به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین و با حضور آقای دکتر دنیامالی نماینده محترم مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر اعضای محترم در سالن غدیر دفتر ایشان برگزار شد.

امام جمعه بندرانزلی در این نشست اظهار کردند: وظیفۀ مهم این شورا و اعضای آن این بخش از بیانات مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند: «از جمله کارهایی که مسئولین فرهنگی دولت خیلی باید به آن بپردازند و واقعا یک دقیقه را در آن فروگذار نکنند این است که فرهنگ عمومی جامعه به ابزارها و وسایل فرهنگی جهت ارزشی دهند. چون تلاش زیادی شده تا جریان های فرهنگی و عامل های فرهنگی هنر، ادبیات، شعر، سینما و… در جهت غیرارزشی حرکت کنند و راه بیافتند. شما باید کمک کنید و همۀ تلاشتان را بکنید که به تعلقات فرهنگی کشور در جهت ارزشی جهت بدهید».

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه این شورا باید طرح، ایده، خلاقیت و پویایی داشته باشد، افزودند: یکی از لازمۀ‌های پیشبرد اهداف این شورا در شهرستان شناخت وضعیت موجود فرهنگی است.

ایشان با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ و عقب ماندگی شهرستان از حیث برگزاری جلسات این شورا و تصمیماتی که باید اتخاذ شود، خاطر نشان کردند: مقام معظم رهبری در خطاب دیگری می‌فرمایند: «در این قرارگاه اصلی، بی‌نشاطی یا رکود یا عدم پیشرفت ملاحظه و مشاهده بشود، این را من اصلا نمی‌توانم تصور بکنم».

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در مقابله با توطئه‌های فرهنگی و اقدامات مخرب دشمنان باید اقداماتی جدی و موثر انجام شود، تصریح کردند: با روند قبلی کار پیش نمی‌رود و لذا باید با چارچوبی جدید و نشاط و انگیزۀ اعضای این شورا خلاءها و عقب ماندگی‌های فرهنگی که نسبت به سایر شهرستان های دیگر داریم جبران و با حجمه‌های دشمنان مقابله شود.

همچنین آقای دکتر احمد دنیامالی در این نشست با تاکید بر اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور در گروه ارتقاء حوزه فرهنگ است، افزود: اگر حوزۀ فرهنگ را جدی بگیریم آسیب‌های دشمنان به حداقل می‌رسد؛ نظام سرمایه داری، امروز همۀ ساز و کارش را بسیج کرده تا همۀ دنیا را در قالب دهکدۀ جهانی تعریف کند و اصل موضوع این است که حوزۀ اندیشه را تحت تاثیر قرار دهد زیرا اساس نظام اسلامی، دین، شریعت و سیرۀ ائمۀ معصومین حوزۀ اندیشه می‌باشد و این یعنی در هیچ رفتاری از شریعت ما، اندیشه تعطیل نیست و افتخار انقلاب اسلامی ما به این است که انقلاب فرهنگی است.

آقای دکتر میرغضنفری نیز با تاکید بر اینکه فرهنگ را نمی‌شود با ابزارهای سطحی و بازدارندگی در کشور پیش برد و قطعا بایستی با کلام نرم و روش‌های فرهنگی جلو رفت، گفت: شهرستان بندرانزلی به جهت اینکه مسافرپذیر و مقصد گردشگری است، متاسفانه درگیر معضلاتی همچون ناهنجاری‌های مختلف می‌شود که روی شهر تاثیر منفی می‌گذارد.

در این نشست دیگر اعضای این شورا نیز به ارائه گزارش عملکرد پرداختند.