده هدفشان اهلاک حرث و نسل است؛ وَإِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیهَا وَیُهْلِکَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ ۗ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الْفَسَادَ، این دشمنان وقتی تسلط و حاکمیت پیدا کنند دو کار اساسی انجام می‌دهند تا زمین را به فساد بکشانند، یکی اینکه زمین و زراعت و محل زیست انسان‌ها را ویران کنند و از بین ببرند، دوم اینکه انسان‌ها و فرزندان و نسل انسان‌ها و بشریت را به هلاکت و فساد بکشانند و تمام همت دشمنان در طول تاریخ خصوصاً انقلاب اسلامی همین بوده است.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دشمن در دوره دفاع مقدس به دنبال ویرانی شهرها و آبادی‌ها بود و بعد از دفاع مقدس تا به امروز دنبال این بوده است که بتواند با برنامه‌ها و القائات و فضای مجازی نسل ما را منحرف و فاسد کند به اعتیاد، روابط مفسده‌انگیز نامشروع، بی‌بند و باری و فحشا، خاطرنشان کردند: کاری که دشمن در سال‌های قبل انجام داده تا به امروز از بین بردن نسل جوان و نوجوان ما با این تباهی هاست.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه امروز در سطح جامعه این فضاها برای به فساد کشیده شدن جوان‌ها با کوتاهی و سهل‌انگاری مسئولین بیشتر فراهم می‌شود، تصریح کردند: ما در شهرستان دو نقطه داریم که محل فساد است و متاسفانه برخورد نمی‌شود، یکی موج‌شکن که یک فضای بسیار فسادآلود برای نوجوانان و دختران و پسران ما شده و هرچه هم می‌گوییم آن‌هایی که متولی هستند نمی‌روند، دنبال نمی‌کنند و مسئولیت پذیر نیستند و یکی هم بلوار انزلی که همه می‌دانند آنجا چخبر است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: دشمن دنبال این است که نسل جوان و نوجوان ما را به تباهی بکشد، در کشور ما این کارها را می‌کند و با تعلل مسئولین بیشتر موفق می‌شود، یک جا هم شما میبینید که با بمباران و نسل‌کشی در غزه دشمن کار خودش را پیش می‌برد!

خطیب جمعه بندرانزلی متذکر شدند: در این ۲۰ روزی که از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی با همدستی آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان می‌گذرد حدود ۸۰۰۰ کشته داشته، در استان گیلان در ۸ سال دفاع مقدس ۸۰۰۰ شهید دادیم؛ این چه جنایت و نسل‌کشی است دشمن می‌کند؟! در کنار قطع آب و برق و محاصره مواد غذایی و امکانات درمانی و… با کمک آمریکایی‌ها روی خانه‌های مردم مظلوم فلسطین بمب یک تنی می‌ریزند!

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: همه این‌ کارها را متاسفانه در برابر چشم همه جهانیان خصوصاً مدعیان دروغین حقوق بشر انجام می‌دهند؛ سال گذشته در همین ایام بخاطر فوت یک خانمی در ایران که هیج تقصیری نظام اسلامی نداشت چه فریاد حقوق بشری برای زن‌ها سر دادند و به این بهانه در کشور اغتشاش و تخریب اموال عمومی و خصوصی کردند و چه جوان‌های عزیزی را از ما در نیروی انتظامی، بسیج و… به شهادت رساندند! آن ادعای حقوق بشر امروز کجاست؟! این‌همه زن و کودک با تعمد با بمباران کشته می‌شوند! چرا در برابر این جنایت‌ها و نسل‌کشی صهیونیست‌ها سکوت کردند؟! البته صهیونیست‌ها دیگر مشاعرشان کار نمی‌کند و همه کارهای طراحی و اجرا و بمب‌ها و تجهیزات دست آمریکایی‌هاست تا این رژیم مفلوک مضمحل‌ شده را سرپا نگه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: خون مردم دنیا نه تنها مسلمانان به جوش آمده، در کشورهای غربی و اروپایی تظاهرات به نفع مردم غزه ممنوع است و کسی اگر برای یک امر انسان‌دوستانه و حقوق بشری در دفاع از مظلومین تظاهرات کرد می‌گیرند و زندانی‌اش می‌کنند اما در نظام اسلامی کسانی که آن‌هایی که آمدند اغتشاش کردند و خانه و مغازه آتش زدند و آدم کشتند اگر دستگیر شوند ضدحقوق بشر است!

امام جمعه بندرانزلی افزودند: هیچ چیز جز این جنایت‌ها نمی‌توانست این‌ها را در دنیا بی آبرو کند؛ مگر جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت چقدر رسانه داشت که بگوید این حقوق بشری که این‌ها می‌گویند حقوق بشر دروغین است، حقوق بشر واقعی حقوق بشری است که در دنیا وجود دارد، این‌ها هرجا کسی برعلیه خودشان باشد را می‌کشند و ادعا می‌کنند تروریست بوده و ما ضد تروریست هستیم!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه با تمام دنیا ثابت شد که این‌ها جنایتکاران ردیف اول تاریخ و ضد حقوق بشر و ضد حقوق انسان‌ها هستند، خاطرنشان کردند: جبهه کفر در برابر طوفان الاقصی به استیصال رسیده و برای استکبار جهانی مرز حیات و زندگی است.

خطیب جمعه بندرانزلی مطرح کردند: چرا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به دست و پا افتاده‌اند و یکی یکی در عین‌حالیکه خطر وجود دارد به سرزمین‌های اشغالی می‌روند؟! شب گذشته موشک‌هایی که نیروهای مقاومت به تل‌آویو می‌زدند را خواستند با گنبد آهنین رهگیری کنند نزدیک بود یکی از موشک‌هایشان به یک هواپیمای مسافربری برخورد کند، در چنین شرایط پرخطی ریسک می‌کنند رئیس جمهورها و وزاری خارجه‌شان می‌آیند تا این مرده را سرپا نگه دارند! چون حیاتشان به این بستگی دارد! چون طوفان الاقصی یک کار تاریخ‌ساز بوده که انجام شده است.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: این روند در اصل یک دفاع توفنده‌ای مشروع و مطابق قوانین بین‌المللی بوده؛ در قوانین بین‌المللی اگر کسی آمد یک کشوری را غصب و سرزمینی را اشغال کرد و این‌همه اذیت و آزار برای اهل آن‌جا پدید آورد مقابله با او مجاز و مشروع است و هر انسانی‌ هم آن‌ را می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: ۷۵ سال مردم فلسطین از مذاکره و مجامع بین‌المللی مایوس شدند و کارد به استخوان‌شان رسید؛ سرزمین‌هایشان را دشمن اشغال و مردمش را بیرون کرده و ۱۸ سال است غزه هوایی و دریایی و زمینی محاصره کامل است! دنیا و خود صهیونیست‌ها از این تعجب کرده‌اند که یک ملتی که از همه جهت‌ها محاصره شده، دیوار حائلی که ۶ متر در زمین فرو رفته و تجهیزات هشدار دهنده در آن است دور سرزمینش کشیده شده، چگونه توانسته به این تجهیزات و توانمندی دست پیدا کند که از حق خودش دفاع کند؟!

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در رابطه با شرایط بین‌المللی در یک تنگنای سختی قرار گرفته‌اند، مقام معظم رهبری هم فرمودند آنچه موجب نگرانی آمریکایی‌ها و اروپایی‌هاست این است که دنیا از حالت تک قطبی ظالمانه به یک نظام چند قطبی با یک نظم جدید در دنیا تبدیل می‌شود که محور آن نظم جدید گفتمان مقاومت است و راه پس و پیشی ندارند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: طوفان الاقصی نه تنها امنیت و اطلاعات و بعد نظامی رژیم غاصب صهیونیستی را از بین برده و مورد خدشه و تهدید قرار داده بلکه در همه ابعاد دیگر این رژیم کودک‌کش را متزلزل کرده ازجمله در بحث اقتصاد؛ در بحث اقتصادی در امور مالی، بانکی، تولید، کسب و کار، فناوری و گردشگری به اقتصادش به شدت آسیب زده، خیلی از درآمدهایشان از گردشگری بود و امروز دیگر کسی جرئت نمی‌کند برای گردشگری به آن‌جا برود! امروز نه تنها این ضربه اقتصادی به رژیم غاصب صهیونیستی وارد شده بلکه دامنه‌اش آمریکا و اقتصاد آمریکا را هم در بحث انرژی، نفت، گرانی و هزینه‌هایی که برای سرپا نگه‌ داشتن این مرده متحرک می‌کند دارد فرا می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: این‌ها سالها تلاش و زمینه‌سازی کردند با زور و رعب و رفتن و آمدن تا روابط با رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی را به تعبیری عادی‌سازی کنند که در بعضی کشورها هم عادی‌سازی کردند آخری هم عربستان بود که داشت یکی به میخ می‌زد یکی به نعل که طوفان الاقصی تمام این رشته‌ها را پنبه کرد و دیگر چیزی در جهان اسلام از طرح و سیاست آمریکایی‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی وجود ندارد و به وجود نخواهد آمد!

خطیب جمعه بندرانزلی اضافه کردند: از جمله دلایل دیگری که این‌ها را به هراس انداخته این است که در کل منطقه غرب آسیا منافع آمریکایی‌ها در معرض خطر قرار گرفته؛ در روزهای گذشته جبهه مقاومت عراق چقدر به پایگاه‌های آمریکایی‌ها حمله موشکی کرده! این‌ها تقریبا به یک حاشیه امنی داشتند می‌رفتند تا اخراج آمریکایی‌ها از منطقه که مقام معظم رهبری فرموده بودند را خنثی کنند که با طوفان الاقصی اخراج کل آمریکایی‌ها از منطقه سرعت و شدت پیدا کرده و ان‌شاءالله به نتیجه خواهد رسید و اگر دستشان از منطقه کوتاه شود خلع سلاح هستند و کاری نمی‌توانند پیش ببرند.

امام جمعه بندرانزلی در پایان متذکر شدند: برخلاف تصور برخی افراد طوفان الاقصی تمام نشده، اینطور نبود که طوفان الاقصی یک عملیات محدودی بوده باشد و بعد هم با این جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها انجام می‌دهند بگویند طوفان الاقصی تمام شده و به سمت مذاکره کردن و تبادل اسرا می‌رویم! طوفان الاقصی یک برنامه جامع طراحی شده برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی و آزادی قدس شریف و آزادی اسرا و رفع حصر غزه و همه محدودیت‌ها و به تعبیر خلاصه ریشه‌کنی رژیم غاصب صهیونیستی است و این تازه آغاز عملیات است و ان‌شاءالله با جدیت و حمایت همه مسلمان‌ها و آزادگان دنیا و جنایت‌ها و توحش‌هایی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها انجام داده‌اند زمینه برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی بسیار فراهم است و ان‌شاءالله این روز را همه ما ببینیم و همانطور که سید حسن نصرالله در مصاحبه‌اش در جواب به خبرنگار که آیا فرزندانتان آزادی قدس را خواهند دید گفته امید دارم خود در قدس نماز بخوانم، در قدس شریف نماز بخوانیم.