به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه با تشکر از نمازگزاران روزه دار، روز قدس را نماد مبارزه با ظلم و استکبار برشمرد و تصریح کرد: روز قدس و فریادهای ضد اسکباری آن نماد دفاع از مظلومان جهان است و به فرمایش رهبری محدود به فلسطین نیست.
وی این حرکت عظیم در سراسر جهان را نماد تقوا ، جهاد ، مقاومت و دفاع از مظلومان است برشمرد و تاکید کرد: نباید این جهاد در راه خدا ترک شود، تا ظلم و باطل وجود دارد انسان مومن نباید مبارزه و جهاد را ترک کند.
خطیب جمعه انزلی در ادامه افزود: جهاد و دفاع محدود به منطقه، شهر و کشور نبوده و تعطیل بردار نیست. حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین جهاد مالی را نیز دیگر جهاد پر ثواب در راه خدا برشمرد و تاکید کرد:  امروزه می توان با برپا داشتن این جهاد و کمک های مالی نیز یاری رسان مردم مظلوم و غریب یمن بود.
جهاد زبانی دیگر جهادی بود که وی به آن اشاره و اظهار کرد: در این زمان که نباید از هیچ جهادی چشم پوشید جهاد زبانی با هدف بصیرت افزایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، باید دوست و دشمن اسلام به مردم معرفی و برای آنان تبیین شود.
امام جمعه بندرانزلی در ادامه جهاد زبانی در فضای مجازی را نیز بسیار تاثیر گذار برشمرد و خاطر نشان کرد: باید این جهاد در فضای مجازی مورد توجه همگان و به ویژه جوانان و تاثیر گذاران قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین فریاد شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و آل سعود را نیز با اهمیت دانست و تاکید کرد: عده ای در تلاش اند که با یک برنامه ریزی دقیق این شعارها را حذف کنند و مرتبا از بی فایده بودن و بی اثر بودن آن سخن می گویند، هرگز، هرگز این گونه نیست، طلب مرگ کردن برای دشمن خود جهاد بوده و ثواب فراوان دارد.
وی افزود: همین مرگ بر گفتن ها بر صدام و شاه بود که بالاخره باعث نابودی آنان شد، تحمل این شعار ها برای امثال آمریکا و اسرائیل و آل سعود سخت است و به همین دلیل به وسیله عواملشان در داخل کشور به دنبال حذف چنین شعارهایی هستند.

خطیب جمعه انزلی در ادامه گفت: کوتاه آمدیم که اکنون به نقض آشکار جسم و روح برجام اکتفا نکرده اند و باز تحریک میکنند و حتی فشار آوردند که نماد انرژی هسته ای باید از اسکناس هایتان پاک شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود به تغییر نگرش برخی ها نیز اشاره کرد و گفت : امروزه کسانی از حذف شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سخن می گویند که خود زمانی به همت همین شعار های مردم به سمت و جایگاه رسیدند و حالا روحیه انقلابی را فراموش کرده اند و می گویند شعار از شعور بهتر است، باید به اینها گفت شعارهای ما مبتنی بر شعور و استدالال است.

وی افزود: شاید ما اگر از این تریبون بگوییم خیلی ها خوششان نیاید، شما مردم خود بروید و ببینید و بررسی کنید که واقعا چقدر از مسئولان ما روحیه استکبار ستیزی دارند و عزمشان در این خصوص جزم است؟ خیلی کم داریم امثال شهید بهشتی را که فریاد میزد ای آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

خطیب جمعه انزلی در ادامه با اشاره به اینکه عده ای نه تنها حاضر نیستند خود چنین شعارهایی بدهند بلکه حتی حاضر نیستند که این شعارها را بشنوند تصریح کرد: این ها همان کسانی اند که رهبری فرمود دلشان می لرزد، ای کسانی که دلتان می لرزد ببینید که اسلام و نظام اسلامی مقتدر است، اگر برای مقابله و انتقام نمی آید بدان معنا نیست که نمی تواند بلکه اگر لازم باشد به فرمان رهبری مقتدرانه ورود می کند و از هیچ کسی ترسی ندارد و سیلی محکمی خواهد زد.

وی همچنین خطاب به طالبان مذاکره نیز گفت: از مذاکره ی بی نتیجه ی ۶۰ ساله ی فلسطین با اسرائیل درس بگیرید، نوک تمام پیکان ها باید به سمت اسرائیل باشد و این پیام انقلاب و رهبر انقلاب است که فرمودند نابودی اسرائیل نزدیک است.

وی در پایان به نماز عید سعید فطر نیز اشاره و تاکید کرد: باید در روز عید فطر نماز پر شکوهی داشته باشیم، نماز این روز، نماد شکوه و عظمت ملت مسلمان است و هر چه پر شکوه تر باشد دشمن شکن تر است.

برای دیدن عکس ها روی آن کلیک و از صفحه دوم هم دیدن کنید