به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به وقایع بهمن ماه ۵۷ تصریح کرد : سالروز حماسه قیام مردم آمل در مقابل منافقین ، تحصن روحانیون مبارز در اعتراض به حرکت بختیار در بستن فرودگاه مهر آباد بخشی از اتفاق تاثیر گذار در قیام ۲۲ بهمن سال ۵۷ است .

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با اشاره به اتفاقات روز گذشته و فرو ریختن ساختمان در تهران افزود: به سهم خود از تلاش همه گروه های امدادی که در بخشها و شهرهای مختلف این مملکت از روی عشق و علاقه مشغول امداد رسانی هستند تقدیر و از همه تلاشهای اتش نشانی تشکر می کنم و برای جانباختگان علو درجات را خواهانم.

وی همچنین تاکید کرد : امیدواریم که مسئولان در پیشگیری از این گونه موارد اهتمام کنند و همانطور که رهبری در پیام تسلیت خود فرمودند فعلا به جای پرداختن به مقصر حادثه ، امداد رسانی را به نحو احسنت انجام دهند.

خطیب جمعه انزلی در بخشی دیگر از سخنان خود به دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره و تجدید و بیان خاطرات ، رشادتها و مجاهدتها در دوران شکل گیری و پیروزی انقلاب را بسیار حائز اهمیت برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب مردمی و اسلامی بود خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با روحانیت و برمدار اسلام و با حضورمردم شکل گرفت و از نقاط برجسته اش این است که توسط مردم شروع شد و با مردم پیروز شد و بعد از پیروزی نیر مردم بیشترین نقش را درهمه زمینه های انقلاب داشتند.

وی همچنین برگزاری هر مراسم و جشنی که در دراعتلای نظام اسلامی باشد را یک حرکت عبادی دانست و تاکید کرد که جمهوری اسلامی به فرموده امام از اوجب واجبات است.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه اظهار کرد: میزان پشتوانه مردمی برای یک نظام، در دنیا به عنوان یک اصل رایج است که بحمدالله مردم همیشه در صحنه های محتلف نشان دادند که همواره پشت این انقلاب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: امسال نیز توصیه می گردد که جشنهایی که به این ایام رونق می دهد پیگیری شود و دستگاه های مربوطه نیز همکاری کنند.

وی با بیان اینکه جوانان در شکل گیری انقلاب ، پیروزی و مسیرش تا به امروز بخش اعظمی از تلاشها و فعالیتها و مجاهدتها را بر عهده داشتند گفت: حضو جوانان درانقلاب پر رنگ بوده و نقش کلیدی داشتند فلذا امروز نیز باید حضو پررنگ ، فعال و چشمگیری داشته باشند .

مسولان باید به جوانان میدان دهند تا حضورشان در عرصه های مختلف دیده شود

خطیب جمعه انزلی خطاب به مسئولان نیز یادآور شد : مسولان باید به جوانان میدان دهند تا حضورشان در عرصه های مختلف دیده شود اما متاسفانه در برخی از موارد با وعده و وعید ها از این جوانان استفاده ابزاری می شود و بعد از انتخابات و اخذ آراء دیگر با جوانان کاری ندارند که این کار اقدام بسیار ناشایسته ای است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه دهه فجر عرصه ای است که جوانان می توانند حضور پررنگی داشته باشند تاکید کرد: جوانان باید در این میدان ها توانمندی های خود را نشان دهند و لازمه تحقق آن ، این است که از حضور درفضای مجازی کاسته ودر فضای حقیقی حضور داشته باشند و از فضای مجازی به اندازه ضرورت و نیاز استفاده کنند.

جوانان مستعد و نخبه باید در این شهرستان به عرصه بیایند

وی با تاکید بر اینکه جوانان مستعد و نخبه باید در این شهرستان ابراز وجود کنند گفت : بحمدالله در این شهرستان جوانان نخبه ، فعال و کوشا و مستعدی داریم و همانطور که رهبری در پیامشان به جوانان اتحادیه های اسلامی اروپا بیان گفتند ، شماها درشرایطی قرار گرفته اید که باید درمحیط پیرامونی تان اثر گذار باشید.

امام جمعه بندرانزلی همچنین تاکید کرد : توانمندی جوانان غیر قابل تصور است و بارها شاهد بودیم که در همه صحنه ها حضورشان موثر بوده و این بار نیز جوانان ما باید درداخل کشور برای حفظ انقلاب و آرمانهای آن در جامعه نیز موثر باشند.