به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، نشست جمعی از معتمدین شهرستان با حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی پیرامون شرایط موجود و بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و مطالبات ایشان در رابطه با انتخابات و حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای برای ساختن ایران قوی از رهگذر مجلس قوی با حضور نمایندگان شایسته و کارآمد، برگزار شد.

امام جمعه بندرانزلی در این نشست با بیان اینکه مسئله اسلام، انقلاب، ولایت و رهبری ازجمله امور اصلی و اساسی است که نباید در هیچ زمانی با توجه به جایگاه نظام اسلامی و تلاش دشمنان برای ضربه زدن به آن از این اصول غفلت شود، تاکید کردند: همه وظیفه داریم از نظام اسلامی با استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فردی، اجتماعی، مادی و و معنوی حفاظت و پاسداری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف خصوصا در دیدار اخیر با مردم تبریز تاکید نمودند که ما باید در هر زمانی و در هر شرایطی نیازها و بایدها را به صورت واقع بینانه بشناسیم؛ گاهی اوقات آنچه الان هست و آنچه که باید باشد متفاوت است، نظام اسلامی چارچوب ها و اصولی دارد که باید حفظ شود لذا جامعه باید متوجه نیازهای زمان باشد و نباید از آنها غافل شود تا انحراف، لغزش یا زاویه ای پدیدار نشود.

ایشان تاکید کردند: مقام معظم رهبری مدظله العالی با توجه به جایگاه و اشرافی که نسبت به مسائل دارند، به فضل پرودگار متعال پیش از اینکه توطئه‌ی دشمن طراحی شود متوجه آن شده، هشدار و تذکر می‌دهند اما در نقطه‌ی مقابل عده‌ای تعابیری چون توهم توطئه نسبت به این هشدارها به کار می‌برند تا رهنمودهای ایشان را از میدان عمل و توجه مردم خارج کنند؛ لذا باید همیشه تصمیم صحیح و مناسب در هر مقطعی به تناسب زمان و نیازها بدور از سهل انگاری و ساده اندیشی و بدور از اغراض نفسانی و جریانی اتخاذ گردد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: حضور و اقدام به موقع و به هنگام و در لحظه همیشه مورد تاکید است و در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اهمیت این نکته را اینگونه تشریح کرده اند: تاثیر حضور به هنگام و در لحظه یک تاثیری است که خدای متعال به آن یک لطف و عنایت خاصی دارد، وقتی که کار را شما در لحظه نیاز انجام می‌دهید برکات آن کار بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب انتخابات را یکی از همین مقاطع که اقدام آگاهانه به موقع لازم دارد بیان فرموده اند و دو نکته مهم را مورد توجه قرار داده اند؛ اول این تعبیر که انتخابات مجلس یک جهاد عمومی است یعنی حضور در پای صندوق انتخابات باید به عنوان یک حرکت جهادی از طرف عموم مردم تلقی گردد و دومین نکته اینکه درست انجام دادن این کار(انتخاب اصلح) یک تاثیر تحول آفرینی در کسور به وجود می‌آورد.

ایشان ادامه دادند: رفع مشکلات کشور جز با ایجاد تحول انجام شدنی نیست؛ مقام معظم رهبری بیان فرمودند مجلس قوی یکی از مصادیق ایران قوی است و یکی از فراز هایی که مردم و خواص جامعه را به آن توجه می دهند این است که ایران قوی هم برای دشمن یاس آفرین است و هم می تواند توطئه دشمن را در نطفه خفه کند.

امام جمعه بندرانزلی با اظهار اینکه حضرت آقا نیاز امروز کشور را مجلسی که در مقابل توطئه دشمن با وضع قوانین لازم و هدایت دولت ها به سمت مطلوب بتواند کشور را مصونیت بخشد می‌دانند، تصریح کردند: مجلس قوی و معتبر آن مجلسی است که با آرا اکثریت قاطع مردم و انتخاب افراد قوی، کارآمد و واجد شرایط لازم(ایمان، شجاعت، وظیفه شناسی، پرانگیزه بودن و وفاداری به مردم و انقلاب و…) بوجود آمده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است؛ یعنی باید جامعه نسبت به حضور در انتخابات و پای صندوق آمدن دید تکلیفی و شرعی داشته باشد و لازمه ی تحقق این خواست و رهنمود رهبری که انتخابات جهاد عمومی است نیاز به حضور قوی و موثر معتمدین و گروه های مورد وثوق مردم جامعه است.

ایشان با تاکید بر اینکه در حال حاضر حضور معتمدین و نقش آفرینی آنها در جامعه بارز و برجسته نیست، تصریح کردند: نه تنها اکنون که انتخابات مجلس پیش رو است بلکه برای همیشه خلا حضور معتمدین موثق، آگاه و اثرگذار را در جامعه شاهدیم؛ در گذشته گروه هایی متشکل از روحانیون، معتمدین، دانشگاهیان و … در جامعه به عنوان معتمدین مردم مطرح بودند که الان شرایط جامعه به گونه ای شده که اینها کمتر محل رجوع مردم هستند.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: در برهه ای از زمان سلبریتی‌ها و ورزشکاران با طراحی های دشمنان و فضایی که در داخل ایجاد شد میدان دار شدند و نتیجه آن را دیدیم که یکی پولی به جیب زد و یکی رفت خارج و …؛ سلب اعتماد مردم از معتمدین به دلایل مختلف سبب شد تا به این افراد رجوع کنند اما اکنون به آنها هم اعتماد ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در رابطه با نقاط اتکا و اعتماد مردم در جامعه خلاء وجود دارد، عنوان کردند: اگر نتوانیم این خلاء را پر کنیم آسیب های فراوانی گریبان گیر خودمان و انقلاب می شود؛ دشمن دائما در صدد توطئه کردن است و اگر در جامعه این گروه‌های مرجع و مورد اعتماد مردم را نداشته باشیم توطئه دشمن کارگر می شود.

ایشان تاکید کردند: اگر این گروه ها را در جامعه بازآفرینی و تقویت کنیم و در صحنه حضور به موقع و به هنگام داشته باشیم قطعا انحراف و لغزشی در جامعه نخواهیم داشت که کشور و انقلاب را دچار مشکل کند.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: ضرورت بازآفرینی مرجعیت اجتماعی معتمدین در شهرستان بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و یکی از مسائل انتخابات است؛ در انتخابات پیش رو طبق فرمایش رهبری هر کسی که نفوذ کلام دارد باید افراد را دعوت به حضور پای صندوق های رای کند؛ ایران قوی که مجلس قوی میخواهد شرط اولش این حضور گسترده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه دشمن دائما در حال فعالیت و برنامه ریزی است تا این حضور گسترده مردم محقق نشود و ناکارآمدی ها و مشکلات مردم هم مزید بر علت است، خاطر نشان کردند: معتمدین شهرستان باید میدان دار باشند و مردم را تشویق و ترغیب کنند تا پای صندوق رای حضور پیدا کنند.

لازم به ذکر است در پایان نشست بیانیه‌‌ای با امضاء معتمدین حاضر در جلسه جهت تاکید بر حضور مردم قهرمان بندرانزلی در انتخابات دوم اسفند صادر گردید، که متن آن به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه جمعی از معتمدین شهرستان بندرانزلی

در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه‌ای مدظله العالی مبنی بر داشتن ایرانی قوی در تمامی عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و داشتن مجلسی قوی و به تبع آن دولتی قوی در عرصه‌های مختلف اجرایی نیازمند به حضور گسترده، حداکثری و جهادی آحاد ملت ایران در عرصه انتخابات بوده و همه خود را موظف به حضور در پای صندوق آرا در مرحله نخست (همگان را توصیه اکید) به حضور دانسته فلذا از مردم شریف و قهرمان شهرستان بندرانزلی دعوت می‌نماییم که همگان در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و مطالبات مقام معظم رهبری و شکوفایی هرچه بیشتر کشور در روز دوم اسفند ۱۳۹۸ پای صندوق رای حاضر شوند.