به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: جریانات و گروه های سیاسی ، طرفداران کاندیدا به رهنمود های رهبری توجه و به آن عمل کنند.

 
وی با بیان اینکه اسامی کاندیدای احراز صلاحیت شده اعلام شده است افزود: دشمن در این شرایط حساس و خطیر به دنبال اجرای نقشه های خود است ، باید در انتخابات آینده آگاه تر از گذشته گام برداشته و با شناخت توطئه های دشمن در زمین آن بازی نکنیم.

 
*مردم مواظب جوسازی ها و دعوت به نا آرامی ها در فضای مجازی باشند

 
خطیب جمعه انزلی با تاکید بر اینکه انتخابات باید در فضایی امن و با رعایت عدالت برگزار شود گفت : مردم مواظب جوسازی ها و دعوت به نا آرامی ها در فضای مجازی باشند، برخی از طرفداران کاندیدا احراز صلاحیت نشده در فضای مجازی به دنبال ایجاد تجمع و اعتراض بودند و این در حالی بود که افراد مذکور خود همگان را به آرامش و عدم دامن زدن به حاشیه ها توصیه کرده اند.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین تاکید کرد: یکی از آسیب های فضای مجازی این است که در آن دروغ هایی را به خورد مخاطبان خود می دهد که هیچ اساس و ریشه ای ندارد.

 
«رعایت اخلاق انتخاباتی» دیگر موضوعی بود که وی در نماز جمعه این هفته شهرستان به آن اشاره و خاطر نشان کرد: استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای افراد و نامزدها خلاف قانون است و به فرمایش امام راحل (ره) هر کاری بر خلاف قانون جمهوری اسلامی باشد خلاف شرع نیز است.

 
*استفاده تبلیغاتی کاندیداها از اموال عمومی و دولتی خلاف قانون و خلاف شرع است

 
خطیب جمعه انزلی در ادامه افزود : با وجود اینکه استفاده های تبلیغاتی از بیت المال خلاف قانون و حرام شرعی است اما می بینیم که عده ای در قالب همایش ها و افتتاحیه ها از بودجه شهرداری و بیت االمال استفاده می کنند که لازم است دستگاهای مربوطه این موضوعات را رصد و با آن به شدت برخورد کنند.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه در این گونه مواقع است که تقوا سنجیده می شود تصریح کرد : اگر دستگاه های مسئول برخورد نکنند خود نیز خلاف کرده و به هیج وجه نباید در این موارد کوتاهی شود.

 
*پخش غیر زنده ی مناظرات بر خلاف درخواست مردم است

 
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اعتزاض به زنده نبودن مناظره های تلویزیونی نیز گفت: متاسفانه اعلام کرده اند که مناظرات غیر زنده است ، این بر خلاف درخواست مردم است ، باید نسبت به این درخواست مسئولان دولتی تجدید نظر نشود و باید مسئولان مربوطه پاسخگو باشند که دلیل این تصمیم چیست.

 
امام جمعه انزلی همچنین افزود : آقایان شما چرا به دنبال جو سازی هستید ؟ شما سانسور نکرده همیشه متهم به سانسو شده اید حالا چرا تصمیم به این اقدام گرفته اید؟ اگر حرف کاندیدی در مناظرات سانسور شد چه کسی می خواهد جواب گو باشد ؟ کاندیداهای احراز صلاحیت شده همه از مسئولان ممکلت هستند ، قطعا رعایت خواهند کرد.

 
*مبعث رسول اکرم مهمترین رویداد تاریخی عالم است / درس بعثت این است که نباید از تهدید های دشمن ترسید

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه خطبه خود به مبعث حضرت رسول اکرم (ص) نیز اشاره و خاطر نشان کرد : مبعث پیامبر گرامی اسلام یکی از مهمترین اتفاقات و رویدادهای تاریخی عالم است که به فرمایش رهبر معظم انقلاب تنها حادثه ی خلقت انسان با آن برابری می کند.

 
وی سعادت مند کردن انسان ها ، ظلم ستیزی و ایجاد عدالت اجتماعی را از ویژگی های این رویداد بزرگ تاریخی برشمرد و تصریح کرد : ظلم ستیزی امام موسی کاظم (ع) ، بیانات رهبری در خصوص ظلم ستیزی و عدم ترس از شیطان بزرگ و اعتماد به مردم ، سالروز معجزه ی طبس ، استقامات در مقابل تهدید های توخالی و عدم اعتماد به دشمن و بسیاری از موارد دیگر خود از مصادیق اهداف بعثت است.

 
خطیب جمعه انزلی همچنین در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش نیز گفت : از تهدید دشمن نباید ترسید ، برای یک کشور بدترین موقعیت این است که مسئولان آن از اخم و تهدید های توخالی و تشر دشمن بترسند ، اگر ترسیدند در را برای تجاوز و تعرض او باز کرده اند. چه آمریکا و چه بزرگتر از آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند.

 

گفتنی است پیش از سخنان حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ، دکتر نجفی ؛ رئیس شبکه بهداشت شهرستان بندرانزلی نیز به مناسبت هفته سلامت گزارشی جامع و کاملی را از اقدامات خود خدمت نماز گزاران ارائه کرد.