به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان به همراه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه این ناحیه و هیئت همراه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن تبریک این هفته و گرامیداشت شهادت شهید مطهری و روز معلم اظهار داشتند: همانطور که سپاه در جامعه و بین مردم مورد توجه و وثوق است، به همان اندازه هم حساسیتش بیشتر است، یعنی رشد و صیانت از این مجموعه برای حفظ این پایگاه خیلی کار سنگینی است و به تعبیری ذو ابعاد و متشکل از مجموعۀ مباحث عقیدتی، اخلاقی، نظامی و خدمت‌رسانی می‌باشد و هر کدام از این‌ها در جای خودش مهم است مثلا اگر خدمت‌رسانی‌های سپاه در شرایط خاص یا بحران‌هایی که پدید می‌آید نبود شاید این جایگاه را در بین مردم نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: حضور در بحران‌‌ها را دستگاه‌های دیگر هم دارند اما مردم آنقدری که به سپاه اعتماد دارد و نزدیک‌اند، به مجموعه‌های دیگر نزدیک نیستند.

امام جمعه بندرانزلی با استناد به این فرمایش امام حسن عسکری(علیه‌السلام) «لاَ یَشْغَلْکَ رِزْقٌ مَضْمُونٌ عَنْ عَمَلٍ مَفْرُوضٍ – آن رزق تضمین شده که خدا فرموده به همۀ بندگان میدهم شما را از کار واجبی که باید انجام دهید باز ندارد»، بیان کردند: رزق مضمون شماها یعنی بعد نظامی و خدمت رسانی هست، عمل مفروضتان عقیدتی است و نباید از آن غافل شد؛ یعنی اینطور نشود که مشغول خدمت رسانی و مسائل نظامی و محرومیت زدایی شوید و به عقیدتی نرسید، اگر اینگونه شد آن‌ بخش‌ها هم لطمه میبیند.

 حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه همۀ کارها دائرمدار اعتقاد است، خاطرنشان کردند: این اعتقاد به صرف گفتن و شنیدن نیست، قرآن کریم چند جا می‌فرماید «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا آمِنُوا»، این نشان می‌دهد که صرف «أن یقولوا آمنا» کفایت نمی‌کند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه در سپاه باید روی مسائل عقیدتی سرمایه‌گذاری حقیقی شود، تاکید کردند: به گونه‌ای باید عمل شود که آحاد افراد مجموعه با مباحث عقیدتی انس و الفت و اشتغال مستمر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: اصل کار باید به این سمت برود که بُعد اصلی همۀ مجموعه‌های نظام اسلامی که مباحث فکری و عقیدتی است، باید بر سایر بخش‌ها غلبه پیدا کند؛ در ادارات ما بیش از اینکه مشغول کار اداری روزمره هستند، باید فکر و اندیشۀ دینی آن‌جا حاکم باشد.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: پایگاه‌ها، حلقات صالحین و کار فکری و عقیدتی کردن با بچه‌هایی که در اختیار مجموعه هستند باید روز به روز افزایش پیدا کند خیلی مهم است و متاسفانه در این بخش خیلی کم کار می‌شود و لازم است یک حرکت اساسی شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین عنوان کردند: اردو و جایزه و شارژ مجانی بسیجی درست کن نیست، نتیجه‌اش این می‌شود که اگر کس دیگری گفت اگر ماشین آتش بزنی ۵ میلیون میدهم می‌رود آنجا! اگر مباحث عقیدتی تقویت شود مجموعه‌ها صیانت می‌شوند و در مسیر صحیح قرار می‌گیرند.

امام جمعه بندرانزلی در پایان بیان کردند: امیدواریم خداوند متعال ان‌شاءالله به تلاش‌های شما در حد فضل خودش اثر و اجر عنایت کند و به ما توفیق بدهد آنچه وظیفه‌مان هست را در این راه انجام دهیم و نزد پروردگار متعال، حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و شهدای عزیزمان سرافراز باشیم.