به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با استناد به این آیه شریفه وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ، اظهار داشتند: خداوند متعال در این آیه شریفه یکی از ویژگی‌های بهره‌مندی از تقوا برای انسان‌های مؤمن و متقی را تعظیم شعائر الهی معرفی می‌فرمایند و این تعظیم شعائر الهی به چند حالت تقسیم می‌شود؛ تعظیم قلبی یعنی انسان در درون خود نسبت به شعائر الهی احترام لازم را داشته باشد، تعظیم جوارح یعنی انسان این تعظیم درونی و باطنی‌اش جنبه بیرونی پیدا کند و اینکه کاری که اهانت به شعائر الهی می‌شود از او سر نزند.

امام جمعه بندرانزلی ظهور و وجود حضرت ولی عصر(عج) یکی از مواردی است که به عنوان شعائر دینی در معارف ما وجود دارد، افزودند: در آستانۀ نیمه شعبان روز ولادت حضرت ولی عصر(عج) هستیم که روز جهانی مستضعفان نامگذاری شده، این مناسبت نور امید در دل همۀ مستضعفان و همۀ‌ انسان‌های تحت ظلم و ستم دمیده است و هر روز این امیدواری با توجه به شرایط جهانی و ظلم‌هایی که می‌شود در دل انسان‌های مؤمن و غیر مؤمن بیشتر و بیشتر می‌شود و امیدواریم ان‌شاءالله خداوند متعال هرچه زودتر ظهور حضرت را مقرر بفرماید و عالم بشریت از سلطۀ جنایتکاران و ستمکاران رهایی پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تأکید بر لزوم توجه به شرایط جامعۀ جهانی در زمان ظهور حضرت بر اساس آنچه در روایات و آیات قرآن کریم بیان شده، ادامه دادند: در زمان ظهور حضرت آنچه مورد توقع است و گفته شده یک عدالت فراگیر است که در همۀ عالم و زوایای زندگی بشر این عدالت گسترده می‌شود و رشد علمی و ایمانی و اخلاقی در بشر پدید می‌آید؛ اینکه امروز بسیاری از انسان‌ها در نقاط مختلف دنیا علیه جنایات صهیونیست‌ها به خیابان‌ها می‌آیند و اعتراض می‌کنند و خواهان آتش‌بس و رفع ظلم از مردم غزه هستند یکی از شاخص‌های رشد فکری مردم در جهان است که باید به نقطۀ اوج برسد.

خطیب جمعه بندرانزلی اتحاد و همدلی در انسان‌ها را یکی دیگر از شاخص‌ها عنوان کردند که ما در جامعۀ خودمان در این زمینه خلاء داریم، افزودند: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند وقتی حضرت ظهور می‌کند کینه‌ها از دل مردمان بیرون ریخته می‌شود و اتحاد و برای جای کینه‌ها را می‌گیرد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه بهداشت و سلامت جسمی و روانی انسان‌ها در زمان ظهور در حد اعلاء تأمین می‌شود و خیر و برکت از زمین و آسمان بر مردم نازل می‌شود و فقر به طور کلی ریشه کن می‌شود لذا در روایت داریم قبل از ظهور هرچه می‌توانید انفاق کنید برای اینکه در دورۀ ظهور فقیری نمی‌یابید که بخواهید انفاق کنید و این فرصت از دستتان می‌رود، افزودند: در زمان ظهور حاکمیت کامل اسلام و نابودی کفر و شرک محقق می‌شود و امنیت در همۀ بخش‌ها تأمین خواهد شد و دیگر ظالم و ستمگری نمی‌ماند که کسی احساس نا امنی کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: نکتۀ دیگر که در روایات مورد توجه می‌باشد رشد علم و دانش در جامعه بشری است، اینکه در روایت آمده علم ۲۷ حرف است و تا قبل از ظهور ۲ حرف از آن توسط انبیاء و اولیاء الهی در اختیار بشر قرار گرفته و وقتی حضرت ظهور می‌کند ۲۵ حرف از علم را در اختیار بشر قرار می‌دهد.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در دورۀ ظهور حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) یک حکومت به تمام معنا مردمی است، خاطرنشان کردند: اینکه بحث حکمرانی مردمی و واگذاری همۀ کارها به مردم در بخش‌های مختلف در کشور ما مورد تأکید مقام معظم رهبری است به همین جهت است که حکومت حضرت یک حکومت مردمی است.

امام جمعه بندرانزلی ضمن بیان اینکه در حکومت حضرت ولی عصر(عج) با شرایطی که پدید خواهد آمد همۀ مردم رضایتمندی خواهند داشت و چون رضایتمندی دارند با هم تعاون و اتحاد و همبستگی و حضور در عرصه‌ها دارند، با استناد به این فرمایش رسول گرامی اسلام اُبَشِّرُکُم بالمَهدیِ یَبعَثُ فی اُمَّتی عَلی إختلافٍ مِنَ النّاسِ وَ زَلازِلَ، افزودند: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند وجود مقدس ولی عصر(عج) مبعوث می‌شوند و در امت من ظهور می‌کند زمانی که اختلافات و نگرانی‌ها و تزلزل‌ها خیلی زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به ادامۀ این فرمایش رسول اکرم(ص) یَملاُ الأَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً کَما مُلِئَتْ جَوراً وَ ظُلماً یَرضی عَنهُ ساکِنُ السَّماء وَ ساکِنُ الأَرضِ، ادامه دادند: حضرت بعد از ظهور جهان را پر از عدل داد می‌کند بعد از اینکه پر از ظلم و جور شده است و اهل آسمان‌ها و زمین همه از حکومت حضرت رضایت‌ دارند و این حکومت مردمی است.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: در نظام اسلامی ما قرار بر این بود که مسئولین به گونه‌ای عمل کنند که این رضایتمندی عمومی برای همۀ مردم فراهم شود، این رضایتمندی و همراهی و همکاری و ایثار و گذشت را در سال‌های اول انقلاب به عینه لمس کردیم، مردم به فکر هم بودند و به هم کمک می‌کردند و در برابر دشمن ید واحده بودند، مثل امروز نبود که بعضی‌ها با دشمن نرد دوستی ببازند!

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: ما که امروز در جامعۀ اسلامی مدعی پیروی از ائمه معصومین(ع) و از منتظران فرج حضرت ولی عصر(عج) هستیم در تحقق این آرمان‌هایی که حکومت حضرت دارد چقدر کار کرده‌ایم و چه وظایفی بر عهده‌مان هست؟! اگر می‌خواهیم این ویژگی‌ها در جامعۀ ما محقق شود لازمه‌اش این است که قوای سه گانه در کشور ما در همین مسیر حرکت کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند همانطور که در بیانیۀ گام دوم انقلاب هم مقام معظم رهبری ارائه طریق فرمودند که نظام اسلامی ما زمینه‌ساز ظهور حضرت است و جامعه‌ای که زمینه‌سازی برای ظهور می‌کند خودش باید در همان مسیر حرکت کند، نمی‌شود مسیر ما مغایر مسیر حکومت حضرت باشد لذا همۀ مردم و قوای سه گانه کشور باید در همین جهت گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: الحمدلله در دولت فعلی در بخش‌های قابل توجهی در این مسیر ریل‌گذاری و هدف‌گذاری شده و علیرغم کاستی‌ها و کمبودها و بعضی از اشکالاتی که وجود دارد مسیر و جهت حرکت درست است.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه ما باید در مسیر آن نیازها و شاخص‌هایی که در دورۀ‌ حضرت در جامعه محقق می‌شود حرکت کنیم مثل فساد و مبارزه با فقر و تبعیض و ناکارآمدی، خاطرنشان کردند: دولت محترم اقدامات بسیار خوبی در این زمینه‌ها انجام داده و در دستور کار دارد اما مجلس خیلی مهم است، چرا که نقش ریل‌گذاری و نظارت بر امور برعهدۀ مجلس است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه وظیفۀ مسئولین و دستگاه‌ها مشخص است که باید در جهت تحقق رهنمودهای رهبری برای تأمین این شرایط حرکت کنند اما وظیفۀ مردم وظیفۀ خطیری است خصوصاً در انتخابات هفتۀ آینده مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی که هر دو از ارکان مهم مردم‌سالاری در نظام ما هستند، تاکید کردند: هر دو انتخابات بسیار مهم است و دشمن هم برای کاهش مشارکت مردم و توطئه کردن علیه نظام ما و ضربه زدن به کشور روی این انتخابات‌ها متمرکز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: مشارکت حداکثری مردم در هر دو انتخابات بسیار مهم است، اینطور نیست که اگر کسی در انتخابات مجلس رأی داد بگوید با خبرگان کاری ندارم! انتخابات مجلس خبرگان هم بسیار مهم است چراکه یکی از توطئه‌ها و شگردهای دشمنان این است که در هر دوی این انتخابات‌ها کاهش مشارکت باشد خصوصاً مجلس خبرگان که بتواند از آن ناحیه به اصل ولایت فقیه خدشه وارد کند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه مردم نقش‌آفرین هستند و هرکسی نقش خودش را دارد و اگر نیاید یک قطعه از این مجموعه ناقص خواهد شد، تصریح کردند: اگر یک نفر نیاید و رأی ندهد همان عدم حضور یک نفر منفذی برای ورود دشمن به نظام اسلامی و توطئه کردن خواهد بود.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: همه باید در انتخابات پیش رو در کنار هم قرار بگیرند و سد مستحکمی در برابر دشمن ایجاد ‌کنند تا دشمن نتواند راه نفوذ به جامعه اسلامی پیدا کند، لذا هر انگشتی که در انتخابات رنگین می‌شود پتروس وار راه نفوذ دشمن را می‌بندد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در کنار حضور حداکثری انتخاب فرد اصلح مهم است، متذکر شدند: شورای محترم نگهبان در این دوره تنوع سلایق که برای عده‌ای مطلوب است را لحاظ کرده علیرغم انتقاداتی که وارد است و امکان دارد مشکلاتی هم برای نظام اسلامی بوجود بیاورد اما این فرصت را به مردم داده تا کسی برای عدم حضور پای صندوق‌های رأی بهانه‌ای نداشته باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: برای زمینه‌سازی ظهور لازم است همۀ مردم رشد فکری پیدا کرده باشند، لذا باید ملت ما بعد از ۴۵ سال این رشد فکری را پیدا کرده باشند که از بین افرادی که صلاحیت‌شان تأیید شده کسی که شایسته‌تر، توانمندتر و اصلح‌تر است را انتخاب کنند.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که باید در جامعۀ ما تحول ایجاد شود، در مسیر تحول و پیشرفت هم فرمودند توقف ممنوع است، اگر توقف شد خسارت به بار می‌آید، پس قطعاً بازگشت به گذشته ممنوع‌تر و خسارت‌بارتر است، لذا اگر انتخاب شایسته‌ای نداشته‌ایم باید از انتخاب‌های گذشته درس بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به بیان فهرستی از ویژگی‌های نماینده اصلح از منظر امام(ره) و مقام معظم رهبری پرداختند و افزودند: نماینده مجلس باید کارآمد، دارای تفکر و اندیشه، جهادی، عدالت باور، فسادستیز، ظلم‌ستیز، استکبارستیز، مؤمن، باتقوا، دارای حسن‌شهرت و پایبند به ارزش‌های اسلامی باشد و به شعار ما می‌توانیم باور داشته باشد و نگاهش به خارج از مرزها به دست دشمن نباشد و برای حوزۀ انتخابیه خودش و کل کشور برنامه داشته باشد، این‌ها شاخص‌هایی است که امام(ره) و رهبری فرمودند تا مجلسی قوی و کارآمد داشته باشیم.

خطیب جمعه بندرانزلی متذکر شدند: در نقطۀ مقابل یکسری از کارها نباید انجام شود و اگر کسی این کارها را انجام داد صلاحیت برای ورود به چنین مجموعۀ مهمی را ندارد؛ یکی از این کارها بداخلاقی‌های انتخاباتی است، برخی دیگران را تخریب می‌کنند، از خودتان و عملکرد و دستاوردهای دورۀ خودتان بگوئید ‌چرا دیگران را تخریب می‌کنید! مشک آن است که خود ببوید، اگر عملکردی داشتید و دارید بگویید ما چند دوره بودیم یا الان هستیم و این عملکرد ماست و این کارها را کرده‌ایم!

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: در زمان منافقین شهید دزدی می‌کردند، منافقین چون شهید نداشتند یکی از بچه‌های حزب‌اللهی که شهید می‌شد به خودشان می‌چسباندند و می‌گفتند این شهید ماست! بعضی‌ها هم هستند کارهای دیگران را به خودشان نسبت می‌دهند، خب این‌ها معلوم است و در تاریخ ثبت شده مردم باید حواسشان جمع باشد اگر چنین رفتارهایی در کسی دیدند فریب نخورند و تحقیق کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین از دیگر کارهایی که کاندیداها باید نسبت به آن مقید باشند این است که باید رفتار اطرافیان و ستادهای خود را کنترل کند که کارهای خلاف شئون و عرف جامعه انجام ندهند، متذکر شدند: اینجا به مسئولین برگزاری انتخابات و ستادها متذکر می‌شوم که در شهرستان نبینیم هرکسی برای جلب بیشتر آرا از موسیقی و ساز و آواز و بی‌حجاب و هر رفتاری استفاده کند، اگر دیدید جایی ستادی چنین رفتارهایی می‌کند بدانید صلاحیت برای مجلس رفتن ندارد.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: نکتۀ دیگری که بسیار مهم است و متاسفانه در دوره‌های گذشته توجهی به آن نشده و مایه شرمساری نظام اسلامی می‌باشد این است که بعضی‌ها اقدام به خرید آرا می‌کنند؛ حالا یا رأی میخرند یا کارهایی می‌کنند که رشوۀ انتخاباتی است، اینکه کسی می‌خواهد برود مجلس برای نظام اسلامی و زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) کار بکند اما با یک روش اشتباه و قطعاً ‌حرام خیلی کار ناشایستی است، پول‌هایی هم که می‌دهند هم معلوم نیست از کجا با چه قول و وعده‌ها و رانت‌هایی آمده!‌ برای چه؟ اگر خدمت به مردم است مگر باید از راه‌های خلاف برای خودش امکان حضور در مجلس فراهم کند؟! مردم باید توجه داشته باشند کاندیدایی که رأی میخرد و اطرافیانش اصلح که نیست، صالح هم نیست! وجود چنین کسی در مجلس موجب همین انحراف‌ها و آسیب‌هایی می‌شود که سال‌های گذشته در مسیر پیشرفت کشور داشتیم.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: کسی هم که رأی می‌فروشد فکر نکند تنها رأی خودش را می‌فروشد، او عزت و شرف ملت را به ثمن بخس می‌فروشد؛ مگر چقدر برای یک رأی به شما می‌‌دهند که عزت و شرافت ملت و آبروی کشور را می‌فروشید و از بین می‌برید؟! این یک خیانت بزرگ است، چه آن‌هایی که بخرند چه آن‌هایی که بفروشند! اگر کسی هم نفهمد، اگر دستگاه‌های نظارتی هم متوجه نشوند خداوند متعال متوجه است و می‌‌داند و قطعاً عقوبت این خیانت را خداوند متعال برای کسانی که رأی می‌خرند و می‌فروشند لحاظ خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان راجع به تیم فوتبال ملوان نکته‌ای مطرح کردند و افزودند: ملوان از پس از سقوط به لیگ دسته یک از قعر جدول لیگ آزادگان با تلاش در این سال‌ها به لیگ برتر آمد و الان در رتبه چهارم جدول لیگ خلیج فارس است و ان‌شاءالله این پیروزی‌ها ادامه داشته باشد و ان‌شاءالله مردم قهرمان انزلی از پیروزی‌های ملوان و راهیابی به رقابت‌های بین‌المللی هم بهره‌مند شوند اما نکته‌ای که مهم است و از مسئولین و طرفداران تیم می‌خواهم به آن توجه کنند این است که ما در هفته‌های اخیر در کنار مسابقات رفتارهای غیرقابل قبول و خلاف شأنی دیدیم و برخی تماشاگرنماها حاشیه‌هایی ایجاد کرده‌اند که شایسته نظام اسلامی و مردم قهرمان بندرانزلی و تماشاگران و طرفداران غیور تیم ملوان نیست و مسئولین باید نسبت به رفع این حواشی که در بازی روز گذشته هم ملاحظه شد اقدام کنند و کار به جایی نرسد که این دستاوردهایی که داشته‌اند موجب محرومیت‌هایی برای تیم در بخش‌های دیگر شود.