امام جمعه موقت بندرانزلی در نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به تقدس زدایی از بنیان های خانواده خاطر نشان کرد: تقدس خانواده در اسلام یکی از اساسی ترین ومهم ترین مسائل دینی ما میباشد که امروز فرهنگ منحط غربی در تلاش است از خانواده اسلامی تقدس زدایی کند.

 
حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق ایران عقیده همچنین افزود : متاسفانه امروز در شهرهای بزرگ ایران جشن طلاق برگزار میکنند که این فرهنگ با الگو گیری از فرهنگ غرب باعث تقدس زدایی شده و بسیار خطرناک است.

 
وی در ادامه تاکید کرد : به فرموده ی قرآن کریم اصول و پایه ی تشکیل خانواده دینی آرامش است و بر نهاد های مسئول و همچنین مبلغین واجب است که از کانون خانواده حراست کرده و آسیب های رفتاری را شناسایی و به آنها گوشتزد کنند.

 
خطیب موقت بندرانزلی همچنین با اشاره به دیدار اعضاء تشخیص مصلحت نظام با رهبری افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام جزء ابتکارات امام است ، این مجمع جنبه ی مشورتی برای رهبری دارد .

 
حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده با اشاره به سخنان رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مجمع هم باید انقلابی فکر کند و هم انقلابی عمل کند، با حفظ معیار انقلاب و نظام اسلامی مضرات تشخیص داده شود و در قبال آن اقدام های لازم مبذول گردد.

 
وی تاکید کرد: مجمع باید به فکر همه ی جوانب کشور بوده و نگاه بلند مدت بر مسائل کشور داشته باشد.

 
امام جمعه موقت بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود به فجایعی که امروز در میانمار در حال رخ دادن است نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این اتفاقات از نظر حقوقی مسلمان کشی نیست بلکه نسل کشی است ، کسانی که دست به چنین اقداماتی در این کشور میزنند در واقع انسانیت را میکشند،اینها روی قلدورها و زورگویان را هم رو سفید کردند.

 
حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده بیان اینکه در این فجایعی که رخ داده سازمان های بین المللی که ادعای حقوق بشر دارند سکوت اختیار کرده اند گفت: همین سازمانها بخاطر کشتن سگ فریاد می کشند اما برای کشتن این همه انسان سکوت کرده اند.

 
وی همچنین اظهار کرد: جنایاتی که در کشور میانمار در حال انجام گیری است ردپای رژیم منحوس صهیونیستی نیز دیده میشود که سربازهای میانمار را آموزش میدهد.

 
خطیب موقت جمعه انزلی همچنین تصریح کرد : پیش بینی شده است که در ۷۰ سال آینده جمعیت مسلمانان از جمعیت مسیحیان بیشتر خواهد شد و از این رو نقشه های طراحی شده برای کشتن مسلمانان دارند، ولذا به هر طریقی ممکن نسل کشی میکنند تا جلوی رشد این جمعیت را بگیرند.

 
حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده در پایان سخنان خود تاکید کرد : باید انزجار عمومی نسبت به این قضیه انجام گیرد ، باید دولت بیش از این موضع گیری کند البته کمک هایی نیز از سوی سازمان هایی همچون هلال احمر می شود که در جای خود کار پسندیده ای است.