به گزارش www.seyedshamsoddin.ir، اجتماع بزرگ عزاداران و ارادتمندان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین و با حضور مردم انقلابی و ولایی لاهیجان در استادیوم سرپوشیده این شهر برگزار شد.

امام جمعه بندرانزلی در این مراسم اظهار کردند: اگرچه انتقام مختصری از آمریکای جنایتکار و تروریست گرفته شد، اما هنوز تا انتقام سختی که وعده آن را هم رهبری فرزانه انقلاب داده اند و نیز مردم طلب کرده اند زمان باقی مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: تاریخ اسلام نشانگر این است که در برهه هایی از زمان، اسلام بویژه امامت و ولایت در جامعه‌ی اسلامی غریب و مظلوم واقع می گردد و توطئه‌ی دشمنان برای به انزوا کشاندن محورِ حرکتِ جامعه‌ی اسلامی و امامت جامعه به گونه‌ای می‌شود که برای حفظ اسلام و بقا و تداوم این حرکت عظیم الهی نیاز به مجاهدت، جانفشانی و ایثار است.

ایشان با بیان اینکه امروز بنابر روایتی سالروز شهادت مظلومانه این بانوی بزرگوار است و ضمن تسلیت این مناسبت، تصریح کردند: پس از رحلت پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه) امت اسلام بواسطه توطئه سقیفه در مسیری قرار گرفت که حق امامت و ولایت غصب شد؛ تنها کسی که در آن شرایطِ غم‌بار عالم اسلام، پس از فقدان پیغمبر اکرم(صلی‌الله‌علیه) به عرصه مجاهدت و دفاع از ولایت آمد، صدیقه طاهره(سلام‌الله‌علیها) بود که جانش را در راه دفاع از ولایت و تثبیت اصل امامت در تاریخ اسلام نثار کرد.

امام جمعه بندرانزلی با اظهار اینکه جامعه‌ی بدون امام، جامعه‌ای ظلمانی و غارت زده است و قطعا چنین جامعه ای به سرمنزل مقصود نخواهد رسید، تصریح کردند: در تاریخ اسلام هر زمانی که تلاشِ دشمنان برای خاموش کردن نور حقیقت در جامعه شدید و خطر آفرین میشد، با اراده و مشیت پرودگار متعال حرکتی، قیامی، نهضتی، جانفشانی پدید می‌آمد تا اصل محورین امامت در تاریخ اسلام فراموش نشود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: ۱۹ دیماه سال ۵۶ طاغوتِ زمان فکر می‌کرد مردم مسلمان و مومن کشور ما بر اثر تبلیغات سوء انجام شده از دین، امامت، ولایت، اهل بیت و مرجعیت فاصله گرفته‌اند و برای اینکه نقشه‌های بدخواهانه شان را به اتمام برسانند در یکی از روزنامه‌های آن زمان به ساحت مرجعیت امام(ره) اهانت کردند تا مردم از مرجعیت فاصله بگیرند و به تعبیر خودشان وارد دروازه‌ی تمدن غرب بشوند اما قیام بصیرانه و انقلابی مردم قم دشمن را پشیمان کرد.

ایشان با اشاره به اینکه حرکت مردم برابر طاغوت منجر به قیام عظیمی شد که بساط نظام استبدادی، رژیم منحوس پهلوی و توطئه استعمارگران و ستمگران از کشور برچیده و با نثار خون و مجاهدت‌های مستمر، نظام پر برکت اسلامی به رهبری و امامت مرجع بی‌نظیر عالم اسلام امام(رضوان الله) شکل گرفت و مستقر شد، ادامه دادند: حرکت و عرصه تقابل اسلام ناب محمدی با تفکر غیر دینی غربگرایانه طی این ۴۱ سال مستمرا ادامه دارد و هرجایی که دشمنان خواستند بساط انقلاب، امامت و ولایت را از جامعه که امروز محور عالم اسلام است برچینند، دست قدرت الهی مردم مومن، ولایتمدار، بصیر و آگاه را برای حفظ این رکن رکین اسلام به صحنه آورد.

امام جمعه بندرانزلی به تشریح توطئه‌های دشمنان و ایادی داخلی‌شان طی این ۴۱ سال پرداختند  و اظهار کردند: در هر مقطعی که اسلام اساسش به خطر افتاد و نقشه دشمن در حال عملی شدن بود، حضور گسترده مردم این نقشه‌ها را نقش بر آب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین عنوان کردند: دشمنان فکر می ‌کردند بر اثر تبلیغات و هجمه‌های فرهنگی گسترده‌ شان، مردم از انقلاب خسته شده‌اند و این بهترین فرصت برای جمع کردن بساط انقلاب است و می توانند به زعم خودشان براندازی کنند؛ این تفکر که مردم از مبارزه با ظلم خسته‌شده‌اند و خواهان سازش با ستمگران و ظالمین‌اند در این سالهای اخیر از زبان اشخاص مختلفی در تریبون‌های مختلف مطرح شده است.

ایشان با بیان اینکه دشمنان طی این سالها، تفکر لیبرالیستی و سازشکارانه با دشمنان و مستکبرین را در کشور بسیار تبلیغ کردند، تصریح نمودند: برخی میخواستند علیرغم بدعهدی‌ها، توطئه‌ها و شرارت‌های دشمنان بویژه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکایی‌های جنایتکار و صهیونیست‌های کودک کش، با تحمیل برجام‌ها و کنوانسیون‌ها به مرور کشور را به تسلیم وادار کنند؛ در همین سالهای اخیر وقتی حرکت برجامی آغاز شد برخی از برجام های یک و دو و سه سخن می‌گفتند؛ برجامی که به تعبیر مقام معظم رهبری خسارت محض برای کشور بود و جز اجرای تعهدات توسط کشور ما، هیچ کدام از طرف‌های دیگر به تعهدشان عمل نکردند؛ اما شاهدیم با وجود همه‌ی خسارتها به گونه‌ای برای برجام تبلیغ کرده‌اند و می کنند که انگار یک دستاورد بسیار مهم و اثر گذار است.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم تحمیل برجام به کشور از سر بی تدبیری بوده باشد! بیان کردند: متعاقب خروج و بدعهدی آمریکا از برجامی که خودشان تحمیل کرده بودند، منافع جمهوری اسلامی تامین نشد؛ تا به امروز چند سال کشور را معطل برجام کرده‌اند؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: برای حفظ انقلاب اسلامی، این پدیده‌ی بی‌نظیر عالم باید در برابر این تبلیغات و توطئه‌های دشمنان یک حرکت قاطع، تعیین کننده و سرنوشت ساز صورت می‌گرفت و پاسخی به دشمنان و آنهایی که خواسته یا ناخواسته در میدان دشمن بازی می کردند داده میشد.

ایشان با تاکید بر اینکه اسلام و انقلاب اسلامی از این ورطه‌ای که دشمنان تدارک دیده‌اند باید نجات پیدا کند، افزودند: نجات اسلام و انقلاب در این برهه از زمان با مسائل معمولی قابل تامین نبوده بلکه هزینه‌ی درخوری را میطلبید که دشمن از سر نادانی و حماقتش دست به چنین جنایتی زد؛ آمریکایی‌های جنایتکار با این جنایتی که جمعه گذشته مرتکب شدند بهترین شرایط را برای جبهه مقاومت بویژه جمهوری اسلامی پدید آوردند تا دشمن قدار و جنایتکار با جمهوری اسلامی ایران رو در رو شود؛ اجر، شان و جایشگاه ما بالا تر از این بوده و هست که با دشمنان نیابتی روبرو شویم.

امام جمعه بندرانزلی این عرصه را عرصه‌ی تقابل کفر و ایمان عنوان کردند و افزودند: باید همچون صدر اسلام تمام کفر مقابل تمام ایمان قد بیافرازد و این نبرد آغاز میشد؛ آنها با توجه به شرایط منطقه فکر می‌کردند با انجام این جنایت کشور ما رو به ضعف و انحطاط پیش می رود و نهایتا موفق به براندازی می‌شوند، این شهادت اگرچه ضایعه‌ی غیر قابل جبرانی است اما آثار و برکات بی‌نظیر و استثنائی را داشته و دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: خروش و بیداری ملت‌ها یکی از آثار شهادت سرداران رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان است؛ سیل خروشان مردم در شهرها و استانهای کشور ما و دیگر کشور های جهان اسلام یا حتی در سراسر دنیا، حرکت و رستاخیزی غطیم آفرید که دشمن را به تامل واداشت.

ایشان افزودند: خون مطهر این شهدا، جامعه ما را از غبار رخوت و گرایش به فرهنگ غربی نجات داد و در مسیر اسلام، انقلاب و ولایت به حرکت درآورد و در این روزها همه‌ی افراد با هر سلیقه و افکاری در این مسیر قرار گرفتند و گفتند “ما یک سلیمانی هستیم” که این دستاورد کمی نیست.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: خداوند متعال با دست غیبی آنهایی را که در سالهای اخیر برای پیاده کردن نقشه‌ها و برنامه‌های خودشان، نظام اسلامی را تهدید به رفراندوم می‌کردند و میگفتند مردم به برنامه‌های ما رای داده‌اند و ما باید با دشمنان مذاکره کنیم، رسوا کرد؛ در یک رفراندوم عظیم در سراسر جهان اسلام، مردم با رای آری به امامت در جامعه و مقاومت و نه به سازش و تسلیم اعلام کردند در این مسیر از جان خود نیز میگذرند؛ در این رفراندوم کسی نمی‌تواند ادعای تقلب کند! اگر شهادت سراداران رشید اسلام این حرکت عظیم را خلق نمی‌کرد با چه هزینه‌ و شیوه‌ای باید این خواست قلبی قاطبه ملت که خط مقاومت و سازش ناپذیری است را نشان میدادیم؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه پاسخ کوبنده سپاه اسلام و موشک باران کردن پایگاه عین الاسد و اربیل آمریکا کاری بود که در تاریخ کسی انجام نداده بود و روسیه و چینی که قدرت‌های جهانی هستند جرات انجام این حرکت را ندارند، خاطر نشان کردند: این اقدام ابهت دشمنان را درهم شکست و آمریکای جنایتکار را خار و زبون کرد؛ اگرچه این سیلی آخر نبود و تازه آغاز راه است اما اثرات این سیلی برای آنها سهمگین تر از ویرانی‌های گسترده می باشد.

ایشان با بیان اینکه تحمل این مصیبت اگرچه جانکاه می باشد اما از الطاف خفیه‌ی الهی برای امت اسلام است، بیان داشتند: همانطور که در گام اول، انقلاب با قیام مردم انقلابی قم در ۱۹ دی آغاز شد و در ۲۲ بهمن ۵۷ با سقوط نظام منحط طاغوت، انقلاب به پیروزی رسید و نظام اسلامی مستقر گردید، شهادت این شهید هم در ایام ۱۹ دی در گام دوم انقلاب چنان رستاخیزی را به پا کرده که ان‌شاءالله در ۲۲ بهمن امسال همزمان با چهلمین روز شهادت این سرداران منطقه از لوس وجود نیروهای آمریکای تروریست پاک خواهد گشت.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: شهید حاج قاسم سلیمانی ثمره‌ عینی گام اول انقلاب اسلامی می‌باشد و ما امروز گام دوم انقلاب را آغاز کرده‌ایم؛ برادران و خواهران بویژه جوانان عزیز بدانند باید در گام دوم انقلاب برای زمینه سازی طلوع خورشید عظمی ولایت، سردار سلیمانی‌ها پرورش یابد و نیروهای جوان و توانمند جامعه‌ی اسلامی استعدادهای سرشاری‌اند که باید در این مسیر هدایت شوند؛ البته برای دستیابی به این هدف برنامه و دستورالعمل لازم است و آن عبارت ازبیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری می باشد که نباید از آن غفلت شود و اگر می‌خواهیم تمدن بزرگ اسلامی تحقق یابد، باید مفاد این بیانیه مورد توجه، مطالعه و عمل دقیق قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان بیان کردند: انتخابات مجلس در پیش است و باید مجلسی انقلابی شکل گیرد که این نیاز به تدبر دارد، روز گذشته مقام معظم رهبری از ویژگی‌های این شهید بیان کردند هم شجاع بود هم تدبیر داشت؛ تدبیر در انتخابات مجلس یعنی مردم فریب تبلیغات را نخورند و انسانهای صالح و شایسته ای را انتخاب کنند که در اینصورت مجلس انقلابی می شود و این مجلس می تواند در جهت تحقق خواست رهبری که دولت جوان انقلابی است پیشگام خواهد بود.