به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق ایران عقیده در جایگاه امام جمعه موقت شهرستان در خطبه های این هفته به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و تصریح کرد: هاشمی از شخصیت هایی بسیار تاثیر گذار در درشکل گیری و تداوم و حرکت انقلاب اسلامی بود.
وی با بیان اینکه ایشان از یاران و شاگردان نزدیک امام بودند گفت: این یار و یاور امام خیلی از گرفتاری ها را در زمان پیش از طاغوت به جان خرید .

 
امام جمعه موقت بندرانزلی همچنین با اشاره به سیل جمعیت حاضر در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد : این سیل جمعیت ، شایعات و دسیسه های دشمن برای دو قطبی کردن و فتنه را خنثی کرد.

 
حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده در ادامه ایت الله هاشمی رفسجانی را از پیشروان انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: ایشان از اولین کسانی بودند که حکم عضویت در شورای انقلاب را گرفتند و با وجود این اتفاقات از همان ابتدای انقلاب مورد هجمه بودند.

 
*مقایسه آیت الله هاشمی با امیر کبیر مقایسه درستی نیست

*سخنرانان در مراسم آیت الله هاشمی باید وحدت نظام اسلامی را حفظ و از دوقطبی شدن پرهیز کنند

 
وی با بیان اینکه امروزه برخی ها می خواهند هاشمی را برای خود مصادره کنند افزود: تعبیر و مقایسه وی با امیر کبیر مقایسه درستی نیست ، هاشمی از منظر دین و اعتقادات دینی درمقابل طاغوت ایستاد و این درحالی است که امیرکبیر نگاهش نگاه دین و حوزه دینی نبود.

 
امام جمعه موقت بندرانزلی همچنین به دولت مرحوم بازرگان در اوایل انقلاب نیز اشاره و خاطر نشان کرد : مرحوم بازرگان وقتی دولت را دردست گرفت ، دین را فقط در حوزه فردی می دانست ولی امام اعتقاد داشتند دین درحوزه اجتماع است .

 
حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده به سخنرانی های برخی ها در مراسم های بزرگداشت ارتحال ایشان نیز اشاره و تاکید کرد : خناسان دلشان برای این نظام نمی سوزد و به دنبال سو استفاده هستند فلذا کسانی که در مجالس عزاداری آیت الله هاشمی صحبت می کنند باید وحدت نظام اسلامی را حفظ و از دو قطبی شدن آن پرهیز کنند.

 
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم به مناسب ۱۹ دی نیز اشاره و و افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار وظیفه اصلی مسولین را تقویت عناصر اصلی نطام ، تقویت قدرت علمی کشور و توجه به اقتصاد مقاومتی برشمردند

 
*اقتصاد مقاومتی یکی از عوامل اقتدار نظام اسلامی است / بد عهدی های امریکا در برجام همچنان ادامه دارد

 
امام جمعه موقت بندرانزلی اظهار کرد : اگر نظام اسلامی از داخل قوی شود و اقتصاد متکی به درون داشته باشد با هر تشر دشمنان به چالش کشیده نمی شود و این یکی از عوامل اقتدار نظام اسلامی بوده و از راه های دستیابی به اقتصاد مقاومتی تکیه برتوانایی جوانان و دانشمندان داخلی برای برون رفت از مشکلات است.

 
حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده در ادامه یاد آور شد : به گفته رهبری دشمن اصلی نظام امریکا و انگلیس بوده و گاهی با حمله به سپاه، بسیج و یا قوه قضاییه به دنبال اهداف شوم خود است و متاسفانه برخی ها در داخل نیز به این حرف و تهمت ها دامن می زنند .

 
وی همچنین به سالروز انتصاب رهبری به امات جمعه تهران درسال ۵۸ با حکم امام نیز اشاره و تصریح کرد: این حکم تا به امروز ادامه دارد و همان زمان نیز برخی ها که حب دنیا را در دل داشتند با این امر مخالف بودند و جوان بودن رهبر معظم انقلاب را بهانه قرار داده و با امام مخالفت می کردند.

 

 

بد عهدی ها در برجام دیگر موضوعی بود که امام جمعه موقت بندرانزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان به آن اشاره و تاکید کرد : در برجام دشمن امتیازاتی را گرفت ولی باز هم در انجام تعهدات خود کارشناسی می کند و حتی وزیر خارجه امریکا به دولت اینده این کشور توصیه می کند بر ایران سخت تر بگیرید

 
حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده به اذعان اشخاصی که درمذاکرات بودند نیز اشاره کرد و افزود: بد عهدی های امریکا دربرجام همچنان ادامه دارد و هنوز نیز تحریم های بانکی برداشته نشده است

 
*نباید عده ای در داخل خیانت های امریکا را توجیه کنند
وی در پایان در تاکید کرد : وقتی خودشان به بد عهدی هایشان اذعان دارند نباید عده ای در داخل خیانت های امریکا را توجیه کنند و تحریم ها را به شکل دیگری مطرح کرد هر چند اگر سخن رهبری و نظر رهبری و موضع گیری های ایشان نصب العین می شد شاید خیلی از این مشکلات امروز را کمتر داشتیم.

 

گفتنی است در پیش از خطبه های این هفته شهرستان مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به ذکر مصیبت پرداختند.