به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین صبح امروز در مراسم یادبود مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی در دادگستری کل استان گیلان اظهار داشت: “آیت‌الله هاشمی شاهرودی” عالمی مجاهد و خدمتگزاری صدیق برای جمهوری اسلامی بودند.
 
امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه نظام هستی محلی برای آزمایش و امتحان تمام انسان‌ها است عنوان داشت: انسان‌ها در دنیا همواره مورد آزمایشات الهی قرار می‌گیرند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اعلام اینکه خداوند متعال در جهان هستی به برخی از انسان‌ها عنایات ویژه‌ای می‌کند ابراز داشت: عوامل فراوانی وجود دارد که سبب می‌شود تا انسان از عنایات ویژه پروردگار متعال بهره‌مند شود.
 
ایشان با اعلام اینکه براساس روایات بیان شده از سوی معصومان، اگر خداوند بخواهد فردی را مورد توجه ویژه خود قرار دهد، او را در دین فقیه می‌کند گفت: اینکه انسان بتواند به مقام دین شناسی برسد از عنایات ویژه خداوند است.
 
امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه انسان‌ها نباید دین خود را از افراد بگیرند خاطرنشان کرد: در طول تاریخ اسلام و انقلاب افراد بسیاری بودند که با وجود سوابق و خدمات زیاد، از راه صحیح خارج شدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر اینکه انسان فقیه کسی است که حدود دین را رعایت کند تصریح کرد: اگر کسی حدود الهی را بشناسد و به آن باور پیدا کند اجازه نمی‌دهد که مرز دین در جامعه شکسته شود.
 
ایشان با بیان اینکه اگر کسی حدود دین را رعایت کند دیگر دین خود را فدای دنیایش نمی‌کند ابراز داشت: مسئولان جمهوری اسلامی باید اسلام را بشناسند و تمامی اقدامات خود را براساس حدود اسلام برنامه‌ریزی کنند.
 
امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه براساس روایت معصومان، انسان فقیه کسی است که مردم را از رحمت پروردگار مایوس نمی‌کند افزود: آن چیزی که می‌تواند انسان را از مشکلات و سختی‌ها نجات دهد، اعتماد و توکل به خداوند متعال است‌.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به اینکه اگر تاریخ را بررسی کنیم می‌بینیم که عالمان دینی و اولیا الهی هموار با مشکلات فراوانی مواجه بوند افزود: امروز شاهد هستیم که مقام معظم رهبری با وجود تمامی مشکلات موجود در کشور و جهان، کشتی انقلاب را با آرامش مدیریت می‌کنند و این نشان از توکل و اعتماد به خدا دارد.
 
ایشان با اعلام اینکه “آیت‌الله هاشمی شاهرودی” با وجود مسئولیت‌های خطیری که داشتند همواره با روی گشاده با افراد مواجه می‌شدند گفت: ایمان به خداوند متعال سبب میشد تا ایشان هم خودش آرامش داشته باشد و هم این آرامش را به دیگران منتقل کند.
 
امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه شخصیت “آیت‌الله هاشمی شاهرودی” محدود به ایران و عراق نبود اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که بسیاری از مسلمانان جهان در فقدان این شاگرد بزرگوار “مرحوم آیت‌الله صدر” عزادار هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اعلام اینکه براساس گفته اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظرات “مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی” راهگشای بسیاری از امور بود افزود: خلاء وجود این عالم مجاهد جبران ناپذیر است.
 
انتهای پیام/