به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی با استناد به آیه ۱۹۴ سوره بقره فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَیْکُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ، اظهار کردند: در این آیه شریفه خداوند متعال ضمن امر و توصیه به رعایت تقوا یک دستور کلی برای جامعه اسلامی بیان می‌فرماید و آن اصل کلی این است که جامعه اسلامی خواهان صلح و آرامش برای خود و دیگران است اما اگر دشمنان تعدی و تجاوزی کردند شما هم به مثل همان پاسخ دهید و در عین حال تقوای الهی را رعایت کنید، تقوای الهی حتی در مواجهه با دشمن ملاک عمل است و می‌فرماید اگر شما اهل تقوا باشید خداوند متعال یار و مددکار شما در همه بخش‌ها بویژه در مواجهه با دشمنان است.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با استناد به آیه شریفه وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّه وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ، افزودند: در حال سپری کردن دو مناسبت بسیار مهم و به هم پیوسته ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم، این دو مجموعه بسیار ارزشمند و اقتدارآفرین و جنود الهی که از حصون محکم ملت و کشور و انقلاب هستند و همه عرصه‌های تلاششان حماسه آفرینی است و همیشه در صحنه‌های مواجهه با دشمن، سازندگی، محرومیت زدایی، کمک رسانی و امداد به مردم در سیل و زلزله و دیگر حوادث حاضرند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن تبریک عملیات بسیار اقتدار آفرین تنبیه متجاوز که توانست ضربات بسیار محکمی به رژیم جعلی صهیونیستی این ولید آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث وارد کند، خاطرنشان کردند: پس از این عملیات بسیار با عظمت و غرورآفرین توسط سپاه عزیزمان که با حمایت و همراهی نیروهای مسلح انجام شد تمام فضای مجازی و رسانه‌ای و تحلیل‌گرانِ دوست و دشمن در شگفتی و تعجب و تحیر هستند و حتی خود صهیونیست‌ها نمی‌دانند چه کنند! آیا پاسخ بدهند یا ندهند! سردرگریبان هستند و در شرایط بسیار سختی قرار دارند.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: در یکی از بررسی‌ها و برآوردها که نسبت به عظمت این عملیات شده در مقایسه با دو قدرت برتر امروز دنیا یعنی روسیه و چین، این عملیات نیم ساعته جمهوری اسلامی از ظرفیت روسیه و چین در بخش پهپادی و موشک‌های بالستیک بالاتر است.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه عملیات تنبیه متجاوز که انجام شد بخش کوچکی از توانمندی و عدوات جمهوری اسلامی را نشان داد، عنوان کردند: برخی می‌گفتند ما نیاز به موشک و توانمندی موشکی نداریم، امروز روز گفتگو در دنیاست! نیستند که ببینند در دنیا خصوصاً در این حدود ۸ ماه رژیم غاصب صهیونیستی چگونه جنایت می‌کند! می‌شد با گفتگو این حیوان درنده لاقید را مهار کرد؟! نمی‌دانیم آن‌های دیگری که می‌گفتند ما در برابر قدرت آمریکا چیزی نیستیم و اگر آمریکا انگشتش را روی یک شاسی فشار دهد کشور ما را نابود می‌کند در چه شرایطی هستند و آیا اصلا رو دارند در عرصه‌های سیاسی و دیپلماسی حضور پیدا کنند یا نه!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین مطرح کردند: هدف از این عملیات که تحت عنوان تعبیر تنبیه متجاوز انجام شد چه بود؟! هدف از انجام این عملیات دو نکته مهم بود، نکته اول اینکه یک سیلی بسیار سنگین بر دشمن نواخته شود بخاطر تجاوزها و تعهدی‌هایی که به خطوط قرمز جمهوری اسلامی داشت و آخری همین هدف قراردادن کنسولگری جمهوری اسلامی و نکته دوم اینکه قدرت بازدارندگی نظام اسلامی در دنیا و منطقه تثبیت شود.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مولفه‌های اقتدار یک کشور قدرت بازدارندگی آن کشور است، افزودند: اگر یک کشور مهم‌ترین سلاح‌ها را هم داشته باشد اما برای دشمنان نمایش ندهد و رزمایش نداشته باشد شاید برخی توهم حمله به آن کشور در ذهنشان وجود داشته باشد، لذا قدرت بازدارندگی بسیار مهم است و این قدرت باید همیشه تثبیت شده باشد و تزلزل در آن ایجاد نشود.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: این عملیات هر دو هدف را به بهترین وجه برای نظام اسلامی محقق کرد، هم یک سیلی به دشمن زده که هنوز خودش و اربابش در تحیر هستند و نمی‌دانند باید چه کار کنند و هم این قدرت بازدارندگی را تثبیت و به دشمن تفهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: در شبی که عملیات انجام شد تقریباً حدود ساعت چهار صبح تمام سیستم‌های پدافندی رژیم صهیونیستی از کار افتاده بود و بهترین زمان بود تا جمهوری اسلامی بیشترین موشک‌ها را به سمت رژیم غاصب صهیونیستی روانه کند و اهداف بیشتری را ویران کند اما جمهوری اسلامی عملیات را ادامه نداد چون به اهداف خود دست پیدا کرده بود.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: آمریکایی‌ها قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را خوب درک کردند و رژیم صهیونیستی را همراهی نکردند و به این رژیم غاصب گفتند پاسخ نده چون اگر پاسخ بدهی وضع بدتر خواهد شد و چیزی از اسرائیل باقی نخواهد ماند! البته ای کاش این‌ها را زودتر آمریکایی‌ها می‌فهمیدند، در همان ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ که با حادثه طبس مواجه شدند و آن افتضاح برایشان پدید آمد یا در بعضی عرصه‌های دیگر که این توانایی را در جمهوری اسلامی و ملت ایران دیدند باید باور می‌کردند و دست از توطئه و شرارت و عنادشان برمی‌داشتند اما از تاریخ عبرت نگرفتند و این عملیات چنان درسی به آن‌ها داد که اگر بخواهند به رژیم غاصب صهیونیستی کمک کنند تمام اهداف و منافعشان در منطقه و حتی در دور دست مورد هدف نظام اسلامی قرار خواهد گرفت.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: دومین نکته که باید به آن توجه شود این است که این عملیاتی که برای تنبیه متجاوز انجام شد از لحاظ حقوق بین‌المللی حق مشروع هر کشوری است که پاسخ تجاوز را باید با رعایت دو اصل ضرورت و تناسب بدهد و در این عملیات هر دو اصل مورد توجه قرار گرفت؛ اولاً قبل از انجام این عملیات در عرصه دیپلماسی تلاش وسیعی صورت گرفت تا حداقل مجامع بین‌المللی و شورای امنیت و دیگر مجموعه‌ها این اقدام تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی در هدف قرار دادن کنسولگری ما و به شهادت رساندن سرداران عزیزمان را محکوم کنند که حتی شورای امنیت همین کار را هم نکرد، وقتی دیپلماسی جواب نداد ما باید ورود به عرصه نظامی می‌کردیم و جمهوری اسلامی این کار را انجام داد و در عین حال اطلاع‌رسانی هم کرد؛ اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها بهتر از ما می‌دانستند که این عملیات چه زمانی انجام می‌شود و از قبل هماهنگ کردند و به گونه‌ای نبود که بگوییم رژیم غاصب صهیونیستی غافلگیر شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: جمهوری اسلامی ایران این عملیات را انجام داد چون ضرورت داشت و رژیم غاصب صهیونیستی پایبند به هیچ قانونی در دنیا نیست و در طول ۷۰ سال تجاوزگری خصوصاً در این ماه‌ها که در غزه اوج جنایت‌های خود را انجام می‌دهید نشان داده که به هیچ اصلی از اصول انسانی و بین‌المللی در دنیا پایبند نیست، لذا چنین رژیمی و حامیان و اربابانش را باید جور دیگری تفهیم کرد!

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: اصل تناسب هم در این بود که در عین حالیکه هم سیستم پدافندی از کار افتاده بود و هم دسترسی که به اماکن مختلف داشتیم اما فقط اهداف نظامی را مورد حمله قرار دادیم و مناطق مسکونی و درمانی و تجاری آن‌ها را نزدیم درحالیکه می‌توانستیم بزنیم و در چنین عملیات‌های گسترده موشکی و پهپادی تبعاتی که بر مناطق مسکونی می‌تواند داشته باشد اجتناب ناپذیر است‌.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: تعدی به نقاط غیرنظامی از اهداف نظام اسلامی نیست اگرچه صهیونیست‌ها و یهودی‌هایی که در سرزمین‌های اشغالی ساکن هستند همه نظامی و مسلح هستند، شهرک نشین‌هایشان با سلاح به جان و مال و خانه و نوامیس مسلمانان تعرض می‌کنند اما در عین‌حال نظام اسلامی با آن‌ها کاری نداشت و تنها مراکزی را که توطئه حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی از آن صورت گرفت را مورد هدف قرار داد و ضربه بسیار سنگین بود و حتی بعد از چند روز جرات ندارند خبرنگاران سراسر دنیا را آزاد بگذارند تا نقاطی که ما مورد حمله قرار دادیم را ببینند نه نقاطی که رژیم غاصب صهیونیستی می‌گوید، چاله می‌کند و خاکش را هم کنارش می‌ریزد می‌گوید موشک‌های ایران به اینجا اصابت کرده! این نشان می‌دهد مثل عملیات عین‌الاسد از صدر تا ذیل دچار ضربه مغزی شده‌اند و نمی‌دانند چگونه این شکست مفتضحانه را توجیه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: نظام اسلامی نشان داد که اگر قوانین بین‌المللی نتواند بازدانده باشد، از منافع و تمامیت ارضی و خطوط قرمز خود با قوت و قدرت دفاع خواهد کرد و پاسخ خواهد داد.

خطیب جمعه بندرانزلی شرایط داخلی و بین‌المللی رژیم غاصب صهیونیستی را بسیار بحرانی عنوان کردند و افزودند: از لحاظ داخلی اختلافات در بین سران سیاسی و حتی در کابینه دولت و ارتش و بقیه بخش‌های مدیریتی اوج گرفته و در سطح جامعه صهیونیستی ناکارآمدی، ناامیدی نسبت به آینده و ناامنی خصوصاً بعد از عملیات تنبیه متجاوز بوجود آمده که شرایط بسیار بحرانی برای آن‌ها فراهم کرده و مهاجرت معکوس از مهم‌ترین ضربات وارده بر این رژیم جعلی است چون این رژیم غاصب از خودش جمعیتی ندارد و نکته مهم اینجاست که صهیونیست‌ها چون مال آن سرزمین‌ نیستند نه از آنجا دفاع می‌کنند و نه پای این دفاع می‌ایستند.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: از شروع طوفان الاقصی مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی آغاز شده و بعد از این عملیات شدت پیدا کرده و حالا یک معضلی برای رژیم غاصب صهیونیستی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: در بعد بین‌المللی هم در جریان غزه نتوانست به هیچ‌کدام از اهداف خود دست پیدا کند، برای مقابله با حماس که این‌همه جنایت کردند و زن و کودک و بیمار را کشتند و بیمارستان‌ها را ویران کردند و حتی دیشب اعلام کردند که بانک جنینی که تعداد قابل توجهی جنین درحال باروری بود را صهیونیست‌ها نابود کردند اما به هیچکدام از اهدافش دست پیدا نکرد! نه توانست حماس را نابود کند! نه توانست اسرای خودش را آزاد کند! نه توانست غزه را اشغال کند! این یک بحران بزرگ برای یک رژیمی است که این‌همه ادعا داشت و اسمش بسیاری از کشورها را به عقب‌نشینی وادار می‌کرد.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: در عین‌حال بحران دیگر از حیث بین‌المللی و خارجی این است که امروز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی در دنیا در بین ملت‌ها و حتی سران بسیاری از کشورها، نه تنها مسلمانان در اوج خودش هست و همه با این جنایت‌ها مقابله و اعتراض می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی از درون احساس شکست دارد و نگرانی او و تحلیلگرانشان از این است که هراس دارند رژیم غاصب صهیونیستی ۸۰ سالگی خودش را نبیند که قطعاً اینطور خواهد بود؛ لذا این عملیات بسیار مهم و موفقیت‌آمیز بوده و دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای نظام اسلامی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان ضمن تشکر از فراجا بخاطر اجرای طرح نور در مقابله با کشف حجاب و بی‌حجابی که توسط همین آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ایجاد شده بود، خاطرنشان کردند: همچنین از دستگاه‌قضایی، ستاد امر به معروف، سپاه و بسیج که در کنار نیروی انتظامی در انجام این طرح بسیار مهم و لازم تلاش می‌کنند و حضور مردمی خوبی که بوده و هست و باید تداوم داشته باشد به سهم خودمان تشکر و حمایت می‌کنیم و به کسانی که حجاب را هنوز رعایت نمی‌کنند توصیه می‌کنیم قبل از اینکه مجریان این طرح بیایند و با آن‌ها برخورد کنند و تحویل مراجع قضایی شوند، مسئله حجاب را به عنوان یک قانون در جمهوری اسلامی و یک حکم شرعی و منزلت اجتماعی رعایت کنند تا این ناهنجاری از کشور ما برطرف شود.

پیش از خطبه‌های نماز جمعه امیر دریادار سعادت؛ فرمانده محترم ناوگان شمال نداجا و ارشد نظامی آجا در گیلان به مناسبت روز ارتش سخنرانی کردند.