به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه بندرانزلی در جلسه ستاد کرونا شهرستان ضمن تبریک هفته وحدت و تشکر از کادر بهداشت و درمان جهت مقابله با این ویروس منحوس در کشور، اظهار کردند: تلاش‌‌هایی که در راستای مقابله با بیماری کرونا انجام می‌پذیرد صرفا یک وظیفه قانونی و پزشکی نیست بلکه اجر و ثواب فراوانی دارد و از دیدگاه‌های مختلفی به عنوان یک تکلیف محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با بیان اینکه این بیماری در بخش‌های مختلف جامعه اختلال ایجاد کرده است، افزودند: اکثر اقشار جامعه آسیب دیده‌اند و یا در معرض آسیب و ابتلا قرار دارند؛ لذا هرچه که در توان انسان است باید در این عرصه و میدان به کار گرفته شود.

ایشان با اظهار اینکه بر اساس معارف دینی و عرفی که معمولا همه جا وجود دارد برای چنین ابتلائاتی نیاز به یک برنامه ریزی جامع داریم، تصریح کردند: به سمت فصلی از سال می‌رویم که این ویروس قاعدتا شیوع بیشتری پیدا می‌کند و در کنار آن آنفولانزا هم مزید بر علت خواهد شد؛ لذا لازمۀ شرایط پیش رو این است که یک برنامه ریزی جامع تری برای مقابله با این مسئله و راهکارهایی برای رفع مشکلاتی که از این رهگذر پدید می‌آید داشته باشیم.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه باید این برنامه ریزی‌ها و راه حل‌ها علاوه بر امکان پذیر بودن، ضمانت اجرایی داشته باشند، خاطر نشان کردند: باید از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده شود، مثلا از اتفاقاتی در موج‌های قبلی کرونا سبب ایجاد مشکل برای مردم و مجموعه ستاد مقابله با کرونا شده تدبیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه در شرع مقدس بر استفاده از تجربیات موکدا تاکید شده، عنوان کردند: طبق اظهارات مسئولین حضور مسافران آسیب‌هایی را به دنبال دارد؛ می‌توان با طراحی و برنامه ریزی‌های خاصی مثل اختصاص دادن نقاطی خاص جهت اسکان به مسافرین، از درگیری شهرستان با این ویروس جلوگیری کرد.

ایشان تاکید کردند: نقاط آسیب زا چون تجمعات و… باید احصاء و با برنامه ریزی‌های لازم از شیوع بیماری در فصل پیش رو جلوگیری شود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه باید روی گزارشاتی که دستگاه‌های مختلف ارائه کرده‌اند کار مطالعاتی انجام دهید و به آنها به صرف یک گزارش نگاه نکنید، متذکر شدند: شاید در شهرستان نقاط آسیبی وجود داشته باشد که با مناطق دیگر متمایز باشد و یا حتی شاید در موج‌های قبلی کرونا اقدامات خوبی در راستای مقابله با این ویروس صورت گرفته که منحصر به شهرستان است و نتیجه مثبت داشته؛ اینها اگر مورد مطالعه و توجه قرار بگیرد و از آنها دستورالعمل و برنامه‌ای که نیاز شهرستان است استخراج شود قطعا کمک خوبی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین یکی از مسائل بسیار مهم در مقابله با کرونا را تبلیغات عنوان و خاطر نشان کردند: در حال حاضر در اماکن و مراکز پر تردد و عمومی باید تبلیغات موثری ارائه شود که موجب توجه بیشتر مردم و رعایت بیشتر دستورالعمل‌ها از سوی آنان شود.