به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سالروز اقامه ی اولین نماز جمعه بعد از انقلاب و سوره جمعه خاطر نشان کرد: یکی از بهترین پایگاه های یادگیری معارف دین همین نمازجمعه است.

 
وی با بیان اینکه روز جمعه از اعیاد مهم مسلمانان است که در برخی از روایات از آن به عنوان افضل الایام ، برترین روزها یاد شده است گفت:نمازجمعه ، از شیوه های زیبا و دلپذیر عبادت به شمار می رود که از سوی دین مبین اسلام به منظور تحقق آرمان های اجتماعی، تشریع گردیده است.

 
خطیب جمعه انزلی همچنین با تشکر از همه نهادهایی که با مجموعه ستاد نماز جمعه و مصلی همکاری می کنند از حضور و همیاری همه مردم ولایتمدار انزلی تقدیر و تشکر کرد.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه به دهه مبارک کرامت و اعیاد آن نیز اشاره و تصریح کرد: مردم ما در طول تاریخ عشق و ارادت خاصی نسبت به ائمه اطهار داشته و دارند که این مهم در دهه مبارک و اعیاد آن عینیت یافته و قابل رویت است ، همین ارادت ها است که توجه ائمه اطهار را نیز به این موضوع جلب کرده است.

 
وی همچنین افزود: کشور ما به عنوان مهد علم و معرفت و معارف دینی و دیانت شناخته می شود و همه ی اینها به برکت رهگذر و حضور امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است و وجود این دو عزیز به کشور ما آبرو بخشیده است.

 
“استقبال از کاروان خدام رضوی و پرچم پاک گنبد مطهر امام رضا (ع)” از دیگر موضوعاتی بود که خطیب جمعه انزلی به آن اشاره و تاکید کرد: مردم ضمن حضور چشم گیر در مراسم استقبال از این خدام عزیز در دوشنبه هفته جاری با حضور خود از زحمات این عزیزان قدرانی کنند.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با اشاره به روز دختر خاطر نشان کرد: باید در تمامی ابعاد خصوصا بعد تربیتی و دینی دختران توجه و اهتمام لازم انجام شود ، در این شهرستان ما دختران فعال و ورزشکار زیادی داریم مسئولان مربوطه با جدیت بیشتری به ورزش بانوان این شهرستان توجه کنند تا شرایط افتخار آفرینی آنان در میادین کشوری و جهانی محیا شود.

 
وی در بخشی دیگر از خطبه های این هفته نماز جمعه سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل ا… نوری و قیام مشروطه اشاره و تصریح کرد: باید تاریخ مشروطه برای ما درس اموز باشد ، باید تمامی اتفاقات آن مورد بررسی قرار گرفته و در شرایط کنونی به آن توجه شود ، باید این مهم مورد توجه باشد که چه شد که آن مشروطه به آن سرنوشت دچار شد؟ ما باید با مرور تاریخ بتوانیم راه خودمان را پیدا کنیم.

 
خطیب جمعه انزلی در ادامه با بیان اینکه هر روزه تحریم های جدیدی نسبت به ایران وضع می شود و بدعهدی های آمریکا نمایان شده است گفت : آمریکا باید دقیقا چه کاری کند که برخی ها قبول کنند که نه تنها روح برجام بلکه جسم آن نیز نقض شده است؟ آقایان بدانند نمی شود به گرگ تیز دندانی چون آمریکا اعتماد کرد.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به سخنان رهبری در خصوص بد عهدی آمریکا نیز تاکید کرد: تجربه را تجربه کردن کار خطایی بود که متاسفانه انجام شد ، نباید اتفاق می افتاد که افتاد فلذا باید ایران قاطعانه با این موضوع برخود کنند چون اگر مماشات کند قطعا خسارت بار خواهد بود.

 
وی همچنین گفت : شاید به گفته خودشان مادر تحریم ها را وضع کرده باشند اما مطمئن باشند چون گذشته باز هم تحریم هایشان بی اثر خواهد بود.

 
خطیب جمعه انزلی در ادامه اظهار کرد: آمریکا تحریم می کند و مجلس ما در تعطیلات تابستانه است ، شورای نظارت ، مجلس ما باید سریعا جلسه ی فوق العاده برگزار کند و نسبت به این موضوعات جواب قاطع بدهد. ما باید اقداماتی داشته باشیم که قاطع و بازدارنده باشد و جلو گستاخی ها را بگیرد.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اتحاد بین همه ی مسئولان و اتفاق نظرشان بر بدعهدی های آمریکا تاکید کرد: رهبری بارها نسبت به این موضوعات هشدار داده بودند و حالا که همه ی مسئولان به این نتیجه رسیده اند بهرتین فرصت برای گرفتن ضمانت های لازم است.

 
وی با بیان اینکه شرایط امروز سیاسی ایران در منطقه و جهان بسیار مناسب است نیز گفت : اقدامات اخیر سپاه ، پیروزی جریان مقاومت در عراق ، استقامت مردم در فلسطین ، شکست داعش ، اتحاد داخلی کشور ما همه و همه نشان دهنده اوضاع خوب ما در منطقه است ، مسئولان باید از این فرضت استفاده کرده و نباید بگذارند فرصت سوزی شود.