به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، جشن تکلیف هفتصد نفر از دانش‌آموزان دختر شهرستان با سخنرانی و اقامۀ نماز شکرانه توسط حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌ الدین؛ امام‌ جمعه بندرانزلی در مصلای بزرگ نماز جمعه با حضور خانواده‌های این دانش‌آموزان عزیز و مسئولان شهرستان برگزار شد و طی این مراسم رسیدن به سن عبادت خدای متعال و انجام اعمال و تکالیف الهی را جشن گرفتند.

امام جمعه بندرانزلی در این مراسم ضمن تبریک ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، اظهار داشتند: جشن تکلیف یکی از بهترین روزهای زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: امروز دیدید وقتی شما دانش‌آموزان عزیز از مدارس مختلف در کنار هم جمع شدید جمعیت قابل توجهی تشکیل شد؛ مردم ما اگر همیشه در کنار هم باشند و برای پاسداری از اسلام، انقلاب و ارزش‌های بسیار والایی که داریم مثل نماز، قرآن، حجاب و کانون گرم خانواده وحدت داشته باشند انقلاب ما حفظ می‌شود.

امام جمعه بندرانزلی بیان کردند: امروز با هم قرار می‌گذاریم تا روز یازدهم اسفند که در کشور ما انتخابات برگزار می‌شود در کنار پدر و مادرتان پای صندوق رأی بروید و برگه رأی را شما به صندوق بیاندازید و از همین الان برای وقتی که بزرگ می‌شوید و خودتان باید رأی تمرین کنید تا این آمادگی را داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: همۀ ما انسان‌ها وقتی به سن تکلیف می‌رسیم نسبت به کارهایی که انجام می‌دهیم باید نزد پروردگار متعال پاسخگو باشیم؛ اگر کار خوب انجام بدهیم خداوند متعال به ما پاداش می‌دهد و اگر کار بدی انجام بدهیم خداوند متعال از ما راضی نمی‌شود و چه بسا ما را مجازات هم می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه انسان از روزی که به سن تکلیف می‌رسد مسئولیت همۀ کارهایی که انجام می‌دهد با خودش است، تصریح کردند: شما تا دیروز اگر کاری انجام می‌دادید مسئول نبودید و پدر مادرتان باید جواب می‌دادند اما از امروز خودتان مسئولید و بزرگ شده‌اید و هم رشد فکری پیدا کرده‌اید هم رشد علمی و هم سنت شما بیشتر شده است و همۀ این‌ها نشان میدهد که باید مراقب افکار و رفتار خودتان باشید و کارهای خوب باید انجام بدهید و از کارهایی که بد دوری کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: کارهای خوب زیادند اما مهم‌ترین آن‌ها صداقت و راستگویی، نماز، حجاب، روزه و احترام  به پدر و مادر است.