به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان بندرانزلی، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق ایران عقیده در نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی با اشاره به روز حقوق بشر جهانی تصریح کرد: استکبار جهانی و خصوصاً در رأس آن آمریکا که ادعای حقوق بشر آنها بسیار است اما کشتن کودکان و جدا کردن آنها از مادرشان براییشان عادی است ولی اگر در ایران کسی را که جرم و جنایت کرده و آنرا اعدام کنند صدای حقوق بشر آنها در می آید.

وی با بیان اینکه هدف دشمن نابودی و سرنگونی نظام اسلامی است تاکید کرد: فشار های سیاسی و اقتصادی که امروز دشمنان بر سر کشور ما می آورند به این دلیل است که میخواهند ایران رفتار خود را تغیر دهد و از اصول اساسی خود که دفاع از مظلوم است سکوت کند و مانند کشورهای عربی همیار مستکبرین باشد.

امام جمعه موقت انزلی افزود: طراحی هایی که دشمن امروز برای نظام اسلامی کرده اعتماد زدایی مردم نسبت به نظام و آینده کشور است و میخواد در دل مردم بذر یأس و ناامیدی بکارد که متاسفانه کج روی های برخی از مسئولین داخلی نیز این کمک را به آنها کرده است.

 حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده در خصوص مسائل پیش آمده در خصوص بنزین متذکر شد: متاسفانه بخاطر شایعه سازی هایی که اخیراً در گیلان به وجود آمد شاهد صف های طولانی در پمب بنزین ها بودیم و رسانه های خارجی از چیزی که وجود نداشت صحنه سازی کردند، مردم بدانند ما آنقدر بنزین در انبار رشت داریم که نمیدانیم با آن چه کنیم پس صبور باشند و به این شایعه سازی ها دامن نزنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: القاء فروپاشی اقتصاد داخلی، گره زدن مشکلات امروز کشور به سیاست های منطقه ای ایران، فساد زنجیره ای مسئولین، و اتهام زنی به نهادهای انقلابی از جمله اقدامات دشمنان است که در حال انجام آنها هستند و با بزرگنمایی و پوشش گسترده به آن دامن میزنند.

امام جمعه موقت انزلی همچنین جنگ روانی فرا منطقه ای را در چند محور برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه برخی ها در داخل کشور میگویند که مذاکره مستقیم با آمریکا را بپذیریم اگر قرار بود مذاکره مستقیم با آمریکا راه علاجی باشد، کره شمالی از مذاکره مستقیم بهره ای میبرد.

حجت الاسلام و المسلمین ایران عقیده  یک محور دیگر جنگ فرا منطقه ای را القاء ترسیدن ایران از رویارویی با آمریکا دانست متذکر شد: نظام اسلامی آن زمانی که تازه تاسیس شده بود و جنگ را با این کشور آغاز کردید آنهم با تمام قوا و با همکاری کشورهای منطقه و جهان، اما هیچ کاری نتوانستید انجام دهید و امروز هم آمریکا با تمام توان خودش و هم پیماننش هیچ غلطی نمیتواند انجام دهد.

وی کلید حل مشکلات را با باور داشتن به جوانان دانست تصریح کرد: امروز کشور ما به وزیر ۷۰ یا ۸۰ ساله نیاز نداریم که مستقیم به ما بگوید ما باید مدیر از خارج بیاوریم، اعتماد به جوانان و ایجاد بدنه انقلابی جوان میتواند بسیار از مشکلات را حل و فصل کند، کلید راه حل مشکلات باور داشتن به ظرفیت های داخلی است نه خارجی.

امام جمعه موقت انزلی اظهار کرد: ما از دولت انتظار داریم که تیم اقتصادی فعلی که کارآمدنیست را تغییر دهد اینگونه نباشد که بین مسئولین هماهنگی وجود نداشته باشد و هر کسی برای اقتصاد کشور یک تصمیم مجزاء بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ایران عقیده با تاکید بر اینکه گلوگاه های فساد باید بسته شود گفت: متاسفانه ما امروز شاهد این هستیم که قاچاق کالا از راه قانونی یعنی از گمرک وارد کشور میشود، دولت باید مدیران پاک دست را در این گونه مراکز حساس قرار بدهد تا در مقابل این نوع فسادها بایستند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: مطالیه مردم از دولت این است که اگر وزیری یا مدیری توانایی ندارد باید آن کنار گذاشته شود و همچنین با مردم صادقانه صحبت کنید.

گفتنی است در حاشیه نماز جمعه نمایشگاه راه خورشید با محوریت آشنایی مردم با حوزه های علمیه و روحانیون بزرگ اسلام برگزار گردید.