به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، در سالروز آزاد سازی خرمشهر مزارز شهدای انزلی صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، خانواده های معظم شهدا، مسئولین و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان گلباران شد.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام شمس الدین در این مراسم ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک پدیده الهی و مقدمه ای برای تحقق وعده ی قطعی الهی مبنی بر استقرار حکوت صالحان در عصر حاضر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در انقلاب اسلامی ورق های زرینی رقم خورده که هر یک از آنها مایه قوت برای نیروهای مومن و نشان دهنده تحقق وعده های الهی است.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با تاکید بر اینکه انسانها هر چقدر هم که توانمند باشند، تا قدرت و نصرت الهی امدادگر آنها نباشد نمی توانند در عرصه های مختلف موفق شوند، تصریح کرد: نصرت الهی همه ی معادلات مادی را بی اثر میکند و دفاع مقدس یکی از مظاهر بروز این آرمانها و ارزش های دینی است.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه در دوره دفاع مقدس، جمهوری اسلامی با اینکه در اولین سالهای استقرارش بود توانست در برابر توطئه و تجاوز مستکبران و قدرت های جهانی قرار بگیرد، گفت: جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس توانست علی رقم خسارت ها، شهادت ها و آسیب هایی که به کشور و نیرو های مختلف وارد شد، سرافراز و پیروز میدان شود.

وی با بیان اینکه این ملت توانست برای خدا، قیام و مبارزه کند و در مقابل مسکتبرین و دشمنان بایستد، تاکید کرد: فتح خرمشهر در سوم خرداد با توجه به شرایط کشور، با محاسبات و معادلات مادی دشمنان و مستکبران مطابقت نداشت و لذا پس از فتح تاریخی و غرور آفرین خرمشهر، امام جمله تاریخی “خرمشهر را خدا آزاد کرد” را فرمودند.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: فتح خرمشهر یک درس برای همه ی ما و کسانی است که در مسیر حق علیه باطل ایستاده اند؛ اگر ایستادگی و مقاومت کنیم، سختی ها را به جان بخریم و تحمل کنیم، وعده الهی پیروزی است.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه در عرصه های مختلف هم این مسئله را آزمودیم و نیازمند آن در ادامه مسیر پیش رو هستیم، بیان کرد: در همه عرصه ها نیازمند اخلاص، ایثار و از خودگذشتگی چون زمان دفاع مقدس هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به زودی امت اسلام و خط مقاومت در همه ی زمینه های نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بر دشمنان غلبه پیدا خواهد کرد و آن وعده قطعی الهی که استقرار حکومت حضرت ولی عصر (عج) است محقق می شود و امیدواریم توفیق خدمت گذاری در رکاب آن حضرت را پیدا کنیم.