به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به بحث امور تربیتی در آموزش و پرورش بیان کردند : فعالیتهای پرورشی و تربیتی در مدارس و آموزش و پرورش یکی از اقدامات   لازم و ضروری است،اقدامات پرورشی و تربیتی در مدارس باید علاوه بر جذابیت، متناسب با افراد و شرایط باشد

وی با تاکید بر اینکه در کنار فعالیتهای پرورشی و تربیتی درمدارس باید خانواده ها و اولیای دانش آموزان نیز نسبت به این امر اهتمام داشته باشند، تا دو گانگی بین خانواده و مدرسه ایجاد نشود.

 

 

بعضی از اغماض ها موجب ازبین رفتن حقوق مصرف کنندگان میشود

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در رابطه با روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان است بیان کردند: گاهی اوقات بعضی اغماض ها و چشم پوشی ها موجب ضرر و زیان برای مردم می شود و باید همه مجموعه ها  نسبت به رعایت حقوق مردم و مصرف کنندگان نسبت به کالاهای خریداری شده و مصرفی مورد توجه قرار گیرد، خصوصاً در این دورانی که کالای قاچاق وجود دارد و لزوم اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای ایرانی ضرورت دارد.

وی با اشاره به روز شهادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد: کمترین اجر قدرشناسی از زحمات پیامبر اکرم (ص) و رسالت وی این است که  نسبت به اهل بیت و ائمه اطهار ، اظهار محبت و مودَت کنیم، چرا که هیچ کس نزدیکتر از حضرت زهرا (س) به پیامبر اکرم(ص) نبود، بنابراین همگان روز شهادت حضرت زهرا(س) و با توجه به برگزاری تجمع فاطمی حضور چشمگیر و فعال در این تجمع  داشته باشند.

خطیب جمعه انزلی همچنین به ششمین کنفرانسی که درهفته گذشته بعنوان حمایت از انتفاضه فلسطین برگزار شد اشاره کرد و گفت: مسئله فلسطین در جهان اسلام و از زمان شکل گیری انقلاب به عنوان یک مسئله اصلی و محوری قلمداد شده، و مهمترین مسئله جهان اسلام بوده و هست و اینکه دشمنان  فکر میکنند  این مسئله می تواند از محوریت معادلات جهان اسلام کنار گداشته شود، خیال باطلی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری صراحتاً در فرمایشات خود همه گروه های فلسطینی را دعوت کردند به اتحاد ملی و اینکه ملتهای جهان اسلام باید بر اساس یک برنامه جهادی مسئله فلسطین را دنبال کنند، همه باید برنامه جهادی داشته باشند و هم اتحاد ملی و باید هم صداباشند و بدانند تنها راه پیروزی فلسطین همین راه مقاومت در برابر ظلم و ستم رژیم غاصب صهیونیستی است.

 

روسای جمهور آمریکا برده و ذلیل رژیم غاصب صهیونیستی هستند 

امام جمعه انزلی با بیان اینکه آمریکا بعنوان یکی از مهم ترین پشتیبان های رژیم غاصب صهیونیستی است تاکیید کرد: خود آمریکایی ها علناً از قبل اعلام کرده اند که حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی را در رأس همه برنامه ها واولویت ها قرار می دهند و رؤسای جمهور آمریکا که از هر جناحی هم باشند برده و ذلیل رژیم صهیونیستی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در ادامه سخنان خود با اشاره به وضیعت داخلی یمن و بحرین گفت: در یمن و بحرین  مجموعه مقاومتی شکل گرفت که با وجود اینکه مردم دست خالی هستند و  دشمنان کمکهای عربستان و نیروهای صهیونیست را برای مقابله با این مردم مظلوم دارند  هنوز نتوانستند موفق شوتد و اینها نوید دهنده شکست دشمنان و خصوصاً رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: در کنفرانس ژنو نیز مواضع وزیر خارجه ترکیه و عربستان و نماینده آمریکا و نماینده رژیم صهیونیستی  برملاء شد و علناً مواضع خود را نسبت به جمهوری اسلامی نشان دادند، رزیم صهیونیستی دست به دامان عربستان و ترکیه ای می شود که در هرحادثه ای به سمتی گرایش دارند. و رزیم صهیونیستی چقدر مفلوک شده که دست به دامان اینها برای اتخاذ مواضع درقبال جمهوری اسلامی شده است.

 

مسئولان در رابطه اقتصاد مقاومتی و رفع معضل بیکاری به مردم گزارش دهند

امام جمعه انزلی با بیان اینکه این کنفرانس نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی با اقتدار و بدون هیچ ترسی دردفاع از مظلومین پیش خواهد رفت و هیچ هراسی هم از هیچ قدرتی ندارد متذکر شد : مسئولان ما هم بنا برفرمایشات رهبری نباید از مسایل داخلی کشور و تلاش برای رفع مشکلات و تنگناهای زندگی مردم غافل شوند و دررابطه به اقتصاد مقاومتی و رفع معضل بیکاری بنا برفرمایشات رهبری به مردم گزارش دهند.