به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در مراسم یادبود شهدای رمضان ناو موشک انداز کنارک که در ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت مولی الموحدین امیر المومنین(ع)، شهادت سربازان فداکار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ناو موشک انداز کنارک را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و نائب برحقش مقام معظم رهبری، همرزمان و خانواده های داغدیده شان تسلیت گفتند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه شهادت در راه خدا، فخر اولیا و آرزوی همه ی انسان های مومن و ولایتمدار است، تصریح کردند: بالاترین فوز برای انسانها شهادت در راه خداست؛ اولیای الهی در کنار همه ی مجاهدت ها و تلاش ها و تقربی که با پروردگار متعال دارند آرزویشان ختم حیات دنیایی به شهادت در راه خداست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه شهادت فخری است که خداوند متعال نصیب انسانهای برگزیده اش می کند، افزودند: طبق معارف دینی انسان مومن در مسیر هجرت و بازگشت به سوی خداست و این بازگشت به مبدا آفرینش در بین همه انسانها برقرار و جاری است.

ایشان خاطر نشان کردند: در مسیر هجرت گاهی اوقات انسان پایان عمرش با شهادت در راه خدا رقم می خورد و با این مدال افتخار به لقاء پروردگار متعال می رود و در نزد پرودگار متنعم می گردد؛ همچون همه شهدایی که در طول تاریخ اسلام به پیشگاه خداوند متعال تقدیم شده اند، مثل شهدای عزیز حادثه ناو کنارک که در راه عزت، اقتدار و قوی شدن و حراست از کیان نظام اسلامی در آب های پهناور جنوب به شهادت رسیدند.

امام جمعه بندرانزلی مطرح نمودند: این جوان های مومن، ولایتمدار و شجاع تمام عزم و تلاششان پاسداری از نظام اسلامی بوده است، خصوصا در این شرایطی که فرماندهی معظم کل قوا تاکید فرمودند که باید ایران قوی بشود؛ طبیعی است که در راه اقتدار، در راه تقویت نظام، در راه قوی شدن کشوری که نقطه ی امید همه ی محرومان و مجاهدان فی سبیل الله است، خسارت ها و شهادت ها و آسیب هایی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در راه اقتدار نظام اسلامی تحمل سختی ها، رنج ها و فقدان همرزمان، همسنگران، جوانان، مجاهدان و رزمندگان برای انسان تسکین پیدا می کند، ادامه دادند: این داغ هم برای نیروهای مسلح خصوصا نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین برای خانواده های عزیزشان بسیار سنگین است اما آنچه که این داغ را تسکین و تسلی می دهد وقوع این شهادت در ماه مبارک رمضان و ایام نزدیک به شهادت امیرالمومنین(ع) و لیالی قدر آنهم در راه اقتدار نظام اسلامی و بر افراشتن پرچم نظام اسلامی در دنیاست.

ایشان تاکید کردند: این شهدای عزیز به آرزوی خودشان که ادای دین به نظام اسلامی بود رسیدند؛ مهم این است که ما و شما و سایر نیروهای مبارز در خط دفاع از اسلام و انقلاب و ولایت، در این مسیر عزممان تقویت شود و با هدفگذاری صحیح که اعتلای نظام اسلامی و برافراشتن پرچم اسلام و انقلاب در همه‌ی گیتی و عرصه‌هاست گام برداریم.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه ضمن تبیین و تشریح مسئله هجرت به سوی خدا، عنوان کردند: شهدا مزد ویژه ای میگیرند اما هر کسی که در مسیر خدا قدم بردارد و در مسیر هجرت و جهاد قرار بگیرد بهره و پاداشش با خداوند متعال است و به مقامی نائل می‌گردد که دیگر نعمت های آخرتی برای او کفایت نمی‌کند بلکه پاداش او خود خداست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به بیان مصادیق فراوان هجرت پرداختند و افزودند: در مسیر هجرت، هدف رسیدن به قرب پرودگار متعال مبدا آفرینش است، از مصادیق هجرت الی الله که باید همه‌ی ما از آن بهره مند باشیم، توفیق مهاجرت انسان از خود و نفس خود به سمت خداست؛ مبادا انسانی که در مسیر هجرت به سوی خدا و مسیر دفاع از اسلام و نظام اسلامی است مشغول به نفسانیات و شهوات و تعلقات دنیایی شود که در اینصورت آن هجرت، هجرت الی الله نیست.

ایشان تاکید کردند: اگر انسان بخواهد از این پاداش عظیم شهادت و مهاجرین الی الله بهره مند شود باید از خود و نفس خود بگذرد و هدفش خدا و اعتلای نظام اسلامی، حمایت از محرومین، دفاع از مظلومین، و دفاع از معیارها و ارزش ها و آرمانهای الهی باشد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای هجرت از خود و این شب های عزیز، لیالی قدر بهترین زمان برای بریدن از خود و متصل شدن به عالم ملکوت و معناست و اگر از خودمان هجرت نکنیم نمی توانیم به فوز الهی نائل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: امروزه خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم که درکشور ما همه‌ی نیروی های مسلح و نظامی و انتظامی و بخش عظیمی از مردم ما در مسیر جهاد در راه خدا و هجرت به سوی خدا هستند و در همه‌ی لحظات زندگی شان در مسیر اعتلای اسلام و برافراشته شدن پرچم اسلام و منکوب شدن ظلم و ظالمین و مستکبرین قدم بر میدارند.

ایشان در پایان با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی مسیر پر پیچ و خمِ سخت و بسیار روشنی را تا به امروز در طول چهل ویک سال که از انقلاب گذشته است سپری کرده ایم، خاطر نشان کردند: روزهای روشن و بسیار مهمی در پیش روی امت اسلام است و ما قطعا پیروز میدان مبارزه حق علیه باطل هستیم.