photo_2016-11-25_22-49-308به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق ایران عقیده درخطبه های نماز جمعه این هفته بندرانزلی اظهار کرد:اقتصاد مقاومتی باید در زندگی روزمره افراد جامعه دیده شده و نباید منتظر کمک دیگران ازبیرون از کشور و خارج از مرزها باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ۱۶آذر به عنوان روزدانشجو اظهار کرد: دانشگاه ها باید دانشجویانی برای کارهای علمی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی تربیت کنند.

امام جمعه موقت انزلی با تاکید براینکه روز دانشجو باید به عنوان سنبل و حرکتی جهشی درکارهای علمی و تربیتی کشور قرار بگیرد افزود: دشمن درصدد ضربه زدن به جوانان با نفوذ دردانشگاه ها و ایجادفاصله دربین قشر جوان کشور و خصوصا دانشجویان است.

حجت الاسلام و المسلمین ایران عقیده با تاکید برتربیت دانشجویان مومن و انقلابی توسط دانشگاه های کشور تصریح کرد:دشمن درتلاش است روحیه انقلابی گری را از جوانان و خصوصا دانشجویان بگیرد و برای تحمیل تفکر خود دردانشگاه ها برنامه ریزی کرده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت تقویت روحیه انقلابی و دشمن شناسی و جهاد علمی دردانشگاه ها گفت:دانشجویان مسلمان باید علاوه بر سرلوحه قرار دادن اخلاق و معنویت درکنار علم ، باید درجهاد علمی کشور نیز حضوری فعال داشته باشند.

خطیب جمعه موقت بندرانزلی با تاکید برمبارزه با اشاعه فساد و جلوگیری از ایجاد فاصله دربین دانشجویان خاطرنشان کرد:دردهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت است برای رسیدن به قله ای که دردستور کار نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارد، باید از تلاش جوانان و تجربه پیرمردها استفاده شود .

وی درادامه به روز قانون اساسی و تصویب آن درسال ۵۸اشاره و اظهار کرد:قانون اساسی به عنوان قانون مادر و واحدی است که تصویب تمام لوایح و قوانین باید منطبق بر آن باشد .

حجت الاسلام و المسلمین ایران عقیده با اشاره به توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی به کرامات انسانی افزود:قانون اساسی ایران مترقی ترین و اصولی ترین قوانین است و کسی که درمسیر آن قرار بگیرد قطعا تابع قانون است.

وی با تاکید براینکه قانون برای نفع کسی و نفی برخی ها تصویب نشده است اظهار کرد:درصورت پایبند بودن و محترم شمردن همه افراد و گرو ها و نهادهای کشورنسبت به قانون اساسی کشور، هیچ اختلافی به وجود نمی آید.

امام جمعه موقت بندرانزلی با تاکید بریکسان بودن قانون برای همه گفت:هیچ کس نباید خود را فراتر از قانون بداند.

حجت الاسلام و المسلمین ایران عقیده درادامه به رای موافق مجلس سنای آمریکا برای تمدید تحریم ۱۰ساله ایران اشاره و تاکید کرد:مقام معظم رهبری پیش بینی چنین روزی را کرده بودند چرا که آمریکاییها بارها در سایر معاهدات خود نیز با کشورهای مختلف بدعهدی کرده بودند.

وی با اشاره به بلاتکلیف ماندن بحث حقوق های نجومی برخی مدیران دستگاه های مختلف گفت:براساس اعلام سخنگوی قوه قضاییه هنوز لیست اسامی کسانی که به بیت المال دست درازی کرده و به نظام خیانت کرده اند اعلام نشده است.

دادستان سابق انزلی تاکید کرد:براساس بیانات مقام معظم رهبری مدیران دریافت کننده حقوق های نجومی خائن به نظام هستند و باید محاکمه شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ایران عقیده با اشاره به عدم رای اعتمادنمایندگان مجلس شورای اسلامی به لایحه شفاف سازی حقوق ها تصریح کرد:عدم تصویب این لایحه از سوی نمایندگان مجلس تعجب برانگیز است .

وی درپایان به فتنه ۸۸ به عنوان مطالبه ای که مقام معظم رهبری برآن تاکید دارند اشاره و اظهار کرد: حمایت از فتنه گران خیانت به نظام اسلامی است .

حجت الاسلام و المسلمین ایران عقیده با بیان اینکه فتنه ۸۸نظام اسلامی و اسلام را زیر سوال برده است افزود:باید درمقابل فتنه و فتنه گران ایستاد چرا که فتنه گران از مواضع خودکوتاه نیامده و حتی عذر خواهی هم نکردند.

وی با تاکید برانقلابی ماندن و ولایتمداربودن تصریح کرد:فتنه خط قرمز انقلاب و ولایت است و هرکس از آن بگذرد از ولایت سرپیچی کرده است .