به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به رزمایش اقتدار آفرین “امنیت پایدار ۹۶” نیروی دریایی ارتش در انزلی خاطر نشان کرد: به همه ی دریادلان و دلاورمردان نیروی دریایی خسته نباشید می گوییم و از زحمات آنان تقدیر می کنیم.

وی در ادامه با تبریک و خداقوت به فرماندهی و پرسنل این نیرو تصریح کرد: به حق این رزمایش نشان دهنده ی اقتدار و صلابت نیروی دریایی بود، ما نیز امیدواریم در آینده شاهد موفقیت ها و پیشرفت های بیشتری از این نیرو باشیم.

خطیب جمعه انزلی در ادامه سخنان خود به سالروز سرکوب قیام مردم در مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب که به عنوان روز امر به معروف و نهی از منکر نیز نام گذاری شده است اشاره و افزود: متاسفانه وضع حجاب و عفاف در جامعه ما خوب نبوده و شایسته نظام و کشور اسلامی و ایمانی ما نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین گفت: همراه آوردن سگ با خود و چیزهای دیگر از مواردی است که واقعا نمی دانیم چه توطئه ی فرهنگی ای در حال برنامه ریزی است.

وی تاکید کرد: نمی گوییم که منکرهای مهمتری وجود ندارد ، خیر هرگز ، منکرهای مهمتری نیز هست اما چنین مواردی جامعه را نسبت به مسائل دینی بی تفاوت می کند.

امام جمعه انزلی در ادامه اظهار کرد: اگر مسلمان نباشند ایرانی اند ، این نوع پوشش ها با کجای فرهنگ ایران کهن حتی سازگاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه بیانات ما نباید موجب برخود قهری شود نیز تصریح کرد: ما امام جمعه ها چوب همه چیز را می خوریم ، خودشان نمی توانند وضعیت اقتصادی ممکلت را مدیریت کنند می آیند و ضعف مدیریت خود را به گردن امام جمعه ها می اندازند و می گویند فلان سخنان امام جمعه باعث شد سرمایه گذار فرار کند ، بروید مشکل را حل کنید ، نمی شود که مرتبا حالت شترمرغی بگیرید، حالا نیز بنده تاکید میکنم نمی گویم برخورد قهری کنید اما نباید رفتارها نیز به گونه ای باشد که باعث بی توجهی و بی بندی و باری گردد.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن مسئولان قضایی تاکید کرد: رهبری در دیدار با مسئولان قضایی بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده فلذا دفاع قوه قضاییه از حقوق شهروندی و مطالبه ی شهدا و خانواده ی آنان بنا بر حفظ ظواهر اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه انزلی در بخشی دیگر از سخنان خود به تجمع منافقین در فرانسه و مذاکره با این کشور نیز اشاره و افزود: بحث و این جناح و آن جناح نیست ، با ما مذاکره می کنند و روز بعد می روند در مراسم منافیق شرکت می کنند ، این به هیچ وجه پذیرفتنی نیست ،مذاکره و دیدار کنند و بعد بروند از منافقین حمایت کنند؟ این بر اساس کدام منطق است؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین خاطر نشان کرد: اظهارات منافقین در خصوص فتنه ۸۸ جای تعمل و بررسی دارد ، اما متاسفانه در بین مسئولان سطوح بالایی اجرایی کشور هیچ عکس العملی نمی بینیم .

وی با اشاره به عدم هماهنگی دستگاه دیپلوماسی و اقتصادی کشور نیز تصریح کرد: از یک طرف فرانسه با این لیست سیاه خود ( فروش خون های آلوده به ایران ، کارشکنی در برجام) از منافیق حمایت می کند و از طرفی ما با یک شرکات و سودد ۱۷ درصدی اندک، با شرکت نفتی او قرار داد می بندیم ، در خوشبینانه ترین حالت این نشان می دهد که در مجموعه اجرایی کشور هیچ مدیریتی وجود ندارد.

امام جمعه انزلی همچنین خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور نیز گفت : این رفتارهای اهانت آمیز فرانسه و حمایتش از منافیق با کدام اصل عزت بخشی دستگاه دیپلماسی ما همخوانی دارد؟ باید به اینها پرداخته شود و اهداف تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه اظهار کرد: منافیق ۱۷ هزار شهید از ما گرفتند و آن را علنا همه جا اعلام کرده اند ، اما باز تحت حمایت هستند با این وجود سپاه و سپاهیان عزیز ما که زنده زنده برای دفاع از کشورشان و دین و ایمانشان شهید شده اند را گروه تروریستی میدانند.

وی با تاکید بر اینکه می شود با دنیا تعامل کرد و اقتدار را نیز حفظ کرد افزود: می شود منفعت برد اما سر خم نکرد، این همه امتیاز دادن به چه دلیل است ؟ آیا آن کشورهای دیگر نیز اینگونه با ما رفتار می کنند؟

وی در بخش پایانی سخنان خود به روشنگری آحاد مردم در خصوص جنایت های منافیق در هفته اخیر نیز اشاره و تاکید کرد: اقدامات و روشنگری مردم در فضای مجازی با هدف تبین ، معرفی و یادآوری و تثقدیح جناتهای خبیث منافیق و فرانسه مصداق فرمان آتش به اختیار است.