به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار دلها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی که در سالن آمفی تئاتر این داشنگاه برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشتند: ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مقارن با دو سوگ بزرگ، یکی شهادت ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگری ارتحال جانسوز علامه آیت ا… مصباح یزدی(ره) است که می‌توان در یک جمله گفت این دو عزیز دو روی یک سکه انقلاب اسلامی بودند و هستند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در بعد علمی و اندیشه‌ای، وجود، بیانات و آثار علامه‌ مصباح یزدی آنچنان اثرگذار، روشنی‌بخش و تحول آفرین است که یک مصداق آن شهید حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: شهید سلیمانی دست پرورده انقلاب اسلامی و بعد میدانی و عملیاتی اندیشه‌های بلند امامین انقلاب است.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: علامه مصباح یزدی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هر دو برای جامعه ما بهترین الگو در عصر حاضر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با استناد به آیه شریفه مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا، اظهار داشتند: این آیه شریفه در رابطه با جنگ احزاب است بسیار مهم و قابل تامل است، در دو آیه قبل میفرماید لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ؛ وجود پیامبر اکرم(ص) برای همۀ شما الگو و سرمشق است.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به نوع رفتار و منش پیامبر اکرم(ص) در جنگ احزاب، بیان کردند: پیامبر(ص) در اوج سختی و هجمه همه جانبۀ همۀ مخالفین و تنگناهایی که وجود داشت با استقامت و اطمینان و توکل به خداوند متعال نه تنها در برابر دشمنان خم به ابرو نیاوردند بلکه به بهترین شکل و با درایتی الهی تدبیر و به اصحاب روحیه دادند و خودشان در کندن خندق همراهی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با استناد به آیه بعد وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا، ادامه دادند: زمانیکه مسلمانان اجتماع دشمنان را در جنگ احزاب علیه اسلام و نظام اسلامی و مدینه النبی دیدند تزلزلی درشان پدید نیامد و نگران نشدند و نترسیدند بلکه ایمانشان تقویت شد و به راهشان ایمان بیشتری پیدا کردند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه خط اسلام، انقلاب، مبارزه با استکبار در طول تاریخ اسلام خط روشنی است، تصریح کردند: اگر کسی دل در گرو اسلام و معارف اسلامی داشته باشد همینی می‌شود که در این آیات شریفه میفرماید؛ ملت ما در  انقلاب اسلامی، علیرغم اینکه تنگناهای فراوانی بر کشور ما توسط دشمنان و بعضی از اشخاص در داخل و بخش‌های مدیریتی و مسائل فکری و اندیشه‌ای و زیستی و معیشتی مردم تحمیل شد، هیچ تزلزلی در  آن‌ها بوجود نیامده است، چون مسیر روشن است و در مسیر رسیدن به چنین هدف متعالی سختی‌ها وجود دارد.

 حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: در انسان‌های مومن و انقلابی هیچ تزلزلی پدید نمی‌آید، اولین آن‌ها امام(ره) بود که نه تنها بعد از پیروزی انقلاب بلکه در طول دوران مبارزه سر سوزنی نسبت به راهش تزلزل و تردید پیدا نکرد.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: قرآن کریم در ایه شریفه می‌فرمایند ویژگی آن‌هایی که در جنگ احزاب همراه پیامبر اکرم(ص) بودند این بود که تردید پیدا نکردند و ایمانشان مستحکم تر شد؛ وقتی سختی‌ها را دیدند فهمیدند این همان مسیر درستی است که می‌رویم، مسیر اسلام و انقلاب که برای انقلابیون مسیر تن‌آسایی و رفاه‌طلبی نیست! رفاه و آسایش و امنیت برای مردم باید فراهم شود و شهداء عزیز سختی و رنج و گرسنگی و سرما و گرما کشیدند تا همین‌ها فراهم شود؛ راه اسلام و انقلاب همین است اگر دیدید سختی پدید می‌آید مطمئن باشید مسیر درست است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: هر کسی در جامعه اسلامی دل در گرو اسلام و انقلاب داشت و از تعلقات دنیایی و مادی‌شان گذشت، گوش به فرمان ولی شد، در عهد و ایمانشان استقامت داشت و ایستاد و وسط راه برنگشت و متزلزل نشد و وسوسه‌های دشمن درش اثر نگذاشت و لغزش‌گاه‌های زندگی و تاریخ در آن‌ها موثر واقع نشد می‌تواند در مسیر شهادت قرار بگیرد و به هدف برسد و می‌شود کسی که خداوند متعال دل‌های همۀ انسان‌ها را نه تنها در ایران بلکه در امت اسلام، نه تنها در امت اسلام بلکه در سراسر دنیا متوجه او می‌سازد.

 امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دشمنان با این جنایتشان و به شهادت رساندن سردار سلیمانی گور خودشان  کندند و دنیا آگاه شد، خاطرنشان کردند: اگر ما می‌خواستیم در امت اسلام چنین تبلیغی از شهید سلیمانی بکنیم و آثار و برکات و تلاش‌ها و مجاهدت‌های او و انقلاب اسلامی و خدماتی که نظام اسلامی به امت اسلام و بشریت کرده مگر می‌توانستیم اینگونه این کار را انجام بدهیم؟ شهادت سردار سلیمانی برای ما خسارت بزرگی بود اما این خون انقلاب و این نهضت را خیلی پیش برد و دشمن امروز خودش از این کاری که کرده پشیمان است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: این دستاورد بزرگ از شناختن راه، تبعیت از ولی و استقامت در راه پدید آمد، شهداء بر این عهد و پیمان‌ انقلاب و راه امام(ره) ایستادند؛ آنچه امروز جامعۀ ما خصوصاً جوانان ما باید بر آن مجتمع شوند و پای آن بایستند آن عهد امروز مفادی است که در بیانیۀ گام دوم انقلاب انقلاب تبیین شده است، اگر بخواهیم مسیر شهید عزیز سردار سلیمانی را ادامه بدهیم باید پای آنچه که ولی الهی جامعۀ ما برای امت اسلام با نگاهی ولایی و متصل به عالم ورای طبیعت که عنایات پرودگار متعال و حضرت ولی عصر(عج) است برای دهۀ پنجم انقلاب ترسیم فرموده بایستیم.