امام جمعه بندرانزلی گفت : مسئولان متخلف و فاسد در استان زیر شاخه های فاسدی هم در برخی شهرستان ها دارند که دستگاه قضا باید با آنان قاطعانه برخورد کرده تا لااقل دل این مردم خوش شود که کسی هست مفسدان را دستگیر کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با تقدیر از دستگیری مسئولان فاسد توسط قوه قضاییه در استان گیلان خاطر نشان کرد: در سطح استان دستگاه قضایی بحمدالله برخوردهایی را با متخلفان شروع کرده است ، ما از این برخوردها تشکر و حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه یکی از کارها و وظایفش برخورد با مفاسد است گفت: دستگاه قضا در رسیدگی به فساد و تخلف سرعت، دقت و شفافیت لازم را مد نظر قرار دهد ، اینکه یکی را بگیرند و پرونده اش ۲ یا سه سال به طول انجامد تاثیر گذار نیست و بازدارنده فساد نخواهد بود.
خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه باید مجازات، مجازاتی قاطع باشد افزود: اینکه اختلاسگری را بگیریم و به او بگوییم پول را به بیت المال پس بده و برو توبه کن و آن را آزاد کنیم دردی را دوا نمی کند ، حکم باید هم برای متخلف و هم برای بقیه درس عبرت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین اظهار کرد : اگر دستگاه قضا می خواهد با فساد مبارزه کند باید احکام قاطع و پشیمان کننده صادر نماید.

*دستگاه قضا با زیرشاخه های فساد در برخی شهرستان هم برخود کند

وی در ادامه با اشاره به دستگیری مدیران فاسد در استان نیز تاکید کرد: دستگاه قضا در استان با سرشاخه های فساد برخورد می کند ، مسئولی را به خاطر فساد و تخلف هایی می گیرند اما بدانند این سرشاخه زیر شاخه هایی در برخی شهرستان ها دارد که ممکن است فسادهایی داشته باشند ، سرشاخه های فاسد زیر شاخه های سالم نخواهد داشت لذا دستگاه قضا با زیر شاخه های فساد در برخی شهرستان ها هم برخورد کند.

امام جمعه انزلی اضافه کرد : در شهرستان ها برخی مسئولان و بعضی ادارات به دنبال مدیرکل هایشان فسادهایی دارند که دیگر به قول گفتنی تنها خواجه حافظ شیرازی نمی داند که آن هم اخیرا شنیده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه دستگاه قضا اگر می خواهد فساد را ریشه کن کند باید این داستان را از کشور تا استان و شهرستان ها دنبال کند گفت: مفسدان را دستگیر کنید که لااقل دل این مردم خوش شود که کسی با فساد برخوردی کرده است ، در این جریان ها اگر کسی، دستگاهی، نهادی، مسئولی، حزبی، چه رسمی و چه غیر رسمی از کار شما ممانعت کرد به مردم بگویید و بدانید مردم حامی شما در مبارزه با تخلف هستند ، از افراد ذی نفوذ نترسید و کارتان را با قاطعیت انجام دهید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اولین سالگرد بلاغ منشور حقوق شهروندی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: اگر چه این کار بسیار لازم ، ضروری و مهم است اما باید توجه داشت که اسلام و انقلاب اسلامی برای حقوق شهروندی و حقوق انسان ها به وجود آمد اما در این منشور مواردی مغایر با ارزش های اسلامی و در راستای فرهنگ غیر دینی وجود دارد که باید اصلاح شود و برخی حقوق شهروندان کم اهمیت دیده شده است که باید جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

*رعایت حقوق شهروندی را در عمل به مردم اثبات کنید

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه نباید حقوق شهروندی از سوی مسئولان، وسیله ای برای تبلیغات باشد گفت : گفته اند تبلیغات انتخاباتی نیست اما ما می گوییم ممکن است پوششی برای ضعف ها باشد ، به قول شاعر که می گوید ” دوصد گفته ، نیم کردار نیست “، گزارش های ارئه شده در این همایش هم چیز جدید و تحول آفرینی نبوده و چیزی بود که در دولتهای گذشته نیز اجرا می شده است لذا مسئولان محترم بدانند نیاز به همایش و سخنرانی در این سطح نخواهد بود، مفاد این حقوق شهروندی را در عمل به مردم اثبات کنید.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب امداد رسانی به زلزله زدگان در کرمانشاه نیز اظهار کرد: حقیقتا دستگاه های دولتی در این خصوص کوتاهی کرده و برخی دستگاه ها به وظایف خود عمل نکردند، آیا این مردم شهروندان این نظام اسلامی نیستند؟ آیا واقعا نباید برای کمک رسانی به مردم همت می کردند؟

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه نباید “حمایت از حقوق شهروندی” تنها یک شعار باشد افزود: از خودتان شروع کنید ، چرا در دولت فردی را که صرف نظر از ضعف مدیریتی به نظر می رسد که باید زیر بغلهایش را بگیرند تا بتواند راه برود را بر می دارید و سمتی دیگر به او می دهید؟ آیا واقعا جوانی نبود که بتواند کار او را انجام دهد؟ آیا افرادی هستند که سهم خواهی می کنند؟ یا افراد دیگری پشت پرده تصمیم گیرنده هستند؟ و یا خدای نکرده حرف و عمل ریاست محترم جمهور دوتاست؟

*واردات شتر از انگلستان و آلمان با چه حقوق شهروندی و شفافیت سازی ای هم خوانی دارد؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با گلایه از اینکه ” موارد تخلف دستگاه های دولتی بسیار زیاد شده است” تصریح کرد: در دولتی که ادعا حقوق شهروندی دارد رابطه ی اختلاس ها ، قاچاق کالا، واردات بی رویه اجناس غیر ضرروی با حقوق شهروندی چیست ؟ واقعا واردات شتر از انگستان و آلمان با چه مبنا و اساسی با این مهم هم خوانی دارد؟

وی با اشاره به آلودگی هوا نیز افزود: روزی می گویند مشکل از بنزین است و باید بنزین مرغوب وارد کنیم ، مشکل حل نمی شود و می گویند باید ماشین مدرن وارد کنیم باز هم مشکل حل نمی شود و می گویند باید باد بوزد تا آلودگی رفع شود ، این چه حرفی است که شما به عنوان مسئول می زنید ؟ آن هم از سوی مسئولی که در دولت های قبل و مسئولیت هایش یک علف هم در جمهوری اسلامی سبز نکرده است تا الا اقل صنعت کشاورزی ما رشد کند، این مسئولان چه دردی از این کشور می خواهند حل کند ؟ این کارها و حرف ها با کدام اصل منشور حقوق شهروندی مطابقت دارد؟

تشریح بیانات و پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سالانه نماز ، سومین موضوعی بود که وی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان به آن اشاره و خاطر نشان کرد: مسئولان مومن در نظام باید امکانات گسترده خود را در خدمت نماز بگذارند، روحانی ،معلم و مدیر مسئول در همه جا مخاطبان و دایره نفوذ خود را باید به این سمت بکشاند.

خطیب جمعه انزلی در ادامه با تاکید بر اینکه پخش اذان ولو بدون قبل و بعد در میادین شهر نشان از دیانت مردم آن شهر خواهد بود گفت : چنین موضوعی می تواند یادآورد این فریضه الهی باشد و در این شهرستان نیز مد نظر قرار گیرد.