به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی ضمن تبریک نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) و حلول سال جدید، اظهار داشتند: همانطور که در ابتدای سال از این نعمت بهره‌مند بودیم که تحول سال با ولادت حضرت مقارن بود، در پایان سال نیز همین ویژگی را داریم و لذا تعبیر بهار در بهار است؛ بهار طبیعت و بهار انسانیت و معنویت.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در روایات ما وجود نازنین حضرت ولی عصر(عج) به عنوان ربیع الانام؛ بهار برای انسان‌ها تعبیر شده و حیات حقیقی اینجاست، خاطر نشان کردند: همانطور که تحویل سال موجب حیات طبیعت و حیات زمین می‌شود ظهور و ولادت حضرت، زمین و تمام موجوداتی که در آن هست و اشرف آن‌ها یعنی انسان را زنده می‌کند و حیات انسان و همه موجوداتی که روی زمین هستند به عنایات حضرت بستگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با استناد به این عبارت یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا بَعْدَ مَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً، اظهار داشتند: این روایت به دو شکل ذکر شده یکی بَعْدَ مَا مُلِئَتْ که اگر این مولود مبارک مولودی است خداوند متعال بواسطه وجود او زمین را پر از عدل و قسط می‌کند بعد از اینکه زمین از فساد و ظلم و تباهی پر شد که یک معنای خاصی است و متاسفانه مستمسک بعضی افراد و جریان‌های وابسته و انحرافی در طول تاریخ بوده؛ انحراف این جریان در این است که معتقدند که اگر ما بخواهیم حضرت ظهور کند لازم است همه جای زمین پر از ظلم شود ولذا پیش از انقلاب این جریان فکری وابسته به بیگانگان و صهیونیست‌ها می‌گفتند باید کاری کنیم همه جای جهان را فساد فرا بگیرد.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: بعدها که دیدند جامعه این موضوع را که فساد در جامعه زیاد شود تا حضرت ظهور کند نمی‌پذیرد، گفتند با فساد نباید مبارزه کرد چراکه ظهور حضرت به تاخیر می‌افتد و بنا بر این تفکر اگر در یک جایی کورسویی از عدالت هم روی صفحه گیتی وجود داشته باشد مانع ظهور حضرت است و باید از بین برود.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: اما نقل معتبرتر چیست؟ کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً؛ همانطور که ظلم و جور در عالم گسترش پیدا کرده حضرت هم عدل را گسترش خواهد داد؛ در مقاطع مختلف تاریخ فرعونیان و طواغیت ظالم و اشرار آمده‌اند ظلم و جنایت کردند و الان هم در جای جای این دنیا ظلم و فساد و تباهی و جنگ و تضییع حقوق ملت‌ها و غارت منابع آن‌ها و کشت و کشتارها وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: با این معنا که معنای صحیح روایت است زمینه ظهور حضرت فراگیری فساد بر روی زمین نیست بلکه بلعکس باید برای ظهور حضرت تلاش کرد، با فساد و ظلم مبارزه کرد؛ تفکر آن جریان تفکر بنی اسرائیلی است، قرآن کریم راجع به بنی اسرائیل چه میفرماید؟ فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّکَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ؛ وقتی حضرت موسی به بنی اسرائیل فرمود وارد شهر شوید و وقتی وارد شدید شهر به تصرف شما در می‌آید گفتند ما حال جنگ کردن نداریم ما بیرون شهر مینشینم تو خدای خودت برو داخل شهر دشمن را از بین ببر تا ما وارد شویم! این تفکر اگر راست بگوید نشتسته تا دنیا پر از ظلم و جور شود و امام زمان(عج) بیاید ظلم و جور را از بین ببرد تا راحت شویم.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: اسلام ناب محمدی اینگونه نیست؛ مسلمانان در زمان پیامبر اکرم(ص) برعکس این تفکر بنی اسرائیلی می‌گفتند ما پیش مرگ پیامبر می‌شویم، ما می‌رویم با دشمن مبارزه می‌کنیم و این تفکر ناب اهل بیت(ع) و انقلاب است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه ما منتظر حضرت هستیم برای گسترش عدل و قسط و باید برای ظهور حضرت زمینه سازی کنیم، تصریح کردند: بر اساس معارف دینی و توصیه‌ها و فرمایش حضرت، مبنای تفکری‌مان این است که نه ظلم کن نه زیر بارظلم برو؛ نه اینکه بنشینم ظلم شود بعد استغاثه کنیم! استغاثه خوب است اما کار و تلاش و زمینه سازی عملی برای ظهور حضرت لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: اساساً نظام اسلامی برای همین اصل و اجرا و تحقق همین ایده و فکر ایجاد و مستقر شد و امت‌های مسلمان در کشورهای دیگر از ما الگو برداری کردند و این حرکت عظیم پدید آمده تا زمینه‌سازی برای ظهور محقق شود.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: باید مسلمان‌ها و امت اسلام هر روز برای مبارزه با ظلم و دفاع از خود و مسلمانان و محرومین و مظلومین عالم قوی‌تر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی به فضل پرودگار متعال علیرغم همه‌ی کارشکنی‌های داخلی و خارجی و جریانات سیاسی که با تفکر اول یعنی همان تفکر بنی اسرائیلی بیشتر مانوس بودند و مسیر خودشان را ادامه می‌دهند و پیش می‌روند، روز به روز برای قوی‌تر شدن و زمینه‌سازی ظهور تلاش و پیشرفت می‌کند.

خطیب جمعه بندرانزلی اضافه کردند: مقام معظم رهبری در رابطه با این مسئله و زمینه‌سازی ظهور حضرت می‌فرمایند ما باید خودمان را برای سربازی حضرت آماده کنیم؛ سربازی حضرت کار ساده‌ای نیست! اگر انسان بخواهد سرباز حقیقی باشد باید بگوییم مالک اشتر و اباذر.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در زمان ما رزمندگان عزیز و مبارزین و مجاهدین در سراسر جبهه اسلام و جبهه مقاومت همچون شهید حاج قاسم سلمانی و سرداران و مدافعین حرم و سلامت و… در این امتحان الگو شدند و نشان دادند که سربازی امام زمان(عج) به حرف زدن و دعا کردن و استغاثه کردن نیست، بلکه باید حرکت و تلاش کرد و در صحنه‌های مختلف حضور داشت آن‌هم به گونه‌ای که حضرت بپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه گاهی کسی ممکن است عمل و تلاش کند اما عملش عمل صحیح نباشد، تصریح کردند: لذا رهبری معظم انقلاب میفرمایند امام زمان(عج) سرباز میخواهد و سربازی برای امام زمان کار سختی است.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در راستای نیل این هدف و تحقق اهداف و برنامه‌های نظام مقدس اسلامی تا به امروز از پیچ و خم‌های مختلف تاریخ گذشته‌ایم، اضافه کردند: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند ما در یک پیچ حساس تاریخی هستیم، این یک پیچ تک بعدی نیست؛ این پیچ حساس تاریخی یک مقوله ذو ابعاد است همه مسائل داخلی، منطقه‌ای و خارجی و جنبه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… را در بر می‌گیرد.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: پیچ حساس تاریخی یعنی مقطعی که ما و امت اسلام از آن عبور می‌کنیم تا اسلام ناب به عنوان یک قدرت مطرح منطقه‌ای و بین المللی و اثرگذار در تاریخ بشریت پدید بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: در این مسیر در دولت گذشته رکودها و تعلل‌هایی چه در رابطه با قوی شدن کشور و چه در دفاع از مسلمانان و مظلومین که امروز که روز نیمه شعبان، روز جهانی مستضعفین است داشتیم که الحمدلله با روی کار آمدن دولت سیزدهم دارد جبران می‌شود.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: هفته گذشته ماهواره نور که همه مراحلش با توان داخلی ساخته و به فضا فرستاده شد و با موفقیت در مدار قرار گرفت که یکی از کارهای مهم و لازم برای کشور بود و در آینده آثار و نتایجش معلوم خواهد شد و یکی از عملکردهای آن این است که از حیث ارتباطات مخابراتی می‌توانیم مستقل شویم.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: امروز در امر ارتباطات سیار و فضای مجازی وابسته به بیگانگان هستیم ولذا هیچ فضای امنی برای ما وجود ندارد چراکه هر مکالمه‌ای را اول از همه آن‌ها می‌شوند! یکی از امکانات این ماهواره این است که کسی به مکالمات مردم ما دسترسی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به جنایت روزهای گذشته صهیونیست‌های خبیث در به شهادت رساندن دو تن از عزیزان سپاه پاسداران در سوریه اشاره و عنوان کردند: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که اگر کسی تعدی و شرارتی کرد و یا حتی تخیل تهاجم به نظام اسلامی را داشته باشد بداند پاسخ قاطع، کوبنده و سریع دریافت می‌کند.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: جمهوری اسلامی در شرایط خاصی قرار دارد هم از جهت این شرارتی که در سوریه علیه دو تن از پاسداران ما انجام دادند و هم در رابطه با مذاکرات برجام؛ در روند مذاکرات برجام تیم مذاکره کننده بر مبنای اصول و اهداف تعیین شده کار را پیش میبرد و موفقیت‌هایی هم حاصل شده اما باید مراقب باشند آنها نیرنگ و وسوسه و توطئه‌ای نداشته باشند و به تعهداتشان عمل کنند و حتماً باید راستی آزمایی شود و تعهد بدند که مجددا تحریم‌ها برنگردد و از برجام خارج نشوند؛ در این مسیر باز صهیونیست‌ها دارند اخلال می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: توطئه دیگری که صهیونیست‌ها در روزهای اخیر داشتند این بود که یک تیم تروریستی را فرستادند تا در فوردو و تاسیسات هسته‌ای ما مثل سابق خرابکاری داشته باشند که الحمدلله با هوشیاری نیروهای مجموعه اطلاعات سپاه و سربازان گمنام امام زمان(عج) این توطئه خنثی و آن تیم منهدم شد.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: با توجه به این توطئه‌ها و خباثت‌های صهیونیست‌ها در این روزها، لازم بود پاسخی به آن‌ها داده شود ولذا مرکز شرارت و توطئه رژیم صهیونیستی در اربیل مورد هدف موشک‌های بسیار دقیق و ویران‌کننده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی قرار گرفت و ضربه مهلکی به آنها وارد شد که البته میزان خسارت وارد شده به آن‌را مثل عین الاسد انکار کردند اما تصاویر و اخبار منتشره حاکی از شدت خسارت‌ وارد شده است.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: این اقدام جمهوری اسلامی از جهات مختلفی قابل بررسی است؛ ما می‌توانستیم پاسخ شهادت پاسدارانمان را از سوریه بدهیم اما از اینجا دادیم! چراکه این مرکز شرارت و جاسوسی و نفوذ رژیم صهیونیستی باید منهدم می‌گشت تا این شر از کنار مرزهای ما برداشته می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه گستردگی این عملیاتی که در اربیل انجام شد و حملات گسترده سایبری که به مراکز حساس رژیم صهیونستی وارد شده بسیار مهم است، تاکید کردند: موشک‌هایی که به مرکز شرارت رژیم صهیونیستی در اربیل زده شد، بسیار دقیق به هدف اصابت کرد که حتی موشک‌های پاتریوت آمریکا نتوانستند آن را رهگیری کنند؛ در حمله سایبری هم علیرغم همه اداعاهای ‌آن‌ها مراکز مهم و اثر گذارشان مورد هدف ما قرار گرفت.

خطیب جمعه بندرانزلی اضافه کردند: این حملات هم پیام دارد و هم عبرت؛ برای همه رزمندگان جبهه مقاومت که در جای جای کشورهای اسلامی، رژیم صهیونیستی را به ستوه آورده‌اند و به وحشت انداخته‌اند پیامی داشت و آن پیام این بود که محکم باشند و بدانند جمهوری اسلامی در ادامه مسیر، جهت رسیدن به اهدافی که برای امت اسلام ترسیم شده قوی، قاطع و هوشمند است.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: عبرت این حملات برای حکام مرتجع منطقه مثل عربستان صعودی آل سعود خبیث و جنایتکار است که با اعدام دسته جمعی جوانان مسلمان جنایت بسیار مهلک دیگری را هفته گذشته انجام داد و به پرونده سیاه جنایات خودش افزود، اگرچه هیچ برخوردی هم نمی‌شود اما به حدی این جنایت فجیع بود که سازمان ملل هم آن را محکوم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار داشتند: حکام مرتجع منطقه فکر می‌کنند می‌توانند با علنی کردن روابطتشان با رژیم صهیونیستی پشتوانه و قدرتی فراهم کنند اما بدانند آن کسی که به او متکی می‌شوند به تعبیر سید حسن نصرالله لانه اش از عنکبوت هم سست تر است!

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: کشور همسایه ما ترکیه هم رفتارهای بسیار نسنجیده‌ای را در طول سال‌های اخیر داشته باید حواسش جمع باشد؛ در روزهای گذشته رئیس رژیم جنایتکار صهیونیستی را دعوت کرده و رفتار مفلوکانه و مذبذبانه حکام کشورهای همسایه و منطقا که به هر دری میزنند تا خودشان را نگه دارند و زمینه‌ای برای ظهور و بروز و عرض اندام داشته باشند باید بدانند در کنار مرزهای جمهوری اسلامی کشوری بخواهد پای رژیم صهیونیستی را باز کند و آن‌جا را به مرکزی برای توطئه و شرارت علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت تبدیل کند قطعاً پاسخ محکمی دریافت خواهد کرد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در مسیر قوی شدن که دولت سیزدهم با همین شعار آمد و دارد کارهای بسیار خوبی انجام می‌دهد علیرغم همه سختی‌ها، توطئه‌ها و سنگ‌اندازی‌های داخلی و خارجی که انجام می‌شود افق روشنی را در پیش داریم که سال آینده آثارش بیشتر نمایان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه این قوی شدن باید در همه سطوح باشد و یکی از عرصه‌های آن مدیریت اجرایی کشور است، افزودند: روز گذشته تودیع و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان برگزار شد که از سرپرست قبلی بخاطر مدتی که اینجا بودند تشکر می‌کنم و برای برادر عزیز، انقلابی و ولایی جناب آقای پورخوش سعادت که مسئولیت فرمانداری را برعهده گرفتند آرزوی موفقیت می‌کنم و ان‌شاءالله در پیشبرد اهداف دولت سیزدهم موفق باشند؛ از شخص ریاست محترم جمهوری بابت دستوری که مبنی بر این جابه‌جایی در شهرستان دادند تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین از وزارت کشور و استاندار محترم که این خواسته مردم و نیروهای انقلابی و ارزشی شهرستان رسیدگی کردند.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: از همه عزیزان در شهرستان، جریانات سیاسی، گروه‌ها، جوانان و نخبگان می‌خواهم برای قوی شدن ایران و قوی شدن انزلی کمک کنند؛ شهرستان درحال حاضر در یکی از بهترین شرایط مدیریت هم از لحاظ دستگاه اجرایی، هم از لحاظ نمایندگی محترم مجلس و هم از لحاظ مسئولین محترم قضایی شهرستان قرار دارد که همگی در مسیر اصلاح امور شهرستان و مبارزه با فساد هستند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: به فرماندار عزیز عرض کردم شما فرماندار همه مردم هستید و درست است خواست نیروهای انقلاب حضور یک فرد انقلابی در راس مدیریت اجرایی شهرستان بود و این خواسته اجابت شد اما این شهر متعلق به همه است و همه باید برای پیشرفت انزلی کمک کنند تا مشکلات شهرستان در کنار تلاش‌های دولت و مسئولین محترم برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: علیرغم بعضی اخلال‌ها و تشویش اذهانی که در رسانه‌ها انجام می‌شود و منشا و دلایل آن را می‌دانیم و به زودی اصلاح خواهد شد ان‌شاءالله؛ مردم عزیزمان بدانند، فرماندار عزیز انقلابی که دارای علم لازم و تجربه کافی برای این کار هستند و هم از لحاظ روحیه جهادی و خاکی و مردمی بودن الحمدلله نسبت به مصادیق قبلی ممتاز هستند و تلاششان هم برای کمک به مردم و شهرستان است و در مسئولیت‌هایی که داشتند از گرفتار شدن در این مدیریتی که با اجزای زندگی مردم سر و کار دارد و معمولاً هم همه راضی نخواهند شد اما پذیرفته‌اند و آمده‌اند تا در این مقطع خدمتی به نظام اسلامی کنند؛ لذا همه باید برای رفع محرومیت‌ها، فسادها، کج‌روی‌ها و سوءمدیریت‌هایی که موجب عدم پیشرفت شهرستان شده، کمک کنند و همه تعلقات سیاسی و جناحی را کنار بگذارند و زیر پرچم ولایت و در مسیر خط اصیل انقلاب و امامین انقلاب برای رضای خدا و خدمت به مردم در کنار هم قرار بگیرند و این فرصت را مغتنم بشمارند.