امام جمعه بندرانزلی بر لزوم مبارزه همه جانبه مردم و مسئولان نظام با تهاجم فرهنگی با توجه به برنامه ریزی و تاخت و تاز دشمنان در این عرصه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به تجمع بزرگ مردم انزلی در روز اربعین خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه های شهرستان چه نظامی ، خدماتی و چه مدیریتی برای برگزاری این مراسم زحمات فراوانی کشیدند فلذا بنده از زحمات همه آنان تقدیر می کنم.
وی در ادامه به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با هیأت های دانشجویی نیز اشاره تصریح کرد: به فرمایش رهبر انقلاب این اجتماعات ، عزاداری و یادآوریها باید من و شما را در راهی که درپیش داریم تقویت کند، راه خدا، راه اقامه حق و عدل و رسیدن به تمدن اسلامی، راه دشواری است اما باید تلاشمان این باشد که ازعزم و اراده ها دراین راه کاسته نشود ، اربعین نشان می دهد که استقامت همیشه پیروزی آفرین است.
“جاهلیت مدرن در عصر امروز” دیگر موضوعی بود که خطیب جمعه انزلی از آن به عنوان یک قیچی دولبه یاد کرد و در این خصوص افزود :یک لبه این قیچی جنگ ، کشتار و غارت از سوی آل سعود و با همکاری رژیم صهیونستی و حمایت های استکبار جهانی در منطقه و جامعه اسلامی است و جنگ های نرم و تهاجم های فرهنگی لبه ی دیگر این جاهیت مدرن در عصر امروز است.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه استکبار در جهان هر روز به دنبال فتنه ای جدید است تاکید کرد: یک روز به بهانه تجزیه کردستان عراق و یک روز دیگر به بهانه استعفاء نخست وزیر لبنان فتنه ای جدید دنبال می شود لذا نباید با این جاهلیت مدرن کنار آمد و مذاکره کرد زیرا اگر می شد قطعا سید الشهدا این کار را می کرد.
وی جاهلیت مدرن ناشی از تهاجم فرهنگی دشمنان را زنگ خطری برای جامعه دانست و تصریح کرد اظهار کرد: در گذشته دخترها را زنده به گور می کردند و امروز نیز فضای مجازی کاری کرده است که دخترهای ما با اشتیاق خود کشی می کنند ؟ آیا این چیزی جز تهاجم فرهنگی دشمن است؟
امام جمعه بندرانزلی خطاب به مسئولان مربوطه تاکید کرد: باید از این فضای مجازی استفاده ای صحیح شود که متاسفانه این گونه نیست ، دشمن در فضای مجازی در حال تاخت و تاز است و این عرصه در کشور ما هیچ در و پیکری ندارد و در عین حال برخی ها با باز گذاشتن این فضا اعتقاد دارند که در حال خدمت به مردم هستند.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه فضای مجازی دلیلی بر دوری از فرهنگ و آداب و رسوم شده است خاطر نشان کرد: دشمنان در تلاش اند ما به محیط ، جامعه و اتفاقات اطرافمان بی تفاوت باشیم، امروزه برخی ها به جایی رسیده اند که نه تنها برای انسان های دیگر ارزشی قائل نیستند بلکه بهترین غذاها را برای سگ و گربه هایشان هزینه می کنند و به خاطر مرگ یک گربه آرزو مرگ می کنند؟
وی در پایان سخنان خود به ۲۴ آبان ؛ سالروز ارتحال عالم جلیل القدر مرحوم علامه طباطبایی نیز اشاره کرد و گفت: افسوس می خوریم که از وجود چنین ذخایری بی بهره هستیم و بیشتر حسرت می خوریم که هنوز این عالم بزرگوار را که امثال شهید مطهری شاگردش بودند را خوب نشناخته ایم.