به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان ضمن تسلیت سالروز ضربت خوردن و ایام شهادت امیرالمومنین(ع)، با استناد به این فرمایش امیرالمومنین(ع)  أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی بِتَقْوَى اللَّهِ، وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ، وَ صَلَاحِ ذَاتِ بَیْنِکُمْ، اظهار داشتند: حضرت مثل این ایام که در بستر احتزار بعد از ضربتی که به فرق مبارکشان وارد شدند قرار گرفتند وصیت‌هایی داشتن که بسیار مهم است و علاوه بر اهمیتی که به طور کلی و عمومی دارد، نقشه، برنامه و دستور العمل برای انسان‌ها در بخش‌های مختلف است.

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: امیرالمومین(ع) در ابتدای این وصیت‌نامه فرزندانشان و همه خانواده‌شان و همه کسانی که در آینده می‌آیند و این وصیت حضرت را می‌خوانند توصیه‌هایی کرده است؛ اول تقوا، توصیه و امر به رعایت تقوای الهی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه دومین توصیه امیرالمومنین انضباط در امور و منظم بودن در کارها و برنامه‌ها در بعد فردی و اجتماعی است، تصریح کردند: بسیاری از آسیب‌ها و هدر رفت‌های امکانات و انرژی و استعداد‌های مختلف در افراد، خانواده‌ها و جامعه به خاطر بی‌نظمی است.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: سومین توصیه اصلاح ذات بین است، یعنی اگر بین دو نفر، دو گروه دو و یا مجموعه اختلافی وجود دارد ایجاد صلح و رفاقت کنید؛ گاهی اوقات اختلاف خانوادگی وجود دارد گاهی بین فرزندان و خانواده و گاهی هم در اجتماع؛ این سومین دستور امیرالمومنین(ع) در صدر توصیه‌ها قرار دارد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه امیرالمومنین(ع) هم در زمان خودشان مظلوم بودند و هم امروز مظلوم هستند و به تعبیری حضرت اول مظلوم عالم در طول تاریخ است، خاطرنشان کردند: امیرالمومنین(ع) بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) غریب بود امروز هم غریب است، منتهی غربت آن روز یک جور بود غربت امروز یک جور دیگر است.

حجت السلام والمسلمین شمس الدین افزودند: مظلومیت امیرالمومنین(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص) در غصب حق حضرت، هجوم به خانه امیرالمومنین(ع) و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همه مصائبی که بر حضرت وارد شد بود و بعد هم در طول سالهای متمادی حتی در سالهایی که بر حسب ظاهر حضرت خلافت را در دست گرفت، خط تحریف و تهمت‌زنی و شایعه‌پراکنی علیه امیرالمومین(ع) و اهل بیت(ع) به شدت گسترش داشت.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه علیرغم جایگاه، حقانیت و ولی الهی و ربانی بودن امیرالمومین(ع) این همه جفا به حضرت شد، اضافه کردند: غربت امیرالمومنین(ع) در همین قدرنشناسی‌هایی بود که در طول تاریخ به امیرالمومنین(ع) شد؛ اینکه شخصیتی مثل امیرالمومنین(ع) در بین مردم باشد و مردم را بخواند به این که سَلُونِی قَبْلَ‏ أَنْ‏ تَفْقِدُونِی یعنی چه؟ اینکه از من سوال کنید قبل از اینکه مرا از دست بدهید یعنی چه؟ اگر ما در آن زمان بودیم و حضرت همین را از ما میپرسید، ما چه می‌پرسیدیم؟ آن‌ها نتوانستند سوال کنند! یکی آن‌جا بلند شد و پرسید .

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: دل علی(ع) را خون کردند و کسی را نیافت که این اسرار و علوم الهی متراکم را که در سینه‌اش وجود داشت به او منتقل کند و چاه حفر می‌کرد و در دل چاه این مطالب را می‌گفت!

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: آثار، خطبه‌ها، نامه‌ها، حکمت‌ها و سیره امیرالمومنین(ع) که امروز در دست ماست همین سوال را از ما می‌کند سَلُونِی قَبْلَ‏ أَنْ‏ تَفْقِدُونِی؛ ما از راه و روش و سیره امیرالمومنین(ع) چه توشه‌ای برای زندگی‌مان گرفته‌ایم؟ این کتاب با عظمت نهج البلاغه چقدر در بین ما شیعیان غریب است؟

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه همه ما نسبت به امیرالمومنین(ع) کوتاهی و کم‌کاری کرده‌ایم، تاکید کردند: باید هم بخوانیم، هم آشنا شویم و هم عمل کنیم؛ راه و رسم زندگی این است که حضرت بیان کرده و باید در زندگی ما نمود پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در طول ۱۴ قرنی که از تاریخ اسلام سپری شده جز یک مقطع پنج ساله حکومت حضرت که بسیار کوتاه بود و با جنگ‌ها و توطئه‌ها و شرارت‌ها و گرفتاری‌های متعددی که برای حضرت سپری شد چیز دیگری برای اداره جامعه بر اساس تعالیم دینی و اسلام ناب نداریم، خاطرنشان کردند: همین پنج سال حکومت علوی است که در تاریخ می‌درخشد و جامع و کامل و الهی است اما متاسفانه از آن برای مدیریت جامعه و اداره نظام اسلامی بهره لازم را نمی‌بریم.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: امیرالمومنین(ع) در آن پنج سال حکومت در برابر شخص سیاسِ دغلکارِ جنایتکاری مثل معاویه قرار داشت که با همه ابزارها و ترفندها، تحریف و دروغ و تهمت و شایعه پراکنی و همه رفتارهای خبیثانه‌ و شرورانه‌ای که داشت به دنبال تصاحب قدرت برای بیرون کردن حضرت از دایره قدرت بود.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: پشت پرده این جریان شرک و نفاق، جریان صهیونیستی در طول تاریخ صحنه گردان بود و علیه اسلام، اهل بیت(ع) و جریان امامت و ولایت توطئه داشتند و ادامه پیدا کرد تا همین روزهایی که ضربت به فرق مبارک امیرالمومنین وارد شد و شامی ها گفتند مگر علی نماز میخواند؟ چه کرد معاویه؟ عده‌ای فهمیدند و عده‌ای هنوز هم در همان غفلت به سر میبرند و گرفتار بازی های سیاسی و فریبکارانه و دسیسه دشمنان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: آنچه امروز باید توجه کنیم این است که علیرغم همه توطئه‌هایی که در طول تاریخ علیه امیرالمومین(ع) شد، امروزه جهان و منطقه نه تنها امت اسلام بلکه فراتر از امت اسلام، انسان‌های آزادی‌خواه با گرایش به این تفکر علوی شرایطی پدید آوردند که در آستانه یک تحول بزرگ قرار داریم و آن تحول بزرگ عبارت از گسترش و اشتیاق عمومی همین تفکر و راه رسم علوی در دنیاست که دشمنان را نگران و هراسان کرده است.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: اگر می‌بینید دشمنان در این روزها و هفته‌های اخیر به شدت در تلاش هستند علیه امت اسلام توطئه و تفرقه ایجاد کنند و جنگ داخلی پدید بیاورند، اگر می‌بینید آن انسان جاهل کافر معاند قرآن کریم را آتش میزند، اگر می‌بینید در افغانستان بمب می‌گذارند جوان‌ها و نوجوان و افراد بیگناه شیعه را به شهادت میرسانند، اگر می‌بینید در حرم رضوی دو روحانی جهادی فعال خدمتگذار به مردم را به شهادت می‌رسانند، اگر می‌بینید در خود سرزمین‌های اشغالی این التهابات و تحرکات علیه رژیم صهیونیستی از داخل سرزمین های اشغالی اوج گرفته، اگر می‌بینید در افغانستان به سرکنسولگری جمهوری اسلامی حمله می‌کنند، اگر می‌بینید در عراق فرقه انحرافی به نام الصرخی ایجاد می‌شود و این توطئه را ایجاد می‌کنند، اگر می‌بینید در عراق و لبنان نمی‌گذارند دولت شکل بگیرد، همه و همه برای این است که فهمیده‌اند حرکت اصلی دنیا و منطقه به سوی این خط اصیل نورانی ولایت امیرالمومنین(ع) است و از این نگرانند و سراسیمه شده‌اند و در وحشت‌اند و لذا این تحرکات را انجام می دهند اما نمی‌دانند که به ضرر خودشان تمام می‌شود همانطور که در قرآن کریم می‌فرماید یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدِیهِمْ وَ أَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ؛ هم مومنین علیه آن‌ها مبارزه می‌کنند و هم خودشان با کارهایشان تیشه به ریشه خودشان می‌زنند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: علیرغم همه شرایطی که وجود دارد و توطئه‌ها و شرارت‌هایی که می‌شود شاید بتوانند این حرکت را به سمت این حکومت متعالی و فرهنگ انسان ساز و سعادت آفرین کند کنند اما نمی توانند متوقف کنند؛ این حرکت در دنیا ایجاد شده و اینها تاذی‌هایی است که نسبت به جریان انقلاب و جبهه مقاومت می‌کنند اما نمی‌توانند آن‌را متوقف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: باید حواس امت اسلام و کسانی که در جامعه ما و سایر بلاد اسلامی مسئولیت دارند باشد که امروز در زمین طراحی شده و نقشه دشمن حرکت نکنند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: در عین حال باید برای ادامه این مسیر و موفقیت‌آمیز بودن این حرکت و تسریع در پیروزی‌ها و شکست دشمنان به چند نکته توجه داشته باشیم، تصریح کردند: نکته اول اینکه علیرغم همه مشکلات داخلی و خارجی و تحریم‌ها و توطئه‌ها و شرارت‌ها و خباثت‌هایی که دشمنان انجام می‌دهند، آینده بسیار روشن و امیدوار کننده است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه نکته دیگر این است که در عین حال باید توجه داشته باشیم کار مهم همه بویژه کسانی که در این جهت وظیفه، توان و تریبون دارند جهاد تبیین است، خاطرنشان کردند: اگر در برابر تحریف‌ها، دروغ‌پراکنی‌ها و شایعه‌افکنی‌های جریان خبیث معاویه در برابر امیرالمومنین(ع) جهاد تبیین انجام می‌شد امت به آن غفلت نمی‌رسید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه تنها کسی که جهاد تبیین می‌کرد خود امیرالمومنین(ع) بود، تاکید کردند: امروز جهاد تبیین مهم است و اینکه مقام معظم رهبری این همه تاکید دارند برای اینکه بسیار کارساز است و بسیار می‌تواند در این موفقیت و پیروزی نقش آفرین باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه هدف این توطئه‌های دشمنان ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و ایرانی و افغانی است، متذکر شدند: مردم ما و امت اسلام هوشیارند اما باید مراقب بود و نباید از نقشه دشمن غفلت کرد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: نکته دیگر این است که باید در همه عرصه‌ها در مقابله با دشمنان و خط عناد و شرک و کفر در برابر اسلام و انقلاب و جبهه مقاومت، با همه توان و قوت در همه بخش‌ها و حوزه‌ها حضور پیدا کنیم؛ شرایط فعلی جامعه ما نیاز به مواسات، تواصی به حق و تواصی به صبر دارد و امروز در شرایط فعلی یکی از کارهایی که بسیار مهم که باید توجه داشته باشیم کوتاهی نکنیم، راهپیمایی روز قدس است که بعد از دو سال کرونای خبیث هوشمندی که مجالس و محافل و مراسمات دینی ما را فقط تعطیل میکرد باشکوه و حضور همه مردم برگزار می‌شود و این چیزی است که دشمن از آن هراس دارد، نه تنها در کشور ما وقتی در سراسر دنیا حتی در آمریکا مسلمانان، روز قدس راهپیمایی می‌کنند خیلی برای دشمن شکننده و یاس آور است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس یک جبهه و میدان برای مبارزه با دشمن است، افزودند: امروز شاید نتوانیم سلاح دست بگیریم و در فلسطین در کنار آن ملت مظلوم با رژیم صهیونیستی بجنگیم اما حضور در راهپیایی روز  قدس همین کار را می‌کند.

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه با بیان اینکه باید تلاش شود در کشور توسط همه بخش‌ها و افراد شعار سال محقق شود، خاطرنشان کردند: مقام معظم رهبری شعار امسال را برای بهره‌وری بیشتر، نتیجه‌بخش بودن تلاش‌ها در تولید و اقتصاد و اشتغال‌آفرین بودن تعیین فرمودند چراکه امروز نکته مهم در جامعه ما بحث تولید، افزایش بهره‌وری، دانش‌بنیان‌ شدن و اشتغال‌آفرین بودن است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دولت محترم طرح‌هایی را در کنار همه سختی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد تدارک دیده تا هم تولید افزایش پیدا کند و هم دست واسطه‌ها قطع شود و هم در بخش‌های مختلف کنترل بازار کنند، اضافه کردند: باتوجه به اینکه فصل کشاورزی است، در بحث کشت قراردادی آنچه معین کرده‌اند و وعده می‌دهند باید دقیق محقق شود؛ اگر درست محقق شود، برای کشاورزان فرصتی است که با فراغت‌بال کشت‌شان را انجام دهند بدون اینکه هزینه کنند، امکانات و بذر و کود در اختیارشان قرار بگیرد و بعد از برداشت هم مخیر هستند یا به دولت بفروشند یا خودشان بفروشند تا دست واسطه‌ها کوتاه شود و دلالی‌ها از بین برود و کشاورزی رونقی بگیرد و کشاورزان بتوانند از پس مخارجی که برای کشاورزی دارند بر بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن تبریک دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پاسداران عزیز و مردم مومن و انقلابی بخاطر این دوراندیشی و تدبیر بسیار الهی که امام(ره) در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اندیشیدند، اظهار داشتند: این مجموعه با برکت تاسیس شد و خدمات و اثر و نقش مهمی در صیانت از انقلاب، دفاع مقدس، محرومیت‌زدایی و همه کارهای دیگری که در مجموعه‌های سپاه و بسیج انجام می‌شود کانهو این مجموعه خودش یک دولت است.

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه پنجم اردیبهشت سالروز حمله شکست خورده و ناکام آمریکایی‌ها در طبس را یکی از مقاطع بسیار مهم و امدادهای غیبی الهی در انقلاب اسلامی عنوان کردند و افزودند: زمانی که رییس جمهور خائنی در این کشور در راس کار بود و آمریکایی‌ها طراحی کرده بودند تا حمله‌ای داشته باشند و گروگان‌های لانه جاسوسی را آزاد کنند، هیچ کدام از مسئولان جز خائنینی که پا دو آمریکایی‌ها بودند از آن نقشه‌های شوم خبر نداشتند، چه کسی خبر داشت؟ چه کسی در آن وقت شب آن بلا را سر آمریکایی‌هایی که داعیه ابرقدرتی را داشتند آورد که چنین خار و ذلیل و بدبخت شوند و علاوه بر آن شکست مفتضحانه جنازه‌های سوخته شده‌شان در برابر چشم تاریخ بماند؟ این‌ها همه از عنایت‌های پرودگار متعال به ملت مومن انقلابی ماست.