به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با بیان اینکه مردم قهرمان انزلی در کنار دیگر ملت عزیزمان با حضورشان حماسه ای بزرگ آفریدند گفت: حماسه ی ۲۹ اردبیهشت را به همه ی ملت ایران تبریک می گویم.

وی با بیان اینکه بیانات رهبری در خصوص جشن ملی و حماسه حضور در این انتخابات حاصل شد تصریح کرد: این حماسه و این انتخابات بهترین پشتوانه برای نظام بوده و باعث افتدار نظام در صحنه های بین المللی شده است.

خطیب جمعه انزلی ضمن تبریک به منتخبان مردم در شورا و ریاست جمهوری و تقدیر از زحمات برگزار کنندگان انتخابات تاکید کرد: ان شا الله همه ی مسئولان از این رای ها حفاظت و پاسداری کنند و توقع مردم در رفع نواقص و جبران عقب ماندگی ها برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین افزود: دولت باید ضمن توجه به رفع مشکلات معیشتی مردم ، افزایش تولید و و اشتغال و توجه به اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به حوادث سیاسی و نظامی اخیر در منطقه نیز اشاره و خاطر نشان کرد: توطئه ی بین المللی ای در حال شکل گیری است که در منطقه ی ما زمینه های شرارت آن محیا شده است.

امام جمعه انزلی در ادامه گفت : خیانت دولت هایی چون بحرین به مردم کشورش ، تعرض به بیوت مراجع بزرگ و تاثیر گذار در بحرین ، اتفاقات اخیر در سوریه ، عراق و یمن و به تازگی در فیلیپین نشان دهنده این است که می خواهند یک به یک کشورهای اسلامی و تاثیر گزاران جهان اسلام را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه تاکید کرد : وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما در پیچ تاریخی قرار داری یک دلیل شرایط فعلی است ، هدف آنان خاموش کردن مسلمانان در جهان و سلطه ی رژیم غاصب صهیونستی است.

وی افزود : گذر از این پیچ حساس تاریخی هشیاری مردم و مسئولان ما را می طلبد ، مسئولان ما باید قاطعانه موضع گیری کنند و صرفا به صدور بیانیه و پیام اکتفا نکنند.

خطیب جمعه انزلی با انتقاد از سکوت دستگاه دیپلماسی اظهار کرد: وظیفه انسانی و انقلابی ما کجاست ؟ چرا سکوت کرده ایم؟ با مذاکره با استکبار جهانی نمی توان این مشکلات را حل کرد، باید در هر فعالیتی برای برافراشته شدن پرچم عدالت و اسلام به دست جمهوری اسلامی تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین خاطر نشان کرد: در گذشته کی کشورهای حاشیه ی خلیج فارس اینگونه جرات عرض اندام داشتند؟ کجا را ما کوتاهی کرده ایم که این ها این گونه قد علم کرده اند ؟ ما چه کرده ایم که بحث اهانت به ایران و ایرانی در حوزه کشورهای خلیج فارس به اوج خود رسیده است؟

وی در پایان نیز با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان گفت : با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان دستگاه های مسئول سعی کنند با توجه به توریستی بودن شهر در قبال روزه خواری و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان اقدامات لازم را انجام دهند و کسبه نیز در خصوص حفظ حرمت ماه رمضان اهتمام بیشتری داشته باشند ،همه وظیفه داریم ظواهر اسلامی را رعایت کنیم.