به گزارش  www.seyedshamsoddin.ir، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهیدان همراهش بویژه سردار شهید ابومهدی المهندس با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، فرمانده محترم سپاه ناحیه انزلی، فرمانده محترم انتظامی شهرستان، ریاست محترم اداره تبلیغات اسلامی و کسبه و بازاریان محترم توسط اتاق اصناف شهرستان در مسجد جامع بندرانزلی برگزار شد.

امام جمعه بندرانزلی در این مراسم با بیان اینکه شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی عزیز واجد ویژگی‌های برجسته و بسیار مهم بودند، اظهار کردند: پیش از پیروزی انقلاب و در طول این چهل سال در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف شهدای زیادی با درجات گوناگونی تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم اما ویژگی‌های سردار سلیمانی سبب گشت پس از شهادت ایشان حرکتی عظیم ایجاد و قلوب خیل گسترده‌ای از مردم جریحه دار شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: دامنۀ تلاش، مجاهدت ها و خدمات سردار سلیمانی بسیار فراتر از سایر شهدا بود که چنین جوششی را در سراسر کشور ما، عراق، سوریه، لبنان، مناطق دیگر جهان اسلام و حتی در خود آمریکا که این جنایت به دست سردمداران وحشی شان رقم خورده ظهور و بروز پیدا کرد.

ایشان با بیان اینکه خاطرات حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس در ۱۶ جلد نگارش شده، خاطر نشان کردند: بسیاری از خاطرات و اتفاقاتی که برای این شهید عظیم الشان طی سالها مبارزه و مجاهدت مقابل دشمنان رویداده با این شهید به خاک سپرده شد و به سطح کتابت در نیامد؛ ویژگی‌های شهید سلیمانی با شهدای دیگر در خیلی از امور متفاوت می باشد، یک خصیصه که آن شهید بزرگوار را به این درجه رساند اطاعت و تسلیم محض خدا بودن است؛ بالا ترین و عالی ترین ویژگی‌ای که یک انسان در دنیا می تواند داشته باشد.

امام جمعه بندرانزلی عنوان کردند: حاج قاسم سلیمانی از روزی که انقلاب شد تا روزی که به شهادت رسید در خدمت اسلام، انقلاب، امام و رهبری بود و لحظه لحظه از زندگی شریفش در میادین خطر گذشت؛ آیا ما اینگونه بودیم؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اظهار اینکه سردار سلیمانی طی این چهل و یک سال پس از انقلاب با وجود ناسزاها یا درودها تغییر نکرد که این یک ویژگی مهم است، تاکید کردند: موج علاقه‌‌ی مردم نسبت به ایشان به حدی رسیده بود در زمان سخنرانی شان در هر جایی از پیش از ورود ایشان به محافل مردم ایشان را روی دستشان می آوردند و این موضوع سبب شده بود کمتر سخنرانی قبول کنند؛ اینگونه زیستن وارستگی می خواهد، ما با چنین اتفاقاتی رفتارمان عوض می شود، نزدیک انتخابات هستیم و دیده ایم که برخی برای کسب چند رای بیشتر دست به چه کارهایی که نمیزنند.

ایشان تاکید کردند: شب‌هایی که راحت خوابیدیم او در سنگرهای نبرد، نزدیک خطوط آتش دشمن از اسلام و انقلاب حفاظت می کرد؛ کسی می تواند بگوید درصدی مانند آن شهید برای اسلام و انقلاب تلاش کرده؟ خداوند متعال به عمل انسان در دنیا و آخرت پاداش می دهد و این ابراز علاقه‌ی انسانها در جوامع مختلف قطره‌ای از پاداش الهی در دنیاست و خدا می‌داند این شهداء در عالم برزخ و قیامت چه حکومتی دارند.

امام جمعه بندرانزلی یکی از آثار و برکات شهادت این عزیزان را ایجاد تحول در جامعه عنوان کردند و افزودند: همین مراسم تشییع و مجالس‌های یادبود این شهدای گرانقدر بسیاری جوانان جامعۀ ما که در معرض تهدید فرهنگ بیگانه بودند را در مسیر اسلام قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه اولین قدم برای نجات انسان از منظر قرآن کریم ایمان به خدا و قیامت است، اظهار داشتند: این دو اگر ضعیف باشد، انسان میلغزد، منحرف می شود و نمی تواند مسیر را پیش برود؛ چهل سال از انقلاب می گذرد و لغزش، انحراف و سقوط انسانهای مدعی را دیده‌ایم، حواسمان به قیامت باشد، اگر حقی را ناحق کردیم رایی را کم و زیاد کردیم تا در مسندی بنشینیم قیامت را چه می کنیم؟

ایشان با تاکید بر اینکه انسان مومن و معتقد به قیامت اهل جهاد و مبارزه است و میدان مبارزه را فقط جبهه های نظامی نمی داند بلکه این تنها قسمتی از جهاد است، بیان داشتند: دشمن به انقلاب اسلامی حمله همه جانبه کرده و اقتصاد، فرهنگ، سیاست وامنیت را مورد تعرض قرار داده و همه باید در این جبهه ها دفاع و مبارزه کنند؛ تجار و کسبه می توانند در جنگ نابرابر اقتصادی دشمن علیه ما قاسم سلیمانی باشند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی به سرداران جبهه اقتصادی نیاز دارد تا در کنار سرداران امنیت برای سرکوب دشمنان جهاد و مبارزه کنند، ادامه داد: دشمن امروز روی فشار اقتصادی مردم و جامعه سرمایه گذاری کرده و کسی می تواند در این شرایط سردار اقتصادی شود که حاضر باشد سود کمتر ببرد اما جامعه فشار نبیند و لازم است حرکت جهادی در عرصه اقتصاد سریع تر شود؛ این شهادت ها در کنار همه سختی ها، رنج ها و مصائب از دست دادن عزیزان، تحول آفرین می باشد ما هم می توانیم در هیمن مسیر قرار بگیریم و خداوند متعال باب بازگشت و اصلاح را برای همه‌ی انسانها باز گذاشته است.