به گزارشwww.SeyedShamsoddin.ir، امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت؛ فرماندهی محترم ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و ارشد نظامی آجا در گیلان به همراه رییس و جمعی از کارکنان عقیدتی سیاسی این ناوگان بمناسبت سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی و تبریک دستاوردهای مقاومت در مبارزه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی برای شهدای عزیز فلسطین طلب رحمت و مغفرت و برای مجروحان این ددمنشی‌های رژیم غاصب که با حمایت استکبار جهانی مرتکب می‌شود آرزوی سلامتی کردند و افزودند: خداوند متعال را شاکریم که به ما و مردم ما و نظام اسلامی این توفیق را عنایت کرده که در چنین زمانی زندگی کنیم، زمانی‌که خط نورانی اسلام ناب توانسته بواسطه تلاش‌ها، مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و فداکارهای همه مردم بویژه نیروهای مسلح خصوصاً در دفاع مقدس یک بنیان مستحکمی را در جهان امروز پایه‌گذاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: در عصر حاضر خط مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم مبتنی بر انقلاب اسلامی است واِلا آنچه بواسطه تحمیل استکبار در جهان اسلام دنبال میشد خط سازش بود، در خط سازش هم همیشه امتیازاتی داده می‌شد چیزی هم طرف گیر مقابل نمی‌آمد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه امروز در دنیای اسلام آگاهی و همبستگی بین امت اسلام پدید آمده، تصریح کردند: در عین حالیکه بسیاری از حکومت‌ها حاکمانشان قلباً به حمایت از فلسطین راضی نیستند چراکه از همه ظرفیت‌هایشان برای توقف این حملات استفاده نمی‌کنند اما از ترس مردمشان و امت اسلام مجبورند در ظاهر مواضعی اتخاذ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: اگر همه کشورهای اسلامی با یکدیگر هم‌جهت بودند و حقیقتاً می‌خواستند که در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی بایستند به فرمایش امام(ره) شیر نفتشان را می‌بستند کفایت می‌کرد و دنیای استکبار فلج می‌شد.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: همین مواضعی که در ظاهر از ترس مردمشان اتخاذ می‌کنند نقطه قوتی است و نظام اسلامی این گفتمان را در عصر حاضر ترویج کرده و میبینید حتی در کشورهای غیر اسلامی هم از مردم غزه و فلسطین حمایت می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: همه این‌ها آثار مجاهدت‌ها و تلاش‌هایی است که در جمهوری اسلامی خصوصاً در دفاع مقدس آن‌هم در نیروهای مسلح انجام شده که از تلاش‌های همه عزیزان در مجموعه‌های عقیدتی علی‌الخصوص ناوگان شمال تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم فعالیت مجموعه‌های عقیدتی با قدرت و قوت بیشتر، خاطرنشان کردند: در راستای ایجاد حیات طیبه برای انسان‌ها و حاکمیت اعتقادات و جهان‌بینی اسلامی راهی جز تقویت ایمان و باورهای مردم نداریم و هر پیروزی که در جبهه اسلام حاصل می‌شود مرهون همین اصل است، تجهیزات مهم است اما چنین اهمیتی ندارد و این را در دوره دفاع مقدس امتحان کرده‌ایم و الان هم در فلسطین میبینیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: ایمان انسان است که او را شجاع می‌کند برای زدن به قلب دشمن؛ در دفاع مقدس هم چیزی که به رزمنده‌ها برای رفتن به جبهه انگیزه می‌داد قوه ایمانشان بود.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: آنچه باید در نیروهای مسلح خصوصاً در عقیدتی به آن توجه بیشتری شود این است که کار‌ها را با توجه به توطئه‌ها و نقشه‌های امروز دشمن پیش ببرید؛ وقتی جنگ، جنگ شناختی و جنگ ترکیبی و عمدتاً برای اثرگذاری روی فکر و ذهن مردم ما و بویژه جوانان و نوجوانان می‌شود کار خیلی سخت تر است و باید کارشناسانه‌تر و جامع‌تر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: باید صرفنظر از طراحی‌ها و توطئه‌های دشمن تکلیف دینی و شرعی داریم، یعنی اگر دشمن هیچ جنگی هم از لحاظ فکری و عقیدتی و فرهنگی علیه ما ایجاد نمی‌کرد ما وظیفه داشتیم مردم جامعه خصوصاً جوانان‌مان را با معارف دین آشنا ‌و مانوس کنیم.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه تلاش‌های خوبی در مجموعه عقیدتی در مباحث قرآنی، فرهنگی و امور مختلف مربوط به مجموعه نیروها و خانواده‌ها صورت گرفته، متذکر شدند: نکته‌ای که باید تلاش بیشتری نسبت به آن انجام شود این است که باید اصول و مولفه‌های اصلی دین همچون نماز را که مهم ترین اصل دینی و نماد دیانت انسان متدین است را باید در جامعه پررنگ کنیم که یک بخش قابل توجه جامعه نیروهای مسلح و خانواده‌هایشان هستند.