به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی  – سیاسی جمعه این هفته شهرستان، با استناد به آیه شریفه ان تمسسکم حسنته …. محیط، اظهار داشتند: در این آیه شریفه خداوند متعال همه مومنین و مسلمانان را امر به رعایت تقوا و صبر به عنوان دو راهکار برون رفت از مشکلات و مقابله با دشمنان می‌فرماید.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: در صدر آیه شریفه یک معیار را برای شناخت دوست از دشمن به انسان های مومن و جامعه اسلامی معرفی می‌فرماید و آن معیار این است که دشمنان شما به گونه‌ای هستند که اگر موفقیت و پیروزی بدست بیاورید ناراحت و خشمگین می‌شوند و اگر سختی پدید بیاید خوشحال می‌شوند؛ اگر در جامعه اسلامی دشمنان آمدند تحریم کردند تا مشکلی برای مردم و نظام اسلامی پدید بیاورند چه گروه‌‌ها، جریان‌های سیاسی و کشورهایی در دنیا خوشحال می‌شوند؟ چه کسانی حتی پیشنهاد تحریم می‌دهند؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: این معیار بسیار واضع و شفاف و قابل سنجش برای همه انسان‌هاست و نیاز به هیچ تخصصی ندارد؛ امروزه در دنیا بواسطه گسترش رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها، شناخت دوست از دشمن برای انسان‌های مومن و منصف و عاقل کار سختی نیست و با کمی توجه و دقت می توان تشخیص داد چه کسانی دوست و چه کسانی دشمن ملت ایران هستند.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: به فضل پرودگار متعال علیرغم خواست دشمنان و توطئه‌های فراگیرشان روند اقدامات نظام اسلامی به سمت پیشرفت و موفقیت است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: یکی از این موفقیت‌ها و نقاط قوت سیاست‌های برنامه هفتم توسعه است که مقام معظم رهبری در روزهای گذشته ابلاغ فرمودند و ما امیدواریم با آنچه رهبری معظم انقلاب برای طراحی این برنامه هفتم ترسیم فرمودند، با توجه به هماهنگی و همدلی که در قوای سه گانه کشور وجود دارد ان‌شاءالله مجلس و دولت و دستگاه‌هایی که دخیل هستند سیاست های کلی را به گونه ای ترسیم کنند که این برنامه هفتم توسعه هم دست یافتنی باشد و هم ساز و کارهای نظارتی و ارزیابی دقیق برایش پیش بینی شود و در اجرای آن همت کنند تا نظام اسلامی به سطح تراز بهره مندی در همه ابعادی که رهبری معظم انقلاب ترسیم فرمودند دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: الان اواخر برنامه ششم را طی می‌کنیم؛ در طول سال‌های گذشته چقدر از شش برنامه توسعه تحقق پیدا کرده؟ چقدر نظارت شده؟ روی اجرای آن چقدر همت شده؟ اصل تشخیص و تعیین سیاست‌های کلی یک قدم بسیار بزرگ است که برخی توجه نمی‌کنند، اگر توجه شود، جهتی که برای رشد و پیشرفت کشور از سوی مقام معظم رهبری تعیین می‌شود بسیار مهم می‌باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: نکته دیگری که امروز علیرغم خسارت‌هایی که برجام در کشور داشت نقطه قوت نظام اسلامی است، این است که در دولت جدید بحث مذاکرات رفع تحریم با قوت و قدرت و مبنای بسیار صحیح، مستدل و منطقی پیگیری می‌شود و تا به امروز نشان داده مواضع برحق جمهوری اسلامی خدشه ناپذیر است و آن کسی که شیطنت می‌کنید و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند طرف‌های مقابل هستند؛ بعد از این مدتی که هی نشستند و مذاکره کردند و طرح دادند و پیش نویس دادند، بالاخره آمریکایی‌ها از سر استیصال و ناتوانی برای تمکین نسبت به خواسته‌های منطقی جمهوری اسلامی باز عده‌ای را اخیرا تحریم کرد که نششان می‌دهد دنبال انجام تعهداتشان و احیای برجام نیستند و این رفتارهایشان تناقض با حرف‌هایشان دارند! آن سه کشور اروپایی‌ هم با بیانیه‌ای که دادند نسبت به مسائل هسته‌ای نشان می‌دهد دنبال حل و فصل مسائل نیستند و می‌خواهند مثل سابق  پای یک چیزی امضایی کنند که هر روزی خواستند زیرش بزنند و جمهوری اسلامی را متهم کنند و پادمانی و فراپادمانی نظارت کنند، اما این ایستادگی مسئولین ما پای آن مواضع منطقی نشان داد این دولت دولت عبرت نیست که آن ها هرچه بگویند امضا کند و فرقی نکند برایش که آن‌ها عمل کنند یا نکنند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: مواضع دولت در بحث مذاکرات، مواضع انقلابی و منطقی و متقنی است که ان‌شاءالله محقق خواهد شد اگر هم نشد به قول آقای وزیر امور خارجه دنیا که به آخر نمی رسد و دنیا هم همش آمریکا نیست؛ ما نقاط قوت دیگری در کشور و ارتباطات با کشورهای دیگر منطقه داریم، همین اجلاس شانگهای که ریاست محترم جمهور در روزهای اخیر آن‌جا حضور دارند و عضویت جمهوری اسلامی علیرغم خشمی که اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیدا کردند یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی است و آن‌ها را عصبانی می‌کند که نشان می‌دهد نقطه قوت است و نظام اسلامی و مردم ما راه درست را می‌روند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار داشتند: یکی دیگر از این نقاط قوتی که در این روزها و ایام در پیش داریم بحث اربعین است، این حماسه بزرگ و اجتماع عظیم جهانی که به میزبانی کشور عراق و عتبات مقدسه انجام می شود و روز به روز حرکت گسترده تر و اثرگذارتری از خودش به جا می گذارد.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: این حماسه و حضور گسترده و روز افزونی که هر سال می‌بینیم بیانگر روند زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) با قدم قدم‌های کسانی است که در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند؛ ما هر روز و هر لحظه و هر سال به ظهور نزدیک و نزدیک تر می‌شویم و این ارتباط ظهور با حرکت عظیم اربعین دشمنان را به وحشت انداخته است.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: این استقبال بی‌نظیر و جمعیت چند ده میلیونی که از کشورهای مختلف از سراسر دنیا در عراق است دشمنان را به خشم می‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افرودند: همچنین این ظرفیت عظیمی که در عتبات وجود دارد با توجه به حجم جمعیت و محدودیت‌های ممابع و امکانات باز هم این حجم عظیم مدیریت می‌شود، نقایص و کمبودها و کاستی‌ها در هر حرکت عظیمی پدید می‌آید اما این نکته که در یک ظرف زمانی خاصی این حجم از جمعیت و زائر به عراق بیاید و انقدر مطمئن باشند به این انسان‌ها که این‌ها انسان‌های مومن و ولایی و اهل بیتی هستند که هیچ خطری برای آن کشور ندارند بسیار مهم است، این حجم از جمعیت به هر کشوری برود می‌تواند آن کشور را اشغال کند و حکومتش را از بین ببرد! این چه حرکت الهی است که مسئولین عراق هیچ نگرانی از این حرکت ندارند؟ زمان صدام حتی تجمع خود عراقی‌ها ممنوع بود و هر کس تجمع می‌کرد به گلوله می‌بستند!

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: داعش و اذناب بعثی‌ها را شاید مسئولین امنیتی عراق کنترل کنند اما از این زوار یک سر سوزن هم‌ نگرانی ندارند، لب مرزها گاهی اوقات پروتکل‌های مرزی اجرا نمی‌شود، الان بخاطر مشکلاتی که داشتیم مسئولان ما و عراق توافق کردند از اینجا ماشین فرستادیم تا زوار ما را برگردانند و بیاورند، یک چنین ارتباط نزدیک و دوستانه و امن وجود دارد و این را بگذارید در برابر کشور عربستانی که با آن همه سرمایه و پول نفت و امکانات و ادعایی که دارد چند حاجی در سال می‌پذیرد؟ آن هم با چه شرایطی؟ این نقطه قوتی برای این حرکت عظیم اربعین به برکت سیدالشهداء(ع) است.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: یکی از دستاوردهای همین پیاده روی این است که سبک زندگی اسلام ناب و جامعه مهدوی را در دنیا منتشر می‌کند؛ اینکه افرادی بیایند از خود عراق حتی از شهرها و کشورهای دیگر داشته‌هایشان را بی منت در اختیار دیگران قرار دهد، نه بی منت بلکه حتی منت بکشند از زوار که به آن‌ها غذا و جا و مکان برای استراحت بدهند و لباس‌هایشان را بشورند؛ جامعه مهدوی یعنی همین که همه با هم برابرند و همه امکانات در اختیار همه است و این از معارف ماست که دارد الگوسازی می‌شود و دشمن از این خیلی وحشت دارد، لذا دشمنان در این حرکت عظیم عمدتاً دو کار انجام می‌دهند و در سالهای گذشته هم انجام دادند که البته موفق هم نشدند‌.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: کار اول این است که سعی می‌کنند این حرکت عظیم و حماسه بزرگ را کتمان کنند و در رسانه‌های بین المللی عموما نمی گذارند منعکس شود؛ اگر هم چیزی منعکس کنند یا تحریف می‌کنند یا نقاط ضعف آن را بزرگ می‌کنند مثلا وسیله نقلیه نبوده، اینجا تراکم جمعیت بود و…

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: ما علیرغم خواست دشمنان و دروغ پراکنی‌هایی که از روی خشم و عصبانیت نسبت به این حرکت عظیم اثرگذار انجام می‌دهند، اولا از ملت و دولت و مهمان نوازی برادران عراقی که میزبان این جمعیت هستند کمال تشکر و قدردانی را داریم؛ دشمن یکی از کارهایی که میخواهد انجام دهد این است که بین ما و برادران عراقی مان اختلاف ایجاد کند، وقتی انسان این میزبانی کریمانه ای که از زوار سیدالشهداء(ع) انجام می دهند را میبینید خجالت می‌کشد.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: ما وظیفه داریم تشکر کنیم و افرادی هم که دستشان می رسد در فضای مجازی با عبارت #شکراً_یا_عراق این همبستگی و تشکر را از مردم عراق داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان کردند: از مسئولان و همه مجموعه‌های کشور که در این امر بزرگ تلاش کردند، دولت محترم، فراجا، مواکب، آحاد مردم، دستگاه های خدماتی ازجمله هلال احمر و مجموعه بهداشت و درمان و حمل و نقل که همه ظرفیت های موجود را پای کار آورده‌اند و تلاش می کنند تا خدمت گذاری کنند تشکر می‌کنیم و خداقوت عرض میکنیم، انشاالله نواقص هم برطرف شود.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: یکی دیگر از نقاط قوت دیگری که داریم هفته دفاع مقدس است که از هفته پیش رو آغاز می‌شود، یکی از نقاط بسیار مهم و از موفقیت های نظام اسلامی است که هشت سال این کشور و ملت تمام قد در برابر جبهه استکبار به سرکردگی صدام  عفلقی ایستادند و بعد از هشت سال هم آن‌ها شکست خوردند و منکوب و محکوم شدند اگرچه حق و حقوق ما را هم ندادند، اما این نقطه قوت نظام اسلامی است و همین ۸ سال دفاع مقدس مبنا و زمینه‌ای است که تا به امروز حتی آمریکایی‌ها جرئت نمی‌کنند به کشور ما حمله کنند البته پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی که در بعد دفاعی و نظامی و امنیتی پدید آمده نظام اسلامی توانسته فراهم کند.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: توقع ما از مجموعه‌ها و دست اندرکاران برگزاری مراسم‌های هفته دفاع مقدس این است که این حماسه را به گونه ایارائه کنند و نمایش بدهند که نسل جدید ما با آن حماسه آفرینی‌ها و ایثارگری‌ها و رشادت‌ها و افتخار آفرینی‌ها آشنا شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار داشتند: مرگ ملکه منحوس انگلیس را هفته گذشته داشتیم که منشا و مقصر اصلی بسیاری از جنایت‌ها و غارتگریها و ظلم‌ها و جنایت‌ها در سراسر دنیاست؛ در عین حالیکه سعی و تلاش رسانه‌های انگلیسی و وابستگان به این جریان استکباری در دنیا این است که بگویند پادشاه در انگلستان هیچکاره است و تشریفاتی است در حالیکه عکس این موضوع است و اگر قوانین انگلستان را بخوانید همه کاره ملکه یا پادشاه هست هیچ کاره یا به تعبیری عروسک خیمه شب بازی بقیه مسئولین انگلیس هستند، لازم است گفته شود چه جنایت هایی این‌ها انجام دادند و در عین حالیکه برای همه کشورهای دنیا دموکراسی میخواهند خودشان هنوز پادشاهی و سلطنتی دارند! به ملت ها دروغ می گویند که برای آن‌ها آزادی و دموکراسی می‌خواهند، این دروغ محض است و انگلیس خبیث جنابت هایی که در کشور ما و سراسر دنیا کرده فهرست بلند بالایی است و لذا از این مکان مقدس برای او لعن و عذاب الهی را بیش از آنچه اختصاص داده شده مسئلت داریم و ان‌شاءالله ریشه خبیث انگلیس استعمارگر پیر هرچه زودتر برکنده شود و ملت‌های دنیا از گرفتاری‌های این ظالمین آزاد  شوند.

خطیب جمعه بندرانزلی در پایان متذکر شدند: ان‌شاءالله در تجمع بزرگ اربعین حتما حضور گسترده داشته باشید تا عظمت اربعین را در شهرستان به شکل بسیار مطلوب و شایسته‌ای متصل به آن حماسه عظیم و پیاده روی عظیم در عراق داشته باشیم.