به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، سرهنگ پاسدار حمید جانباز؛ فرمانده سپاه ناحیه شهرستان و هیئت همراه به مناسبت آغاز هفتۀ بسیج با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و آغاز هفته بسیج اظهار داشتند: بسیج الحمدلله منشاء آثار و برکات فراوانی بوده، بسیج شناسنامه انقلاب اسلامی است و از همان ابتدا همه کارهای انقلاب و نظام برعهده مردم بوده و در سال‌های گذشته با کمرنگ شدن سهم حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور آسیب‌هایی دیدیم و علیرغم توصیه‌ها و تدابیری که مقام معظم رهبری داشتند برخی دولت‌ها اجازه ندادند کارها مردمی پیش برود و کشور با همان روحیه جمعی و تلاش مردمی پله‌های رشد و ترقی را طی کند که اگر اینطور میشد قطعاً کشور ما در برابر توطئه‌های دشمنان خیلی کمتر آسیب میدید‌.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه بسیج یک مجموعه‌ای است که حضور و تلاشش آسیب‌پذیری نظام را در مواجهه با خطرات مختلف نظامی، اقتصادی و… کاهش می‌دهد، اظهار کردند: آنچه که از تاریخ اسلام بدست می‌آید و آنچه که در دوران انقلاب دیده‌ایم این بوده که نیروهای انقلابی دنبال جذب افراد می‌رفتند، الان هم ما در شرایطی هستیم که باید این کار را در اولویت قرار دهیم یعنی ننشینیم تا کسی خودش بیاید، یعنی برویم افراد را جذب کنیم و بیاوریم، با شرایطی که دشمن ایجاد کرده و حوادث سال گذشته و تبعاتی که داشته اگر علاج نکنیم ضربه می‌خوریم.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: جذب افراد کار هرکسی نیست، بعضی‌‌ها هستند که جوهرۀ ارتباط برقرار کردن و جذب را دارند، لذا باید افراد توانمندی در مراکز بسیج و پایگاه‌ها و حوزه‌ها و مدارس و مساجد فعال شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: با فراخوان کسی جذب نمی‌شود! باید رفت با جوان و نوجوان ارتباط برقرار کرد، توجیه کرد و بعد هم در بسیج جذب کرد تا این مجموعه به رشد کمی لازم برسد و نباید دیر جنبید.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: در کنار همه کارهای مختلف محرومیت‌زدایی، رزمی، جهادی و… که بسیج انجام می‌دهد باید به یک اصل مهم توجه زیادی شود؛ یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در گذشته این بود که هرکاری انجام می‌دهید باید یک پیوست فرهنگی داشته باشد، پیوست فرهنگی یعنی به تعبیری ساختن انسان‌ها از حیث فکری و اعتقادی، ما سیاهی لشکر نمی‌خواهیم که تقی به توقی خورد در برود، کسانی می‌خواهیم که از جان‌گذشته باشند، بخاطر باورها و ایمان توجیه فکری و سیاسی که می‌شوند با انگیزه پای نظام و بسیج و کار جهادی بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کرد: دشمن وقتی در باورهای بچه‌های ما تغییر داد یا حتی تشکیک در آن ایجاد کرد توانست کار خودش را پیش ببرد، طرف تا دیروز بچه بسیجی و مسجدی بوده الان نه تنها مسجد نمی‌آید بلکه علیه نظام هم صحبت می‌کند! این نشان می‌دهد همانطور که مقام معظم رهبری هشدار دادند که دشمن به دنبال تغییر باورهاست، راه علاجش هم همین تقویت باورهاست و با هیچ چیز دیگری درست نمی‌شود.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: شرایط به گونه‌ای است که باید الان باید توجیه عقیدتی جوانان و نوجوان را یک نفر یک نفر در دستورکار قرار دهیم و اینطور نیست که کلاس بگذاریم صد نفر شرکت کنند و یک نفر سخنرانی کنند و بعد بگوییم همه این‌ها از لحاظ فکری و عقدتی درست شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین عنوان کردند: الان شرایط با توجه به ابزارها، رسانه‌ها و مظاهر جذابی که در طیف و جبهه دشمن وجود دارد و شبهاتی که ایجاد می‌شود و مشکلات اقتصادی و مدیریتی در افکار این‌ها خلل‌هایی وارد می‌کند که باید علاج کنیم.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: اگر بخواهیم کسی را مسلمان کنیم، با سخنرانی که نمی‌شود او را مسلمان کرد! بلکه با سوال و گفت‌و‌گو و طرح شبهه و بیان مسائل اعتقادی و فکری می‌شود جهت اندیشه‌ای او را عوض کرد تا سرآخر بگوید أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱللَّهُ، أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ ٱللَّه.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: این سستی اعتقادی در اقشار مختلف پدید آمده و بسیج در هر جایی پایگاهی دارد؛ در اصناف، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه یا هرجای دیگری که باشد باید افراد شناسایی و جذب شوند و توسط مربیان و اساتید توانمند روی آن‌ها کار فکری شود.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم تشویق جوانان به مطالعه، اظهار داشتند: یکی از مشکلات امروز کشور پائین بودن سرانه مطالعه در کشور است؛ باید در کنار آن جذب و این رفع شبهات و مباحثه و گفت‌و‌گو با افراد، کتاب‌های مفید در همان زمینه به آن‌ها معرفی شود، آن‌هم نه هر کتابی، کتابی که اعتقاداتش را محکم کند و آن‌ها را نسبت با مسائل اساسی دین و مسائل سیاسی مبنایی دنیا آشنا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: در جریانات غزه و حوادثی که پیش آمده چقدر راجع به مبانی فکری صهیونیست در دنیا حرف می‌زنند که کسی تاکنون نمی‌دانسته! اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب فرمودند ما باید از حالت دفاعی در بیاییم و تهاجم کنیم به مبانی فکری دشمن برای همین است، تا قبل از جریان غزه خیلی از مردم نمی‌دانستند تفکر صهیونیست یعنی ما خوبیم بقیه حیوانند!

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: اگر جوانان ما با مبانی فکری اسلام آشنا شوند و نسبت به اندیشه طرف مقابل هم توجیه شوند کدامیک را انتخاب می‌کنند؟! هر عقل سلیمی اسلام را می‌پذیرد؛ الان دنیا همان فریادی را می‌زند که ایران چهل سال پیش میزد! با اینکه نمی‌خواستند این تحول فکری پدید بیاید‌.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر کردند: لذا کتاب‌هایی که بتواند بنیان‌های فکری و اعتقادی و سیاسی و فرهنگی جوانان و نوجوانان را تقویت کند را باید به آن‌ها معرفی کرد، هوایی نمی‌شود افراد را پای دین نگه داشت، از آن سو کشش‌ها و تشکیک‌ها خیلی زیاد است و از این طرف هم اگر این کار انجام نشود قطعاً خلل پدید می‌آید.