به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با استناد به این فرمایش حضرت علی(ع) لاَ عِزَّ أَعَزُّ مِنَ التَّقْوَى اظهار کردند: امیرالمومنین(ع) در این بیان برای عمل انسان‌ها به تقوا و توصیه آنها به تقوای الهی یکی از مصادیق تقوای الهی را اینگونه می‌فرمایند که هیچ عزتی برای انسان ها بالاتر و عزیز تر از تقوا نیست؛ اگر کسی در مدار تقوای الهی قرار گرفت و از معصیت، دروغ، تهمت و غیبت دوری کرد او عزیز است و به عزت باطنی و ظاهری دست پیدا می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه ضمن تبریک مجدد به مناسبت ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام الهی جمهوری اسلامی، بیان کردند: امروز روز طبیعت است و عده ای از مردم در تفرجگاه‌ها برای سپری کردن این روز و رسوماتی که وجود دارد حضور پیدا می‌کنند و خوب است که دستورالعمل‌های تعیین شده از سوی ستاد ملی کرونا رعایت شود تا این بیماری منحوس به طور کلی از جامعۀ ما برطرف شود و خدای نکرده این سفر رفتن‌ها منجر به گسترش این بیماری نشود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین ضمن تبریک هفتۀ سربازان گمنام از همۀ تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی که نیروهای اطلاعاتی کشور بویژه در وزارت اطلاعات برای حفظ امنیت مردم و نظام اسلامی انجام می‌دهند تقدیر کردند و افزودند: امیدواریم با هماهنگی و هم افزایی بیشتر این امنیت در کشور به بهترین وجه تامین شود؛ عمدۀ فعالیت‌هایی که نیروهای اطلاعاتی و سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) انجام می‌دهند معمولاً دیده نمی‌شود و نیروها و فعالیت هایشان شناخته شده نیستند اما خیلی از مسائل امنیتی در کشور از جمله در بحث نفوذ، جاسوسی، اقدامات تروریستی و مسائل اقتصادی و… توسط این مجموعه اطلاعاتی امنیتی دنبال و پیگیری می‌شود.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: ثمرۀ فعالیت‌ها و تلاش‌های سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) همین امنیتی است که جمهوری اسلامی ایران در نقطه‌ای از دنیا که دشمنان با شرارت آفرینی از طریق گروه‌های تکفری و نیروهای خود، امنیت آن را بهم ریخته‌اند بهره مند است و مردم ما در کمال امنیت و آرامش زندگی می‌کنند که امیدواریم در ماموریت خطیر حفظ نظام اسلامی و دفع شرارت های دشمنان موفق باشند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با اشاره به اینکه دهۀ آخر ماه شعبان دهۀ غبار روبی از مساجد نامگذاری شده، بیان نمودند: در آستانۀ ماه مبارک رمضان هستیم که امیدواریم این ماه عزیز را بتوانیم درک کنیم و موفق به روزه داری شویم، در سال گذشته بواسطۀ بیماری کرونا محدودیت‌هایی داشتیم و مساجد تعطیل بود اما امسال امیدواریم مساجد رونق بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و رعایت دستورالعمل‌ها به صورت جدی مورد رعایت و عمل قرار بگیرد تا آسیبی به مردم از مراسمات دینی نرسد که همینطور بوده چراکه مومنین بیشتر از دیگران به قوانین پایبندند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: مساجد که محل عبادت مردم است باید نظافت و از آلودگی‌های ظاهری و باطنی پاک شود، اگر خلق‌ و خو‌های نامناسب، درگیری‌ها، منیت‌ها و نزاع‌هایی هست قبل از ورود به ماه رمضان پاک شود تا خانۀ خدا برای عبادت مردم محیطی دلچسپ و جذاب باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه به سند همکاری جمهوری اسلامی ایران و چین اشاره و اظهار کردند: دشمنان به صورت بسیار گسترده‌ای مشغول تخریب، شبهه افکنی،  تخریبات سوء و اغواگری هستند و در چند وقت اخیر که این سند به امضاء نهایی رسیده حجم گستردۀ شایعات، تحریف‌ها و ایجاد نگرانی در مردم را شاهدیم که البته خود این تبلیغات سوء نشان می‌دهد این کار، یکی از کارهای هوشمندانه‌ای بوده که در نظام اسلامی برای پیشبرد اهداف نظام در شرایط امروز که دشمنان دائماً در حال توطئه و برنامه ریزی برای از بین بردن نظام اسلامی هستند بوده است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه مردم خصوصاً جوانان باید توجه داشته باشند و تحت تاثیر القائات، شایعه پراکنی‌ها و دروغ پردازی‌های رسانه های بیگانه قرار نگیرند، تاکید کردند: در مسئله برجام که خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد کرد دشمنان و رسانه‌های وابسته‌ به آنان انقدر واکنش نشان ندادند حالا چرا شروع به تخریب سندی کرده‌اند که می‌‌تواند نقش بسزایی در پیشرفت کشور داشته باشد؟ دشمنان هیچگاه خیرخواه ما نبودند و نخواهند بود و همیشه به دنبال ضربه زدن به ما هستند و آنچه دشمن را عصبانی می‌کند حتما کار خوبی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه دشمنان در خصوص این سند همکاری می‌گویند چرا طرفین مفادش را علنی نمی‌کنند، تشریح کردند: محرمانه بودن اینگونه سندهای همکاری امری طبیعی است و مسلم است که دشمن می خواهد ببیند در این سند چه زمینه‌های همکاری بین جمهوری اسلامی و چین وجود دارد و محورهای آن کدام است؟ در رابطه با برجام خسارت محض نمی‌خواستند مفادش مشخص شود چون آنجا به نفع آنها بود و اینجا به ضرر استکبار جهانی و کشورهای اروپایی است!

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: یک دلیل شایعه پراکنی دشمنان هم از همین رو می‌باشد که یک روز می‌گویند که جزایر را داده‌اند و یک روز می‌گویند قرار است چینی‌ها در کشور پایگاه نظامی بزنند! اگرچه در این سند نه جایی واگذار شده و نه تصمیم خاصی راجع به موضوعی گرفته شده در عین حال به آنهایی که خود را نگران تمامیت ارضی ایران معرفی می‌کنند می ‌گوییم برای اثبات صداقتتان اول بروید بحرینی که رژیم پهلوی بذل و بخشش کرد را پس بگیرید.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: امضای اینگونه سندها در دنیا متداول است و بین کشورهای مختلفی امضاء شده و جمهوری اسلامی آمادگی دارد با کشورهای دیگری که در راستای تامین منافع متقابل حاضرند صادقانه همکاری داشته باشند اینگونه سندی را امضاء کنند و اگر کشوری می‌تواند از زیر سلطه آمریکا بیرون بیایید بسم الله! مشکل کشورهای اروپایی مدعی این است که نمی‌توانند از زیر سلطه آمریکا بیرون بیایند ولذا در راه پیشرفت جمهوری اسلامی سنگ اندازی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه توجه به این نکات مهم است و مردم خصوصا جوانان توجه کنند دشمن روی افکار و احساسات آنها تاثیر نگذارد، افزودند: این تصمیم نه تنها به ضرر کشور نیست بلکه اقدامی لازم برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا و اذنابش در دنیاست و چیزی هم در آن واگذار نشده بلکه تنها مسیرهای همکاری معین شده است که کشور با این نوع همکاری‌های دوجانبه با کشور های مستقل و توانمند در دنیا بر توطئه دشمنان خصوصا تحریم که آخرین حربه آمریکایی هاست فائق خواهد آمد و به استقلال اقتصادی خواهد رسید.