photo_2016-12-30_16-30-30به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه این هفته انزلی با تاکید بر لزوم از بین رفتن هرگونه وابستگی اظهار کرد:رهنمود ها و خط مشی های مقام معظم رهبری درمسائل مختلف مملکت باید با حساسیت دنبال شود.
خطیب جمعه انزلی در ادامه با اشاره به تجمع مردم انزلی در روز ۸ دی خاطر نشان کرد: بنده از مردم ولایتمدار انزلی برای شرکت در این تجمع تشکر می کنم و انتظار می رود که هر ساله این مراسم با شکوه هر چه بیشتری برگزار شود
وی همچین به سالگرود صدور پیام امام به رئیس جمهوری شوروی اشاره کرد و گفت : وقتی که امام در پیام خود فرمودند که من صدای شکستن استخوان های کمونیسم را می شنوم بدان معنا بود که نابودی آنان نزدیک است و این پیش بینی محقق شد.
امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: بعد از فروپاشی جماهیر شوروی ، گورپاچف اعتراف کرد که ما اگر پیام امام خمینی را جدی می گرفتیم شاهد این اوضاع نبودیم.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اصول امام را اصلی ثابت برای همه ی مکان ها و زمان ها برشمرد و تصریح کرد: اصول مشخص شده از سوی امام (ره) برای هر مکان و زمانی ثابت است و اثر آن را ما در تمامی مسائل جهانی از گذشته تا کنون و از امروز تا به فردا می بینیم.

*نباید بگذاریم فتنه و فتنه گران به فراموشی سپرده شوند

وی همچنین از نهم دی ماه به عنوان یکی از مصادیق اصول امام یاد کرد و افزود: نباید بگذاریم فتنه و فتنه گران به فراموشی سپرده شوند ، یکی از آثار ۸ و ۹ دی همین پیشگیری هاست.
خطیب جمعه انزلی در ادامه گفت: اگر کسی در داخل یا خارج از کشور قصد توطئه داشته باشد، ملت ایران با تکلیفی از روی آگاهی به موقع درصحنه حاضر می شود.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نیز اشاره و متذکر شد: این شعار باید در عمل تداعی شود ، و تنها با حرف محقق نمی شود
وی تاکید کرد: این اقتصاد وابسته جوابگوی ایدئولوژی جمهوری اسلامی نیست ، هر گونه وابستگی باید قطع شود و اگر کوتاهی کنیم دچار خسران خواهیم شد.

*حقوق های نجومی دل مردم مومن و انقلابی ما را به در آورده است

حقوق های نجومی دیگر موضوعی بود که امام جمعه بندرانزلی به آن اشاره و اظهار کرد: این حقوق ها دل مردم مومن و انقلابی ما را به در آورده است و با این وجود هنوز هیچ محاکمه ای صورت نگرفته است و در عین حال می گویند حقشان بوده ، یک مدیر مگر در این نظام چه کاری انجام می دهد که این مبالغ دها میلیونی است.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین افزود: امثال شهید رجایی مگر چطور خدمت می کردند ؟ خدمات نمایندگان مجلس در اوایل انقلاب فراموش نشده است ، آن ها شایسته این نظام اسلامی بودند.
وی یاد آور شد: عده ای حقوق های کلانی از بیت المال برداشت می کنند و این در حالی است که در همین دولت ، برخی از کارمندان چند ماه به چند ماه حقوق هایشان پرداخت نمی شود.
خطیب جمعه انزلی در ادامه با انتقاد از ایجاد برخی وابستگی ها به بیگانگان اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبری و امام راحل (ره) اگر کسی به استکبار اعتماد کند از روی وابستگی و یا از روی بی بصیرتی است.

* ایران جولانگاه وابستگان به استکبار جهانی نیست

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به نامه برخی از فتنه گران به ترامپ نیز اشاره تاکید کرد: فتنه گران در ۸۸ موجب تشدید تحریم ها علیه ایران شدند و حالا نیز برای ترامپ نامه می نویسند و خواهان افزایش تحریم هستند.
وی خطاب به برخی از مسئولان نیز گفت : اگر کسی از مسیر استقامتِ راه انقلاب در هر بخشی اعم از اقتصاد ، سیاست و یا فرهنگ عدول کند قطعا با او در جامعه و کشور ما برخورد می شود و بدانند ایران جولانگاه وابستگان به استکبار جهانی نیست.

 

photo_2016-12-30_16-30-27

 

photo_2016-12-30_16-34-35