به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در همایش هفته عفاف و حجاب شهرستان رضوانشهر ضمن تسلیت شهادت امام باقر(ع) اظهار داشتند: ادیان الهی بویژه اسلام عزیز منادیان هدایت انسان‌ها و جوامع اسلامی هستند و اساس دعوت انبیا الهی، به فلاح و رستگاری انسان هاست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه در تعالیم اسلام مسئله عزلت و رهبانیت نفی شده است، افزودند: در اسلام اینکه انسان برای رسیدن به فلاح و رستگاری و تکامل پیدا کردن تصور کند که می‌تواند در یک گوشه‌ای بنشیند به عبادت مشغول شود و از رهگذر رهبانیت و عبادت در گوشه گیری به فلاح و رستگاری دست پیدا کند توصیه نمی‌شود و در روایات مکرراً توسط پیامبر اکرم(ص) نهی شده است.

ایشان با تاکید بر اینکه اسلام یک دین کامل، جامع و زندگی گراست که از متن و بطن جامعه انسان را رشد و تکامل می‌دهد، خاطر نشان کردند: دستورات و تعالیم اسلام به عنوان یک دین جامع و کامل، همه نیازهای بشر را تا آخر دنیا و روز قیامت در بر داشته و برای همه آن نیازها و پرسش های بشریت در طول تاریخ پاسخ دارد.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام به دنبال تشکل جامعه صالحان است، افزودند: در طول تاریخ تا به امروز جوامع مختلف در دنیا با قوانین مختلف و سبک زندگی‌های گوناگون زیسته اند اما چه جامعه ای برای انسان‌ها مایه فلاح و رستگاری می‌شود؟ از منظر قرآن کریم زندگیِ پاکیزه، رشد دهنده و تامین کننده‌ای که همه نیازها را هم در دنیا و هم در آخرت پاسخ بدهد و انسان را به سعادت حقیقی برساند و از نعمت‌های پرودگار بهره‌مند سازد باید دو ویژگی داشته باشد که اولین ویژگی آن عمل صالح است، جامعه‌ای که زنان و مردان در آن صالح باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه ایمان باید به همراه عمل صالح باشد و به تنهایی نتیجه بخش نیست، تصریح کردند: جامعه صالحان جامعه ایمانی است و جامعه ایمانی شاخصه، نشانه و ویژگی‌هایی دارد که یکی از این شاخصه‌های جامعه ایمانی برخورداری از حیاء است.

ایشان با تاکید بر اینکه انسان‌هایی که هیچ حد و مرز، حجب و حیاء و محدودیت و آدابی را قائل نیستند نمی‌توانند مومن باشند، اضافه کردند: امیرالمومنین(ع) حیاء و عفت و پاکدامنی را از ویژگی‌های ایمان فرموده‌اند؛ یعنی اگر خواستیم در جامعه ببینیم اهل ایمان هستیم یا نیستیم به خودمان و زندگی مان نگاه کنیم ببینیم اهل حیاء و پاکدامنی هستیم یا نه که این حیاء، عفت و پاکدامنی از خصلت‌های انسان‌های آزاده است که از قید شهوات و تعلقات دنیایی گذشته‌اند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه برخورداری از حیاء و پاکدامنی مختص خانم ها نیست و آقایان هم باید از آن برخودار باشند، تصریح کردند: وجود انسان‌های پاک، باحیاء و خانواده‌های پاکدامن و عفیف جامعه صالح را می‌سازد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه نهاد خانواده کوچک ترین هسته تشکیل اجتماع است و خانواده ناصالح نمی‌تواند جامعه صالح بسازد، ادامه دادند: جامعه صالحین با مدیران باغیرت و پاک اداره می‌شود و اگر جامعه، ایمانی و صالح باشد مدیریت ناپاک و بی‌غیرت را نمی‌پذیرد و اجماع جامعه صالحان با مدیران لاابالی و بی توجه به حیاء و عفاف و پاکدامنی پذیرفتنی نیست.

ایشان با بیان اینکه برای داشتن جامعه صالح و ایمانی باید مراکز آموزشی ما چه در آموزش و پرورش و چه در دانشگاه حیاء، عفت و پاکدامنی را تعلیم بدهند، اظهار داشتند: از سند ۲۰۳۰ که حیاء و عفت در نمی‌آید! نمی‌شود جامعه ایمانی را با این دستوراتی که بیگانگان دیکته می‌کنند بوجود آورد.

امام جمعه بندرانزلی ضمن ابراز نگرانی از مشکلات فراوان موجود در جامعه از جمله عوامل بدحجابی و ترویج بی‌بند و باری که بخشی از آن بعضاً مدیران ناصالح و ناکارآمد هستند، ادامه دادند: گاهی مدیرانی در جامعه هستند که خودشان و خانواده‌هایشان در این بخش‌ها دچار مشکل هستند لذا این‌ها نمی‌توانند جامعه صالح درست کنند و جامعه را رو به فلاح و رستگاری پیش ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان کردند: اگر بخواهیم جامعه صالح داشته باشیم باید در چارچوب دین حرکت و عمل کنیم و بپذیریم که پشت پرده بدحجابی و بی‌بند و باری و فسادی که در جامعه وجود دارد دست استکبار و صهیونیست و ایادی داخلی ‌آنهاست؛ اگر این دست پشت پرده شناسایی نشود، نمی‌توان برای حل این معضلات علاج پیدا کرد.

ایشان با تاکید بر اینکه دشمنان برای همه بشریت بویژه امت اسلام و در جهان اسلام خصوصاً برای کشور ما در حال طراحی و برنامه ریزی هستند، ادامه دادند: دشمنان برای اینکه ایران انقلابی و جامعه اسلامی را به زانو در بیاورند و همه منابع مادی و معنوی او را صاحب شوند و بدست بیاورند همه راه‌ها را از جنگ و تحریم و توطئه گروهک‌ها و منافقین و… امتحان کرده‌اند و حالا خودشان اذعان می‌کنند که باید حجاب را از روی سر زن‌های جامعه بردارد و فساد و فحشا را ترویج کنند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه فحشا مانند جرقه‌ای در انبار هیزم است که انبار را به آتش می‌کشد، خاطر نشان کردند: دشمن ۴۳ سال است برای غلبه بر جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و سالهاست دست به گسترش فحشا و فساد در جامعه اسلامی زده است و کشوری که در دفاع از حرم و حریم اهل بیت در برابر دشمن پیروز شد در داخل و در مقابل فساد و فحشا و بی بند و باری که دشمن ایجاد کرده نمی‌تواند پیروز شود و دشمن به همین امید بسته است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: این طراحی دشمنان منحصر به امروز نیست و از روایات و نوشته‌ها پیداست که در طول تاریخ دشمنان به دنبال ایجاد فساد و فحشا و بی‌بند و باری در کشور ما بوده‌اند؛ حتی در اسناد ساواک که موجود است ذکر شده بود که می‌خواهند حجاب را مثل ترکیه و جاهای دیگر از بین ببرند، منتهی انقلاب بساط اینها را بهم زد اما آن‌ها دست از روششان بر نداشتند و همینطور دنبال می‌کنند.

ایشان در پایان تاکید کردند: برخی افرادی که تاکنون مسئولیت داشتند به وظایفشان عمل نکرده‌اند و شرایط کنونی رقم خورده، حالا باید با طراحی، جامع‌نگری و برنامه ریزی بر این معظل ویران‌گر اجتماعی فائق بیاییم؛ امیدواریم با آمدن دولت جدید که دولتی جوانی حزب اللهی است با همت و کمک همه مردم و کراکنان مومن و انقلابی بدنه دولت بر مشکلات معیشتی، کرونا و این مشکلات حجاب و عفاف در جامعه فائق بیاییم تا نسل جوان و نوجوان از توطئه دشمنان حفظ شود و جامعه‌ی ما همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بیان فرمودند انقلابی، تمدن ساز و زمینه‌ساز برای طلوع خورشید عظمی ولایت باشد.