به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با استناد به این فرمایش امام حسن مجتبی(ع) اتقوا اللّه عباد اللّه،و جدّوا فی الطلب و تجاه الهرب اشاره و اظهار داشتند: آن حضرت در این بیانشان همه انسان‌ها را امر به رعایت تقوای الهی می‌فرمایند و اینکه انسان مومن اهل جدیت، تلاش و کوشش در کارها است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: امام حسن مجتبی(ع) در ادامه بیان بعد از چند نکته میفرمایند واتعظوا عباد الله بالعبر و اعتبروا بالاثر – ای انسان‌ها، ای‌بندگان خدا موعظه و پند پذیر باشید از عبرت‌ها و عبرت بگیرید از آثار و سرگذشت دیگران؛ تاریخ صحنه اتفاقات و حوادث مختلفی است که در همه این‌ها برای انسان‌های مومن و اهل فهم و ذکاوت بهره‌گیری وجود دارد و اگر همه انسان ها این مواعظ معصومین را مورد توجه و عمل قرار دهند قطعا نباید لغزش، انحراف، آسیب، جنایت و مشکلات فراروی بشر را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: در اولین روزهای ماه صفر هستیم که ایام ورود آل الله به شام در کسوت اسارت است، آن مصائب، سختی‌ها، اهانت‌ها و هتک‌حرمت‌هایی که در شام به اهل بیت(ع) شد بسیار سنگین و سخت است؛ شهادت امام مجتبی(ع) هم پیش رو است که زندگانی حضرت هم چون هم متصل به حادثه کربلا است و هم فی نفسه وقایعی در زندگی ایشان اتفاق افتاد که بسیار عبرت آموز است خصوصا برای ما در زمانی که در آن زندگی می‌کنیم چون انقلاب ما انقلابی است که متاثر از قیام سیدالشهدا و انقلاب کربلا می‌باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه حوادث آوردن اهل بیت(ع) به کوفه و شام مملو از درس ها و عبرت هاست، خاطر نشان کردند: این شرایطی که برای اهل بیت(ع) پدید آوردند نتیجه ریل گذاری غلط و انحراف و تغییر مسیری است که در نظام اسلامی پس از پیامبر اکرم(ص) پدید آمد یعنی حاکمیت ناصلاحان و نااهلان در جامعه اسلامی در سطوح مختلف، کسانی که اعتقاد به دین و اسلام نداشتند اما ظاهر را حفظ می‌کردند، نماز می‌خواندند، حتی امام جماعت مردم بودند و خودشان را خلیفه پیامبر می‌دانستند.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: خود یزید علیه العنه که خودش را حاکم اسلامی می‌دانست، وقتی که اهل بیت(ع) را به شام آوردند و در کاخش با آن شرایط حاضر کردند، مغرورانه و سرمست از شرایط پدید آمده آن جسارت را به راس مطهر سیدالشهدا(ع) کرد و اشعار کفر آمیز را به زبان آورد؛ چه شد که فردی که خود را حاکم اسلامی می‌دانست در چنین شرایطی منکر وحی و نبوت و پیامبر می شود؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه اگر توجه نشود، کسانی با ظاهر اسلامی در راس مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها در هر زمان و مقطعی در جامعه قرار می‌گیرند که بعد‌ها منکر همه چیز می‌شوند مثل خود معاویه و خلفای جور دیگر مانند بنی امیه بنل عباس و دیگران که هیچکدام نمی‌گفتند با اسلام مخالفیم اما پس از به قدرت رسیدن کارشان مبارزه با اهل بیت و جبهه حق بود، تصریح کردند: در انقلاب هم اگر خدای نکرده اهمال و تعلل شود شاهد اینگونه اتفاقات خواهیم بود کما اینکه در برخی از دوره‌ها این خطرات را دیدیم، در همین سالهای اخیر برخی گفتند ما ولایت فقیه و نظام اسلامی را قبول نداریم درحالیکه مسئولیت‌های بالایی در کشور داشتند؛ لذا هم در قرآن کریم و هم در این بیان امام حسن مجتبی(ع) تاکید شده است که حواسمان جمع باشد چون انسان مومن دو بار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود.

خطیب جمعه بندرانزلی به این فرمایش مقام معظم رهبری که در آن زمانی که یک عده‌ای دنبال این بودند که پای آمریکایی‌ها را به کشور باز کنند و کشور را زیر سلطه مستکبرین مجددا ببرند و آن‌ها هم شروع کردند به فشارهایی که بر جمهوری اسلامی آوردند تحریم و سایر مسایل ومشکلات دیگری که پدید آوردند، افزودند: هدف دشمن از این فشارها و تحریم‌ها چه بود؟ برای تسلیم کردن مردم و سازش انقلاب و به زعم خودشان یک صلح اجباری را به نظام اسلامی و مقام معظم رهبری تحمیل کنند؛ تا همین آخر هدف همین بود، مذاکرات برای این بود که ملت تسلیم شود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ادامه فرمایشاتشان می‌فرمایند امروز دشمن به برکت ملت هوشیار ایران قادر نیست بر دنیای اسلام تسلط پیدا کند و امروز حادثه‌ای مثل حادثه صلح امام حسن(ع) را نمی توانند تحمیل کنند، اینجا اگر دشمن خیلی فشار بیاورد حادثه کربلا اتفاق می‌افتد، اضافه کردند: ما اهل سازش نیستیم و نهایتا اگر شرایط به گونه‌ای شد که مواجه‌ای بایدصورت بگیرد قطعا مواجهه سازشکارانه نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ادامه می‌فرمایند مسئولین در سطوح بالا هم الحمدلله همینجور هستند و همین دیدگاه را دارند که باید در مقابل دشمن ایستاد و مقاومت کرد البته در مسئولین میانی کسانی هستند که ما از آن ها گله داریم، خاطر نشان کردند: این فرمایش مقام معظم رهبری یعنی در مسئولین میانی کسانی پیدا می‌شوند که به دشمن‌ گرا می دهند و آب به آسیابشان می ریزند و کاری می‌کنند که دشمن در کشور مسلط شود و ادعایشان رفع مشکل مردم است.
خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: امروز بازسازی انقلابی عرصه‌های مدیریتی در همه بخش‌ها یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید در جامعه ما انجام شود تحول سریع و دقیق در این مطالبه و خواسته رهبری که در دیدار با دولت سیزدهم بیان داشتند، نمی‌شود توقع داشته باشیم بعضی از سطوح مدیریتی که با طرز تفکر جریان قبلی بودند و عمل می‌کردند امروز برای ما کار انقلابی کنند! باید سریعاً تحول ایجاد شود.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: بعضی از دولت‌ها خواستند وجهه دموکراتیک بگیرند و بگویند ما با نیروهای طیف مقابل هم می‌توانیم کار کنیم، کار کردند و همین‌ها به آن‌ها ضربه زدند و وقتی دولت‌ها عوض شدند همان دولت‌های طیف سیاسی مقابل آمدند اتوبوسی همه را عوض کردند و به حرف هیچ‌کس هم اعتنا نکردند، این کلاه نباید دوباره سر ما برود، دولت سیزدهم باید همانطور که مقام معظم رهبری مطالبه کردند و اصلا دولت جدید با همین شعار آمد، تحول انقلابی در همه سطوح مدیریتی نظام اسلامی را ایجاد کند تا به آن هدف دست پیدا کنیم و کشور در مسیر انقلاب پیش برود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: دولت سیزدهم در همین مدت کوتاه اقدامات بسیار خوبی انجام دادند هم مواضع دولت محترم و هم مواضع وزارت امور خارجه در مباحث مختلف از جمله در بحث ادامه مذاکرات که بالاخره دشمن بفهمد آن مسیر قبلی که هر چه آن‌ها بگویند همان بشود و هر روز بدهکار تر بشویم نیست و شیوه آن‌ عوض شده، حق مردم باید پس گرفته شود، تحریم‌ها باید برطرف شود، پول‌های مردم و نظام اسلامی که بلوکه شده باید آزاد شود اما با شیوه انقلابی و مقاومت و ایستادگی که آن‌ها خوب می‌فهمند جمهوری اسلامی چه می‌گوید.

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: اقدامات خوب دولت جدید باید هم سرعت بیشتری پیدا کند هم دقت بیشتر و مدیرانی انتخاب شوند که هم انقلابی هم آزموده باشند و کلاه سرمان نرود که کسی به اسم انقلابی بیاید و موقع عمل کردن در مسیر دیگری حرکت کند و کار غیرانقلابی انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه امروز حقانیت جبهه مقاومت بیشتر از هر روزی در عرصه بین‌الملل، منطقه و کشور خودمان روشن است، بیان کردند: امروز در منطقه از جمله دستاوردهای مهم جبهه مقاومت و پاسخ جنایت آمریکایی ها در به شهادت رساندن شهید حاج قاسم سلمیانی که رهبر معظم انقلاب وعده دادند که سیلی سختی خواهند خورد و آن سیلی سخت اولین قدمش اخراج آمریکایی‌ها در منطقه است میبینید چگونه دارد محقق می‌شود و با چه فضاحتی از افغانستان به همراه اذنابشان فرار کردند؟ در عراق و سوریه هم به زودی این اتفاق خواهد افتاد و دیدید که حتی دیروز رییس جمهور آمریکا به سران مرتجع خلیج فارس گفت ما دیگر نمیتوانیم مثل سابق از شما دفاع کنیم که این اثر جبهه مقاومت و روحیه انقلابی است و وقتی در جامعه و کشوری دمیده شد شعاع رعبش دشمن را فرا می‌گیرد و اصلا نیازی به جنگ و مقابله هم نیست.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: هشت سال همه کارهای کشور را تعطیل کردند با دوگانه جنگ و مذاکره! دیدید نیاز به جنگ نیست؟ دشمن میداند اگر جمهوری اسلامی بنای مقابله با او پیدا کند خودش که نه گروه های مقاومت منطقه جوابش را خواهند داد! این یک روی حادثه کربلاست که عبرت آموز است، روی دیگر این حادثه و این کاروان اهل بیتی که به کوفه و شام آمد علیرغم تحمل سختی‌ها این استقامت و ایستادگی بی‌نظیر درس آموز است که یک اثرش اینکه با قوت تمام سیطره امپراطور خبری و رسانه‌ای بیش از ۴۰ ساله معاویه و ایادی منحوسش بر علیه اسلام ناب و مرجعیت اهل بیت(ع) را شکسته و تحول رسانه‌ای و خبری در بصیرت بخشی و آگاه کردن مردم و تاریخ را ایجاد کردند، در کوفه و شام خطبه‌های آتشین و انقلابی و افشاگرانه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و دیگر بانوان حتی در برابر یزید سرمست و مغرور به گونه‌ای ورق تاریخ را برگرداند و ثمرات قیام سیدالشهدا را جاودانه کرد و در تاریخ ثبت نمود.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: امروز هم که قوای سه گانه در مسیر انقلاب و تحول‌آفرینی و ایستادگی و مقاومت حرکت می‌کنند با همان تقابل رسانه‌ای استکبارجهانی، تحریف و شبهه‌افکنی و شیطنت مواجه هستیم که باید با هوشیاری و آگاهی بخشی نگذاریم دشمنان و ایادی داخلی آن‌ها نسبت به مسببین وضع موجود پنهان‌کاری و تحریف کنند؛ آن‌ها تلاش می‌کنند که وضع موجود را به نظام اسلامی منتصب کنند، چرا نمی‌گویند در این ۸ سال اخیر مسببش چه کسی و چه جریانی بود؟ آن‌ها این مقابله را با هدف ایجاد انفعال در جبهه انقلاب انجام می‌دهند.

خطیب جمعه بندرانزلی محور دیگری که دشمنان به دنبال آن هستند را ایجاد تفرقه و نفاق در جبهه‌ انقلاب عنوان کردند و افزودند: متاسفانه زمینه این اختلافات هم همیشه وجود دارد و دشمن دنبال این است که در همه سطوح جامعه ما ایجاد تفرقه و اختلاف کند که باید مردم و مسئولین هوشیار باشند تا در مسیر انقلاب و تحقق اهداف انقلاب و رهنمود‌های مقام معظم رهبری حرکت یکپارچه‌ای را در جامعه شاهد باشیم لذا جریانی که الان مسئولیت اداره کشور و پیشبرد اهداف انقلاب را برعهده دارد باید مصمم، هوشیار و آگاه با سرعت و دقت برای تحقق اهداف نظام اسلامی اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در رابطه با مسائل شهرستان خاطر نشان کردند: در انتخاب شهردار آقایان محترم شورا توجه کنند ما حرف‌هایی داریم و مردم نگرانی‌هایی دارند، خلاصه اینکه کسی باید سکان شهرداری شهر را در این شرایط برعهده بگیرد که همراه با جریان انقلابی تحول آفرین باشند؛ مراقب افرادی که سوابق روشنی ندارند نمی‌خواهم بگویم مشکل دارند باشید، نه شما آدم‌های بی‌تجربه‌ای هستید و نه شرایط جامعه تحمل این را دارد که شهر و اداره شهر موش آزمایشگاه برخی افراد و سلایق و جریانات سیاسی و فشارهای بیرونی و درونی و خرج کردن شود؛ مسئولین هم ان‌شاءالله مراقبت کنند تا انتخاب خوبی شود و خدمت به شهر شود و تحولی در شهر پس از سال‌ها ببینیم.