امام جمعه موقت بندرانزلی گفت : اشرافی گری در بین برخی مسئولان و سیاسیون بسیار خطرناک بوده و یک آسیب بزرگ است.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق ایران عقیده در نمازعبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص آسیب شناسی انقلاب اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی آن تاکید کرد: به فرمایش امام (ره) مبادا زمانی فرا برسد که سیاسیون و مسئولان ما به محرومین پشت کرده و در مقابل صاحبان قدرت و ثروت کرنش کنند.

وی همچنین افزود: یکی از آسیب های نظام اسلامی بحث اشرافی گری است، وقتی زندگی رهبر یک نظام اسلامی و نائب امام زمان (عج) در حد متسوط و حتی رو به پایین سطح جامعه است چرا دیگران هم این کار را نمی کنند؟ اشرافی گری در بین برخی مسئولان و سیاسیون بسیار خطرناک بوده و یک آسیب بزرگ است.

امام جمعه موقت انزلی با اشاره به عاقبت زبیر نیز تصریح کرد: زبیر تنها کسی بود که بعد از رحلت پیغمبر و ماجرای سقیفه تنها به دفاع از علی پرداخت و برای او شمشیر زد اما بعد از گذشت ۲۵ سال که خلافت به علی رسید او تنها بعد از گذشت ۳ ماه از اولین کسانی بود که بر علی هم شمشیر کشید و جمل راه به راه انداخت و این ها تنها به خاطر مال اندوزی ها و اشرافی گری های او در طول آن ۲۵ سال بود.

*عده ای با دست درازی به تالاب انزلی زندگی ساکنان اطراف آن را منحل کرده اند

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روز درختکاری در هفته جاری تاکید کرد: هر کسی صاحب پول و قدرت و نفوذی می شود خیلی زود به منابع طبیعی آسیب می زند، نمونه آن را می توانید در همین تالاب انزلی ببیند

وی همچنین گفت: به تالاب بین المللی انزلی که زیستگاه پرندگان است ، دست درازی می کنند و با تخریب آن زندگی ساکنین اطراف آن را نیز منحل کرده اند و این در حالی است که به فرمایش بزرگان قطع درختان و تعرض به محیط زیست حتی برای ساخت حوزه علمیه نیز روا نیست.

امام جمعه موقت انزلی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با مردم تبریز نیز تصریح کرد: عدالت خواهی و ظلم ستیزی اولین کارکرد انقلاب اسلامی بوده و است و پیشرفت در عرصه های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده اما در زمینه «عدالت» اقرار می کنیم که عقب مانده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده افزود: به فرمایش ایشان، دلسپردن به بیگانگان و آنکه دلباخته آمریکا بوده و قبله او استکبار است به درد این نظام نمی خورد ، این همان ارتجاع است و فساد ، ضعف عدالت و تبعیض از آسیب های نظام اسلامی است.

وی در پایان با تاکید بر داشتن اخلاص در کارها تصریح کرد: حفظ جهت گیری های انقلاب اسلامی باید حفظ شود، فهم درست از اسلام و شناخت اصل ولایت فقیه و رابطه امام و معموم از الزامات است، کار از روی اخلاص برای مردم و بدون منت گذاشتن برای آنان باید انجام شود.

*باید مسئولی که به جرم اختلاس دستگیر می شود را به مردم معرفی و رسوا کرد

امام جمعه موقت بندرانزلی به موضوع اختلاس ها نیز اشاره و تاکید کرد: وقتی مسئولی را به جرم اختلاس دستگیر می کنند این بسیار خطرناک است و باید برای عبرت ، آن را به مردم معرفی و رسوا کرد و حتی یک مورد آن هم زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده نا امن سازی جامعه اسلامی را از دیگر پروژه های دشمن برشمرد و خاطر نشان کرد: امنیت این کشور دشمن را ناراحت کرده است ، پروژه درست می کنند و کاری می کنند که مردم را معترض نشان داده و حتی اعراض های کوچک را هم بسط می دهند،نباید به راهی که دشمن کلید آن را زده ورود کرد.

وی در پایان افزود: در شبکه های مجازی تصویری از دختری ۱۶ ساله منتشر می شود که روسری خود را بر روی چوب می گذارد و وقتی او را می خواهیم و دلیل کارش را جویا می شویم می گوید به من گفتند این کار را بکن و من هدف از آن را نمی دانستم و حتی وقتی از آن نوجوان می پرسیم که چرا پرچم ایران را پایین کشیدی می گوید فردی در کنارم با تشویق و تعریف از من، من را به این کار مجاب کرد و من هم تحت آن شرایط این کار را انجام دادم.