به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امیر دریادار دوم عرشه و ستاد حمیدرضا سعادت؛ فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان نظامی این ناوگان به مناسبت هفته دفاع مقدس با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن گرامیداشت هفتۀ دفاع مقدس، اظهار داشتند: خداوند متعال دوران سخت دفاع مقدس را با همۀ رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها به عنوان یک گنجینه برای مردم و کشور ما قرار داد که هرچه زمان پیش می‌رود جلوه‌های جدیدی از همۀ وقایع آن نمایان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین، تصریح کردند: امام(ره) فرمودند: «جنگ برای جمهوری اسلامی نعمت بزرگی بود»، شاید در یک نگاه عادی خصوصاً در آن زمان کسی نمی‌توانست این تعبیر امام(ره) در رابطه با جنگی که این همه ویرانی و شهید و جانباز و اسیر داشت را درک کند اما الان وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که وقایع مقاطع مختلف دفاع مقدس پشتیبان ملت و کشور است و همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند دشمنان ما بعد از دفاع مقدس دیگر به خودشان اجازه حملۀ نظامی به کشورمان را ندادند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه هدف غائی ما در نظام اسلامی ایجاد حکومت صالحان و ظهور حضرت ولی عصر(عج) است، خاطرنشان کردند: دفاع مقدس پشتوانۀ خیلی ارزشمندی برای آینده است و نیروهای مسلح و ملت ما آبدیده شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: سرد و گرم چشیدن مردم در فراز و فرودهایی که داشتیم خصوصاً در دوران دفاع مقدس خیلی به ما کمک کرده، بحران‌ها و حوادثی که دشمن در طول این چهل و سه سال ایجاد کرده در مردم آمادگی ایجاد کرده است که نقطۀ قوت است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه استخراج دستاوردهای مجموعۀ ارزشمند دفاع مقدس در ابعاد سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، مادی و معنوی بسیار مهم است، متذکر شدند: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید صد برابر آنچه تاکنون انجام شده در جهت تبیین و معرفی دفاع مقدس و دستاوردهایش انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: در بعد سخت‌افزاری و نظامی مجموعه‌های نیروهای مسلح پس از دفاع مقدس دستاوردهای خوبی بدون اتکاء به کشورهای خارجی کسب کرده‌اند اما در بعد نرم افزاری و معنوی و تبیین اهمیت جبهه‌ و دشمنی که آن‌طرف بود کار سنگینی است که باید روی آن سرمایه‌گذاری شود و این سرمایه‌گذاری می‌تواند سطوح مختلفی را داشته باشد.

امام جمعه بندرانزلی عنوان کردند: با تأمل روی این فرمایش مقام معظم رهبری در مجموعۀ نیروی دریایی، باید در رابطه با بازخوانی عملیات‌ها و وقایعی که اتفاق افتاده و پیروزی‌ها و حتی عدم موفقیت‌ها خصوصاً در رابطه با نیروی دریایی در سطح شهرستان تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: یکی از اقدامات مهمی که می‌توانید انجام دهید ایجاد فضایی در موزۀ شماست که به صورت مستمر در آن کار تلفیقی فرهنگ و هنر و روایتگری انجام شود، حداقل در رابطه با عملیات‌های نیروی دریایی و شرایطی که نیروی دریایی در دفاع مقدس داشته و توانمندی‌هایی که تاکنون بدست آورده است.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: باید در سراسر کشور فضاهایی همچون مناطق راهیان نور که به نقاط مختلف عملیاتی می‌روند و آشنا می‌شوند و روایتگری می‌شود برای استفادۀ مردم ایجاد شود؛ ایجاد این فضا در کنار موزۀ نیروی دریایی در شهرستان کاری جدید است و جوان‌ها، نوجوانان و دانش‌آموزان که عموماً در معرض تهاجم دشمن برای تغییر فکر و دیدگاه و باورهایشان نسبت به دین و نظام هستند می‌توانند از آن بازدید کنند، همچنین مسافران و حتی سربازان و خانوادۀ پرسنل مجموعۀ خود شما هم می‌توانند با این دستاورها آشنا شوند و ظرفیت بسیار خوبی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن آرزوی توفیق قدردانی از نعمت جایگاه و شخصیت رهبری و ولایت، خاطرنشان کردند: مجموعۀ نیروی دریایی راهبردی الحمدلله امروز با همۀ مأموریت‌های فرا مرزی و اقتداری که نشان داده زبانزد است و ان‌شاءالله روز به روز قوی‌تر و باصلابت‌تر و آماده‌تر برای دفاع از جمهوری اسلامی و منافع کشور و ملت خواهد بود.