امام جمعه بندرانزلی در اولین جلسه هماهنگی گرامیداشت دهه فجر شهرستان گفت: شرایط امسال شرایط حساس و مهمی است لذا مراسمات دهه فجر حتما بدون بر چسب و نشان سیاسی برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس الدین در ابتدا سخنان خود در فرمانداری شهرستان با بیان اینکه ما در انقلاب با شکست طاغوت یکی از بزرگ ترین ایام الله ها را رقم زدیم گفت: نباید به گونه ای شود که جایگاه دهه فجر تنزل یابد زیرا ما روز به روز آثار و تبعات آن را بیشتر می بینیم.

وی با تاکید بر برنامه ریزی دقیق و هماهنگی های لازم نیز خاطر نشان کرد: ما متاسفانه و یا از دیدی دیگر خوشبختانه مناسبت های فراوانی را در طول سال شاهد هستیم لذا ممکن است این موضوع باعث تکراری شدن آنها شده و آن طور که باید و شاید به برگزاری برنامه های مهم توجه نشود که باید این خلاء برطرف شود.

امام جمعه بندرانزلی به ضعف تبلیغات واطلاع رسانی این مراسمات نیز اشاره و تاکید کرد: ما در مراسمات ضعف تبلیغات داریم لذا به اطلاع رسانی صحیح و دقیق در این ایام توجه ویژه داشته باشید.

خودداری از تشتت و برنامه ریزی های همزمان مراسمات، دیگر موضوعی بود که حجت‌الاسلام والمسلمین شمس الدین در سخنان خود به آن اشاره کرد و گفت: مردم را در چنین ایام چند دسته نکنید، برنامه ریزی ها را به گونه ای تنظیم کرده که همه مردم و مسئولان بتواند حضور داشته باشندو از چند دسته کردن و همزمانی مراسم ها در چنین ایامی خودداری شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تقارن ایام الله دهه مبارک فجر و ایام فاطمیه نیز اشاره و افزود: دستگاه های مسئول در برنامه ریزی ها با توجه به این تقارن ملاحظات لازم را داشته باشند.

امام جمعه بندرانزلی همچنین در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر “حمایت، علی رغم انتقاد” به دلیل شرایط خاص کشور” وحدت در بین همه جریانات سیاسی در ایام الله دهه فجر” را بسیار حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: سعی بر این باشد که در ایام دهه فجر، یکپارچه بودن شهرستان بر هم نخورد ، باید با توجه به شرایط حساس کشور بین مردم و جریانات سیاسی وحدت ایجاد شود ، امسال سالی نیست که بگوییم ما برای خودمان مراسم می گیریم و طرف مقابل هم به سبک و سیاق خودش بگیرد ، این طور نباشد که یک جمعی متعلق به هر طیف سیاسی برنامه ای با یک سخنران را برنامه ریزی کند و جریان مقابل به گونه ای دیگر پاسخ دهد ، این کارها در شهرستان امسال ممنوع است ، من از فرماندار عزیز هم می خواهم که نسبت به این مسئله با استفاده از جایگاه خود جدیت لازم را به عمل آورند که نگذاریم دسته بندی های سیاسی در برگزاری مجالس گرامیداشت دهه فجر به سمت تقابل گرایش پیدا کند.